• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Dell Latitude en Broadcom USH

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Hallo,
Voor vrienden wil ik op een oude Dell Latitude E6410 (i7, 8GB) Windows 10 zetten.
Dat lukt, maar bij apparaatbeheer staat er een onbekend apparaat. Dat stond vroeger "Broadcom USH".
Dell geeft Broadcom USH drivers t/m Windows 8.1, en vermeldt Firmware en driver, maar ook ATG firmware en ATG driver.
Weet iemand
1) wat dat 'apparaat' juist doet?
2) of het geïnstalleerd kan/moet worden en zo ja,
3) waar ik kan vinden of het 'gewone' firmware wordt of ATG (wat het ook mag zijn)
Alvast bedankt!
 
Als je hier kijkt, vind je een oplossing voor de onbekend apparaat melding.
(Alleen heb jij dan geen schone installatie gedaan.)

Voor hulp bij het verkrijgen en installeren van de drivers voor de Broadcom Unified Security Hub (ISH) met swipe-sensor en het oplossen van 'onbekend apparaat'-problemen na een schone installatie van Windows, selecteert u een van de onderstaande opties.

Maar je krijgt bij Windows 10 vaak de eigen drivers, dus als alles goed werkt zou ik niets anders installeren.
 
Bedankt Aarie, maar
* ik deed een schone installatie met een 1) nieuwe hdd en 2) een pas gedownloade iso van Win 10, 32 bit
* wat ik in mijn oorspronkelijke post zeg, is dat wat jij bij Dell Nederland aanduidt. Daar zie je idd de downloads die je kan doen, maar bij de Latitude E6410 staan geen downloads bij Win10 en staan er dus 2 mogelijkheden bij Win 8.1 of lager.
Dus blijf ik met mijn vragen zitten...
Maar in elk geval nogmaals bedankt voor de reactie!
 
Eerst een vraag: Wat is de reden dat je hebt gekozen om de 32 bits versie van Windows te installeren?

Dan de Driver als het goed is kan je gewoon de driver gebruiken die uitgebracht is voor Windows 8.1.
 
Systeeminfo gaf op "32 bit, x64 processor". Dus ging ik ervan uit dat 32bit meer aangewezen was. (Maar klopt dat wel?).
Intussen las ik dat Windows 32 bit op termijn niet meer zal ondersteunen; maar tegen die tijd is de laptop allicht met pensioen...
De driver probeer ik straks uit.
Bedankt!
 
Je had prima een 64 bit versie van Windows op die laptop kunnen zetten.
 
Gewoon ter info (voor mezelf; dan leer ik iets bij...): heeft dat een voordeel? Ik kan het immers nog steeds, want ik ben de laptop opnieuw aan 't installeren.
 
Heeft voornamelijk voordeel als je meer dan 3 GB RAM installeert.
Het kan nadelig zijn als voor een (intern/extern) apparaat geen 64bit driver beschikbaar is, en dat kan natuurlijk bij een oud beestje.

Edit: Ik zie dat je 8GB RAM hebt ? Dan heb je eigenlijk niets aan 32bit, want die gebruikt dan niet meer dan 3GB. En als dit standaard aanwezig was zullen de 64bit drivers er ook zijn.
 
Laatst bewerkt:
Om even uit leggen: met 32bit adresseren kan je maximaal 4 miljard ( ~ 4GB) adressen uitdrukken.
Maar omdat dit de bovengrens is van het 32bit systeem, komt er nog een ander probleem meespelen, namelijk dat de hardware ook altijd een deel van die adresruimte opeist voor b.v. video-adressering. Dat is niet geheugen wat deze nodig heeft, maar heel simpel 'de adressen', en dat is ongeveer 1 GB. Daar zou je geen last van hebben als je maar 3GB geïnstalleerd hebt (dan blijft die adresruimte tussen 3 en 4 GB vrij), maar wel als je meer dan 3 GB hebt. Dus heeft een 32bit Windows maximaal rond de 3 GB RAM adressen beschikbaar. Het overige geheugen gebruikt wel stroom, maar is totaal onbruikbaar.

Dus... 64bit Windows is de enige manier.
 
Heel hard bedankt!
Dit is nu de eerste keer dat ik een erg duidelijke uitleg lees over het verschil tussen 32 en 64 bit en de voordelen van 64 bit.
 
Tof !
 
Blijkbaar heeft het probleem zichzelf opgelost?...
Na heel wat gepruts zonder resultaat heb ik het apparaat gewoon verwijderd, in de hoop dat bij een opstart de melding "nieuwe hardware" zou komen. Maar die melding bleef uit!! Het apparaat verschijnt ook niet meer bij 'apparaatbeheer', tenzij ergens tussen (?) als 'geïnstalleerd' (maar dan zal het wel ok zijn dus...)
Voor mij het hier dus afgelopen, al heb ik wel wat bijgeleerd!
Bedankt!
 
Kansje dat de juiste driver met nog een latere Windows update meekwam ? Je kan bij WU steeds opnieuw vragen om te updaten, tot de melding dat er nik meer is. Lees anders in je update geschiedenis wanneer de laatsten kwamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan