• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

desktop of notebook ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Hallo aan een ieder die dit leest. Mijn vraag is : Kan iemand van jullie mij zeggen of het volgende in de apparaatspecs van mijn refurbished EliteBook 840 G3 juist is : In het notebook apparaat specs overzicht staat : Desktop-BEC8PS2. Maar het is geen desktop. Dit vind ik bijzonder. Zitten er in de notebook misschien desktop onderdelen ?
 
In het notebook apparaat specs overzicht staat : Desktop-BEC8PS2.
Op welke manier precies roep je deze specs op?
Want ik heb het idee dat wat hier getoond wordt gewoon de computernaam is.
Dat is na een Windows installatie veelal Desktop-xxxxxxxx waarbij de xxx voor een willekeurige waarde staat.
 
@broemies:

Nee, da's een hele normale 'kreet' van Windows. Zo ben ik inmiddels al aan mijn 3e laptop bezig en als ik in Windows naar de specs kijk, dan staat daar (wederom) :
DESKTOP-CHFNHOG

terwijl mijn laptop toch echt een hele echte laptop is.
 
Laat ik er dit aan toevoegen : het zou Billy Gaatjes sieren als de Windowsherkenning van een desktop of een laptop wat 'strakker' geregeld zou gaan worden.
Ik kan mij zo voorstellen dat het voor diagnostische tools redelijk eenvoudig moet kunnen zijn om een desktopprocessor te onderscheiden van een laptopprocessor en dienovereenkomstig het beestje overal het juiste naampje te geven.
 
Hoe ik die specs heb opgeroepen : re klikken op start, en dan 'systeem' en dan verschijnen de apparaatspecs waaronder dus de apparaatnaam 'Desktop-BEC8PS2'
 
Hoe ik die specs heb opgeroepen : re klikken op start, en dan 'systeem' en dan verschijnen de apparaatspecs waaronder dus de apparaatnaam 'Desktop-BEC8PS2'
Als je Windows herinstalleert krijg je weer een nieuwe naam.
Bij mij stond er ook desktop, terwijl ik een laptop gebruikte.
Maar ik maak mij er niet druk om.
 
@broemies :

doe het eens anders :

klik op het Windowslogo linksonder, scroll naar systeem, klik Windows systeembeheer en tot slot in het rechterschermpje op 'systeeminformatie'.
Daar ga je vervolgens keurig netjes lezen dat je een lap(notebook)top hebt.

E.e.a. binnen Windows 10 want ik heb geen 11 'draaien'.
 
Hier staat wel Laptop-70KSAUU2 en daar onder de goede laptop -> Lenovo Ideapad 3 17ADA05.
Dus Microsoft weet wel wat ik gebruik.
Onder Windows 11 kan je de naam veranderen, dus ik neem aan dat het onder Windows 10 ook mogelijk is. Rechtermuis knop op startknop-systeem- naam van pc wijzigen.
 
Quandor : ja, klopt, bedankt, er staat als systeemnaam 'Desktop-BEC8PS2 en als systeemmodel HP Elitebook 840 G3. Ik zie daar in het systeemoverzicht gelijk dat het geïnstalleerde fysieke geheugen 8.00 GB is terwijl het 'beschikbare fysieke geheugen slecht '4,30 GB is. Waar is de rest gebleven ?
 
Screenshot?
Waarschijnlijk is het het verschil tussen het totale geheugen en het bruikbare geheugen nadat Windows etc is opgestart. Het OS en alle andere zaken die draaien gebruiken natuurlijk geheugen.
 
waaronder dus de apparaatnaam 'Desktop-BEC8PS2'
Dat is inderdaad niet meer dan alleen de apparaatnaam. Zoals ik in mijn eerste reactie al schreef wordt deze standaard door Windows gegeven, ongeacht of het een laptop of desktop is.

Ik zie daar in het systeemoverzicht gelijk dat het geïnstalleerde fysieke geheugen 8.00 GB is terwijl het 'beschikbare fysieke geheugen slecht '4,30 GB is. Waar is de rest gebleven ?
Kun je eens bij de systeemconfiguratie kijken of Windows in 32-bits of 64-bits geinstalleerd is?
Als het 32-bits is komt ie sowieso niet boven de 4 GB uit. Veelal wordt dan zelfs slechts iets meer dan 3 GB weergegeven.

Als het 64-bits is, dan is de kans groot dat de rest van het geheugen aan andere zaken is weggegeven, met name zaken als bijv. de ingebouwde grafische kaart en drivers die geladen zijn. Zoasl Reinier ook al schreef, gebruikt het OS ook het nodige aan geheugen.
 
Ik krijg het niet gevonden (mijn computer heeft gewoon mijn naam) maar herken het wel van eerdere systemen.

De specificaties van deze computer vind je gemakkelijk online (mits het niet een aangepaste versie van de elite book is).

 
Het zit anders. Met een desktop bedoeld Microsoft een computer waar gebruikers direct op werken. of het fysiek in een laptop verpakking zit, of een kastje voor op/onder je bureau heeft het niets te maken. Dit in tegenstelling op een server, waar gebruikers indirect gebruik van maken.

Servers hebben trouwens een standaard naam die begint met "win-" bijvoorbeeld "WIN-ABBUZQST"
 
Ik krijg het niet gevonden
Wat precies krijg je niet gevonden?

Geheugen overzicht? Dat kan ook anders.
Open taakbeheer (ctrl-shift-esc), ga dan naar het tabblad "prestaties" en klik op "geheugen".
Je ziet dan rechts ook hoeveel er gereserveerd is voor hardware.
 
De computernaam zul je inderdaad zelf aangepast hebben. Doe ik ook altijd. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan