• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Display driver igfx error?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SGCDK

Nieuw lid
Lid geworden
24 okt 2010
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een probleem betreft mijn laptop (COMPAQ Presario v6000).
Dit zijn de specificaties die ik heb kunnen vinden:

Windows edition: Windows vista home basic SP2
Processor: Genuine Intel CPU T2060 @ 1.60GHZ
System type: 32-bit Operating System
2 GB RAM

De software van mijn Videokaart is:
Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family

(als er gegevens missen kan ik die met wat aanwijzingen waarschijnlijk wel vinden)

Ik speel nu ongeveer een jaar het spel "World of Warcraft" en heb dit tot gisteren zonder problemen kunnen spelen. Elke keer als ik het spel opstart en het spel volledig geladen is, wordt mijn scherm zwart, en springt vervolgens weer terug op het spel, wordt weer zwart en herhaalt dit tot ik (uit pure frustratie) ALT + F4 gebruik om uit het spel te komen.

Nu heb ik het internet afgezocht naar een oplossing.

Deze handelingen heb ik verricht:
- het laten ontdoen van stof in de fan en de rest van de laptop
- het updaten van mijn driver software
- het de-instaleren van de de driver software, naar de intel site gaan en de nieuwste driver downloaden.

Jammer genoeg werkte geen van deze "oplossingen" en het rare is dat ik 2 dagen geleden nog nergens last van had. -_-

Ik hoop dat ik mijn probleem goed genoeg heb uitgelegd en bij voorbaat dank.
Simon

dit voor je gevonden:

Another step is to search for incompatible drivers installed on your
computer. Do this by clicking on Start and then on Run. In the space
provided, type sigverif.exe and click on OK. This app will search your
system for unsigned drivers and list them. Not all unsigned drivers cause
problems
, but some do. You have to use a process of elimination to pinpoint the bad guy.

Heb je ook de drivers voor je videokaart geupdate? ik zou me op die videokaart concentreren met dit probleem.

dit voor je gevonden:

Another step is to search for incompatible drivers installed on your
computer. Do this by clicking on Start and then on Run. In the space
provided, type sigverif.exe and click on OK. This app will search your
system for unsigned drivers and list them. Not all unsigned drivers cause
problems
, but some do. You have to use a process of elimination to pinpoint the bad guy.

Heb je ook de drivers voor je videokaart geupdate? ik zou me op die videokaart concentreren met dit probleem.

Oke, ik heb de bovenstaande stappen uitgevoerd, alle "unsigned drivers" in een lijst gezet (d.m.v. view log) en wat nu?

Scan Results: Total Files: 204, Signed: 202, Unsigned: 0, Not Scanned: 2

dit zijn de niet gescande bestanden:
Unscanned Files:
------------------
[c:\windows\c:\windows\system32\drivers]
eaglent.sys The directory name is invalid.
[c:\windows\system32\drivers]
sptd.sys The process cannot access the file because it is being used by another process.

En ja, als ik naar device manager -> display adapters -> chipset... -> properties -> update driver ga dan staat er dat dit de nieuwse update is.
--- automatische edit ---
Het probleem is gemaakt, een simpel /console fixedfunction 1 invoeren in het spel bleek achteraf voldoende te zijn.

Slotje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan