• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dia en foto negatieven scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Mensen,

Heeft er iemand voor mij een dia en fotonegatieven scanner met software of in ieder geval advies wat de software betreft dan hoor ik het graag
 
Hoi,
ik heb thuis Epson V600. Die gebruik ik met name om negatieven te scannen. Ik heb toen, 3-4 jaar terug, uitgebreide research gedaan voor de negatieven scanner want ik heb duizenden foto's op film. Het moest niet al te duur ding zijn maar wel goede kwaliteit en redelijk snel. Dat is deze dus. Je hebt ook V700 en V750 maar die zijn dan wel duur en mss iets sneller. Bijgeleverde software is goed genoeg, je hebt genoeg opties om negatieven goed te scannen.
Die van mij is niet te koop hoor, ik wou je alleen mss tijd besparen van zoeken naar de juiste ding. Dus Epson V600 voor negatieven scannen = aanrader. Hoop dat je wat aan dit hebt. Succes.
 
Kan je er ook dia's mee scannen of zijn het echt enkel negatieven?
 
Scan al uw afdrukken, negatieven en dias in een handomdraai. Compleet met filmhouders voor vrijwel elk formaat, zoals 35 mm filmstroken, ingeraamde dias en zelfs grootbeeldfilm : klik!
 
Ik heb het inderdaad gelezen. Kwam er na het typen van mijn bericht achter: "ik kan natuurlijk ook gewoon even kijken":wall:
 
Met deze kan je dia's, negatieven, foto's, documenten en al de rest van dingen die "gewoone" scanner kan. Je krijgt een "mal" voor negatieven en nog 1 voor dia's met de scanner erbij. Alleen dit vind ik een beetje duur 300euri.. (is adviesprijs natuurlijk.. :)
Ik heb mijne dus 3-4 jaar geleden ong. 240 betaald. Ik zie dat de prijzen niet echt veel zijn gedaald.. dat zegt wel wat over de kwaliteit ;-)

http://tweakers.net/pricewatch/250457/epson-perfection-v600.html

---------- Bericht toegevoegd op 12:32 ---------- Vorige bericht was op 12:07 ----------

Deze heb je ook:

http://link.marktplaats.nl/m855496798

Verkoper lijkt mij zeer verdacht (2 dagen actief, slecht nederlands..) maar het gaat alleen om het beeld van top-of-the-line.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rubensky, misschien is dit artikel voor jou interessant: http://www.dia-scannen.nl/tips-advies/welke-diascanner
Begin in ieder geval niet aan een goedkope diascanner die regelmatig in de aanbieding is bij Lidl of Aldi. Het resultaat daarvan is teleurstellend.

Echt goede diascanners werden vroeger door Nikon gemaakt, maar die is daarmee gestopt. Dan moet je wel denken aan prijzen vanaf 1500. Daar kon je dan een complete bak met dia's in plaatsen die er automatisch doorheen werden getrokken.

Epson is op het gebied van scanners zeker goed.
Het grootste probleem bij het scannen van dia's en filmstroken zijn meestal stof en krasjes. Epson scanners beschikken over Digital ICE Technology en Digital ICE Lite Technology, waarmee hardnekkig stof en krassen kunnen worden verwijderd uit kleurenfilms of dia's: klik!

Daarnaast zul je de scan vaak moeten nabewerken (kleuren bewerken, bijsnijden e.d.). Daarvoor kun je tal van programma's gebruiken. Je hoeft dan niet meteen aan het peperdure Photoshop te denken. Met het veel goedkopere zusje Photoshop Elements kun je ook een heel eind komen.
 
Dank voor de informatie. Het probleem is alleen dat ik 600 of 800 wel erg veel geld vind.
 
....Begin in ieder geval niet aan een goedkope diascanner die regelmatig in de aanbieding is bij Lidl of Aldi. Het resultaat daarvan is teleurstellend.

Epson scanners beschikken over Digital ICE Technology en Digital ICE Lite Technology, waarmee hardnekkig stof en krassen kunnen worden verwijderd uit kleurenfilms of dia's...

Klopt. Aldi, Lidl = niet doen. Ik zag op Marktplaats Epson voor 140euri, gebruikt.

Digital ICE is wel handig maar alleen voor echt belangrijke foto's want het kan soms 10-15 minuten duren per foto!!! Afhankelijk van resolutie natuurlijk. Grotere resolutie = exponentieel langere tijden. Ik gebruik deze voordat ik negatieven scan (zie foto). Opgepompt met lucht natuurlijk :-D.

Handsproeier.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je een link plaatsen naar de scanner die je op Marktplaats zag?
 
Dank voor de link ik ga er eens over nadenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan