• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DistributedCOM 10016 fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvds61

Junior lid
Lid geworden
25 jun 2004
Berichten
71
Waarderingsscore
0
Ik verkoop en repareer als meer dan 13 jaar computers en toebehoren. Na de recente windows 10 fall update heb ik al diverse klanten die klagen over een steeds opnieuw opstartende pc/laptop terwijl ze aan het surfen, mailen of iets anders aan het doen zijn. In het logboek bij al deze pc's kom ik steeds dezelfde melding tegen: DistributedCOM 10016 fout. Op de site van Microsoft staat hier heel kort iets over: niets aan doen, want het heeft verder geen effect op je pc. Nou ik dacht het wel. Willekeurig opnieuw opstarten is niet prettig. Verder kom ik tegen om een registerwijziging aan te passen in de HKEY_CLASSES_ROOT namelijk de appid en de clsid, maar deze vind ik niet terug in het register. Wat is hier aan de hand en hoe kan het opgelost worden.
 
Noteer in het vervolg graag de complete versies van die betreffende Windows 10 versies - want in totaal kan na de laatste herfstupdate het om drie tot vier verschillende Windows 10 versies gaan - al naar gelang de updates na de herfstupdate 1709.
 
het is niet appid en clsid dat je dient te zoeken maar wel AppID en CLSID en beiden staan ze dus daar waar je zei ... ik gebruik dus de Windows 10 pro build 16299.214
Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\AppID
5a78d86e7fa2d-Ashampoo_Snap_2018.02.05_23h18m35s_002_.png


Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID
5a78d7eb608ff-Ashampoo_Snap_2018.02.05_23h16m40s_001_.png
 
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
en APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Dit is de uitleg bij de DCOM fout. Kan deze niet vinden bij Component Service.
In het register komen ze wel tevoorschijn.
Maar evenals rvds61 HOE LOSSEN WE DIT OP?
 
krijg die error zelf ook op windows 10, event vieuwer geeft error 10016 aan. heb sinds vandaag in de ochtend al 8x die error gehad zou ook wel graag oplossing willen horen :p

aleen bij mij start die niet opnieuw op ofso doet gwn verder zijn ding.
 
Die oplossing reeds meerdere malen uitgevoerd zonder succes.
 
Van belang is nu eerst te weten of dat bij TS ook zo is en of de problemen nog bestaan, dan wel anders zijn opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan