• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dit een virus ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dit is niet als pc net aan is, maar na een tijdje krijg ik als net op ga dat om haverklap boel enkele seconden bevriest, en nog weer later gaat ook scrollen stroperig. Temperaturen zijn goed, dus daar zal niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ps Is in twee verschillende browsers zelfde verhaal.
........ Oké , even later lijkt chrome nu ook goed, zou zweren dat eerder ook stotterig deed, edge gaat ook gewoon normaal, firefox probleem lijkt het. Laatste en eerdere versies geinstalleerd gehad, allemaal zelfde probleem dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké , edge geprobeerd, daar werkte alles goed, eerder in chrome was ook mis, maar nu loopt alles ook vlotjes. Daarna ,toch best vreemd volgens mij, deed firefox het ook weer gewoon soepeltjes, gezien chrome ook goed deed, door edge eerst even te gebruiken lijkt dat daarmee boeltje weer even weer wat in gang kan zetten, maar na paar minuten zelfde euvel, eerst haperend soort van bevriezinkjes om de paar seconden, en even later ook stroperig scrollen weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je systeem bij simpele taken met regelmatige momenten bevriest wordt waarschijnlijk de CPU overbelast, en dat kan zeker door malware.
Ook mogelijke oorzaak dat je systeemherstel toch uit staat ?

Kijk eens in Taakbeheer wat er op die momenten aan processor gebruikt wordt.
 
Staat standaard uit helaas, denk dat misschien later moment andere letters aan schijven heb toegewezen, en daardoor gereserveerde ruimte voor herstel punten iets kortsluiting heeft gemaakt, en teniet gedaan is daardoor. En weer op standaard niet ingeschakeld staat, beetje domme zet van makers van dit systeempje, ruimte voor standaard één herstelpunt lijkt me handiger, mijn geval geen ramp, kan me situaties voor stellen dat erger uitpakt dat dit zo werkt........... maar toch.
 
Probeer wat Aarie25 hier adviseert:

 
Oké, addware cleaner vond wat, iets genaamd PUP.optional.Legacy, even meteen makkelijk verwijderen zit er helaas niet in, komt meteen na starten browser weer terug. Maar bedankt, ben ieder geval weer wat op weg geholpen hier mee.

....Nu even later chrome gedeinstalleerd, kwam daarmee gebundeld waarschijnlijk, van wat ik er op net over vond. Als nu scan, na één keer verwijderen lijkt het nu foetsie te zijn. Maar Firefox browser nog steeds zelfde nukken (op krukken, nhèhy hèhh). Dus ik verder in de weer er nog maar wat mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het ingewikkeld om Windows opnieuw te installeren? Ik kan uit ervaring vertellen dat dit soort geëtter vaak niet op te lossen is, en jouw geduld hevig op de proef gaat stellen.

Als je gewoon Windows opnieuw installeert is het probleem of verholpen of je hebt een hardwarematig issue.

EDIT: ik zie dat je wel meerdere topics hebt hier met verschillende issues. Daarom al helemaal; clean install.
 
Laatst bewerkt:
Windows al opnieuw geïnstalleerd, maar heb twee schijven, en een externe. Dus kan op hdd of ex hdd ook ergens genesteld zitten denk ik, want was meteen weer raak. Firefox opnieuw heeft geen nut, chrome zelfde probleem edge weet ik nog niet.
 
Nu firefox weer opnieuw geinstalleerd na een oude versie te hebben geprobeerd, en probleem er bij, kan geen webkoppelingen maken, en wordt niet weer gegeven in rijtje browsers waar je kan kiezen welke je als standaard gebruiken wil. Kan dat los van andere probleem is, maar lijkt mij toch software probleem. Is ook vaak eerste paar tientallen seconden wel vlot, maar dan toch al gouw dat weer blijft hangen en scrollen dus weer heel stroef gaat.
 
Oké, nog eens firefox er opnieuw opgezet, en verhaal van koppelingen lijkt nu weer goed te gaan. Maar de rest zelfde nog steeds. Zitten dus enkele add ons, zoals ik eerder al ergens had gemeld, zie dat hier zo even niet terug 1 2 3, maar add ons niet in gewone rijtje, maar zijn wel zichtbaar na klikken op 3 streepjes rechts boven, dan help, dan "meer probleem oplossingsinformatie", dan geeft die 7 add ons aan die ik niet heb geinstalleerd, Bol.com. eBay, DuckDuckGO, Marktplaats. Bing, Google, Wikipedia. Duck ding meer mensen last van, was niet van degenen die browser met zelfde naam op net aan bieden, volgens hun tenminste, dus haast zeker malafide iets, Rest klinkt vertrouwder, maar daar ook niks te zoeken. Leek me om toch te proberen of dit te verwijderen is, kijken of dat misschien helpt.
 
Anders moet ik idd alles wat geinstallerd is opnieuw installeren, en weet dan nog niet zeker of er vanaf ben, lijkt me dat ook tussen foto's en installatie files iets zich schuil kan houwen, weet niet hoe dat werkt. Maar wat zei, sowieso wat een erge klus, en wie weet hoe snel je het dan weer oploopt, kan wel aan de gang blijven die manier. Moet toch haast betere oplossing zijn.
 
Chrome was ook maleures, edge lijkt goed te gaan, even afwachten nog.
 
Ik zie door de bomen het bos ff niet meer.. Heb je nou wel of niet Windows opnieuw geïnstalleerd?
 
Die extra add-ons die je noemt heb ik ook staan. Er staat ook een adres achter wat naar mozilla verwijst. Wat ze daar doen weet ik ook niet. Ze staan niet bij de gewone add-on of extensies.

Je zal tijdens dat bevriezen toch liever in Taakbeheer kijken (tab Processen) wie er dan bovenaan actief is.
Heb je echt Windows opnieuw geïnstalleerd zonder effect ? Dan zou ik toch wel kijken of dat ook gebeurt wanneer je die extra schijven niet (nooit) aansluit, en ook geen programma's extra. Eerst eens helemaal kaal.
 
Laatst bewerkt:
Dit eerder ook al, later weer niet, maar toen te kort gedaan denk ik. Maar als tijdje edge gebruikt heb, gedraagd firefox zich ook weer beter, scrollen weer normaal, wel bevriezen enkele seconden van beeld en muis nog soms, maar minder, en video afspelen gaat gewoon normaal waar dat eerst geregeld met vast slaan en aanhoudende bromtoon samen ging, en soms heel erg slow motion. Als wat zo blijft toch redelijk acceptabel mij betreft, maar even afwachten dan dit hoe lang het houd. Laat alle syptomen maar staan, misschien dat iemand hier iets van herkent, en wat uit weet op te maken toevallig, als hopelijk niet te veel gevraagd is, toch wat lappen text misschien onderhand. En wat halve dubbele (bestaat dat?) post misschien.
 
Een modern systeem doet dit niet, tenzij je heel veel programma's hebt draaien.
En dat het met Firefox beter gaat als je even Edge hebt gebruikt... twijfelachtig.
 
Waar twijfelt u over, als even vrij mag zijn door te vragen wat u daarmee bedoeld. Het snappend dat u er aan twijveld eventueel of uit mijn nek klets of niet, maar is toch echt waar. ....Of dat u wat anders bedoeld nog misschien (?).


En om maar even te updaten dit verhaal. Op gegeven moment is het beeld in firefox nu op zwart gegaan, even later beeld weer terug, samen met eerdere kuren. Als met edge weer tijdje een video afspeel is de nog geopende Firefox nog steeds weer horten en stoten en wat ik al zei. Maar een vers geopend venster is weer even een stuk verbeterd. Zelf, terwijl ik dit typ het idee om installatie op andere partitie eens te proberen, of op ssd waar besturing eigenlijk alleen op heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het niet het feit is dat je net Edge gebruikte waardoor Firefox even beter presteert. Dat lijkt mij meer toevallig.

Als het beeld op zwart gaat zal je dat zeker kunnen terugvinden in je logboeken op dat tijdstip,
* óf het logboek 'Toepassingen',
* óf het logboek 'Systeem'.
Rechtsklik je Startknop voor de logboeken.
Op zwart gaan is meestal een grafische driver die vastloopt en herladen moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan