• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DHCP installeren + WDS (configureren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

theduke1989

Gewaardeerd
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik probeer een dhcp-server op te richten,
Maar ik kom er alleen niet helemaal goed uit.

Ik gebruik VM-Workstation 9.
Ik heb een dhcp-role toegevoegd, http://www.windowsnetworking.com/ar...onfigure-Windows-Server-2008-DHCP-Server.html

Ik heb de link hierboven gebruikt, maar er gaat iets fout.

Mijn IP:
Server IP: 192.168.101.11
Start IP: 192.168.101.1
End IP: 192.168.101.10
Masker: 255.255.255.0

Wanneer ik alles heb ingesteld, en naar me client toega, en ipconfig /release en dan weer ipconfig /renew doe, dan krijg ik een ander ip/domein te zien..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: dhcp installeren (configureren)

Maak je gebruik van een domein? Heb je de DHCP server geautoriseerd? Heb je de DHCP server van je router uitgeschakeld?
 
Re: dhcp installeren (configureren)

ik wil routing nog wel gaan doen jaa, zodat ik via me router internet heb.
En ja ik gebruik een domein...
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Ik mis nog een paar antwoorden.
1. Gebruik je een domein? Ja.
2. Heb je de DHCP server geautoriseerd? (Geen antwoord)
3. Heb je de DHCP server van je router uitgeschakeld? (Geen antwoord)
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Ik doe dit via vmworkstation.
ik gebruik een .local domein
Daanaast heb ik een scope aangemaakt (range)
En er zit nog geen fysieke routertussen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: dhcp installeren (configureren)

Duidelijk. Definieer in VMWare een team. Hiermee kun je het VMWare netwerk isoleren van de host.
Voeg je virtuele machines toe aan het team en zet ze in een apart LAN-segment.
Autoriseer de DHCP server.
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Bedankt het werkt,, super. Vindt het alleen raar op host-only zou die dat toch ook moeten pakken ?
Waarom in een apart lan-segment ?? en hopelijk kan ik nu verder met wds opbouwen :O
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Apart LAN-segment omdat je gesoleerd wilt draaien van je eigen netwerk. Straks, als alles goed werkt, kun je dit LAN-segment opheffen en je virtuele machines onderbrengen in je eigen netwerk. Gebruik hiervoor de Bridged modus.
 
Re: dhcp installeren (configureren)

bedankt voor de informatie, ik kan me wel herinneren dat de oudere versies je wel gewoon via beide host-only kon zetten.
Maar goed zolang het maar werkt, ben ik tevreden, alleen wanneer ik wds doe nu dus, krijg ik hem niet te zien :S
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Kun je dat WDS probleem nader omschrijven? Heb je binnen dat LAN-segment een WDS-server draaien? Of daarbuiten?
Kijk je van binnen naar buiten of van buiten naar binnen of van binnen naar binnen of van buiten naar buiten?
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Ik heb het gewoon in de lan-segment gezet.
Zoals je me aangaf, en dhcp gewoon goed werkte...
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Wat is het? Je moet echt duidelijker zijn. Ik heb hier geen glazen bol.

Je hebt dus een virtuele domain controller.
Je hebt ook een virtuele DHCP server. Is die service op de domain controller genstalleerd?
Je hebt een virtuele DHCP client.
Op welke machine is de WDS genstalleerd?
 
Re: dhcp installeren (configureren)

ik heb 1 dhcp-wds-ad server gemaakt, met die ip wat ik zei. daarnaast nog een client aangemaakt.
 
Re: dhcp installeren (configureren)

moet ik dan gewoon ook routing aan doen ?? zodat me wdsserver als een router fungeert en ik zo bij me laptops etc kan ??
Want moet ik een scope aan maken met wired (verbonden met draad alleen gebruiken) en wireless via wifi of bedoelen ze dat er niet mee..
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Maak het nu eerst eens in orde binnen dat LAN-segment. Later kunnen we aan de gang om het geheel in je eigen netwerk te krijgen.

Ik heb je gevraagd naar het gedeelte te kijken met DHCP optie 60, 66 en 67. Doe dat nu eerst.
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Ik heb de ips veranderd naar 192.168.1.1 start ip, en eind-ip is 192.168.1.20 /255.255.255.0
En heb gewoon beide opties aangevinkt, voor de zekerheid

+ Ik moet niet toch zeg maar me client in de AD STOPPEN ? toch, dit moet zonder dat gebeuren ?


PS: kan de topic-titel veranderd worden naar dhcp installeren + wds (configureren)


Ter informatie (nieuwe srv gemaakt)
AD (dcpromo gedraaid) 192.168.1.253 IP van server (wdssrv2008.local = domein)
DHCP installed scope (start: 192.168.1.1 end 192.168.1.20 /255.255.255.0)
DNS installed
WDS installed (Configuratie beide opties uitgevoerd, plus een install en een capture iso.wim aangemaakt)
- nic1 + nic1 van win7 staan op lansegment1 , 2de nic van srv staat op NAT.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: dhcp installeren (configureren)

En heb je optie 60, 66 en 67 ook ingevuld? Zoals aangegeven?
Dus:
60 PXEClient
66 boot server host name
67 boot file name

Waarom heeft de Win7 twee NIC's? Waarom heeft de server 2 NIC's?
Maak het nu eerst eens zodat het werkt. Daarna kunnen we gaan goochelen met het netwerk.



Topictitel zou je zelf moeten kunnen wijzgen.
 
Re: dhcp installeren (configureren)

Nee me server heeft 2 nics, me client heeft maar 1 nic.
server nics
nic1 = lansegment
nic2 = nat

Client
nic = lansegment

Ik kan niks wijzigen in de eerste post.
Bij de latere post kan ik ze wijzigen. Dat is ook met bij te koop aangeboden kan ik niet de eerste wijzigen etc.


Hier een screenshot van de roles :
2w5qbdt.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit dit overzicht van de roles kan ik niet opmaken hoe je de DHCP options hebt ingesteld. Laat die informatie eens zien!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan