• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Delegation of Control op Workstation

  • Onderwerp starter sjoerdvo
  • Startdatum
S

sjoerdvo

Gast
Hallo
Ik volg op mijn school de course ICT infrastructuur en ik ben bezig met het inrichten van de active directory.
Ik draai momenteel met VM ware Windows 2000 Professional en Windows 2003 server.
Een opdracht binnen deze course is dat je aan iemand binnen je organisatie het beheer moet overdragen, hij mag bijvoorbeeld gebruikers deleten en toevoegen.
Op windows 2003 server draag ik het beheer dan over aan een user binnen de organisatie, ik loop de wizard door en stel ik alles in.
Ik kan nu inloggen op de server 2003 met de persoon die ik net die rechten heb gegeven, maar de vraag is dus:
Kan ik ook vanaf de client (Windows 2000 Professional) , ingelogd met een gebruiker die beheerrechten heeft en daar gebruikers van de afdelingen toevoegen of verwijderen. Kan dit enkel dan alleen maar vanaf de server?
Ik heb overal al gezocht maar nergens wordt wat uitgelegd over beheerrechten vanaf de client, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

Met vriendeelijk groet,
Sjoerd van Oostenbrugge
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan