• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dit een virus ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien wel gelijk, net redelijk lang edge eerst geprobeerd, of zelfde trucje weer kon, maar nu niks. Toch raar, want eerder echt geen enkele keer dat scrollen normaal ging, heb het dan over dagen, en dat was gene dat gebeurde, voor ineens wel weer normaal deed. maar nu niks dus. Firefox op andere partitie of ssd maakt ook geen verschil helaas.

Oke, lijkt dat nu net wel weer daardoor aan de gang krijg, maar weet ook niet zeker. Iets wat iig komende tijd wat in de gaten hou, denk ik dan maar, weet anders ook niet. Zal wel duidelijker worden of iid daar van komt, of bv gewoon opnieuw opstarten na een paar minuten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals, als het echt kort bevriest, dan kan dat in Taakbeheer (Processen) als 100% processorgebruik zichtbaar worden. Zie je daar niks ?

( sorry, ik had dit niet door:
"Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden. " )
 
Taak beheer lukt zover niet, zal je zien, wil je dat het vast slaat gebeurd het niet, probeer later nog eens of dan wat gewaar kan worden misschien. En .i.d.d. Niet door edge dat aan de gang komt lijkt het. Probeerde nu gewoon een nieuwe sessie te starten, dan is het eerst ook redelijk goed, zelfde als wat ik eerder dacht van de andere manier , behalve vastslaan af en toe, en soms vaker achter elkaar. Als zwart scherm even krijg is scrollen daarna heel stotterig, en lopen video's in slow motion en die héle brüts weer.
 
Is i.d.d. een proces dat dat bij vastslaan meer van cpu vraagd, firefox zelf niet, krijg ze niet tegelijk in beeld, alleen totale cpu verbruik het bij gezien, zal eens proberen achter ter komen wat het is. Wat een klein scherm, past niet allemaal tegelijk op.
 
In het menu 'Beeld - Bijwerksnelheid' kan je het verversen van die lijst onderbreken. Even goed mikken 🧐

Heb je je grafische driver al vernieuwd ?
 
Juiste grafische driver zit er in, lijkt me ook raar dat dat zou zijn als andere browser wel goed gaat. Lijkt er op dat gewoon cpu en ram verbruik van f.fox. allebei omhoog schieten, ook variabele verbruikers die om hoekje komen kijken, één sysyem interupts genaamd die later weer lijkt te zijn verdwenen, met niet héle hoge waarde, en nog één die ook weer verdween waar naam niet van heb onthouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens topic ergens iemand zelfde probleem, volgens hun was het zo dat wanneer in veilige modus alles wel werkte, dat daaruit kon opmaken dat wel addware of virus was. Net geprobeerd, en even tijdje flink het ding aan het zweten proberen te krijgen, maar loopt als de gesmeerde bliksem daar allemaal gewoon. Dus als daar op af moet gaan dan toch een virus of iets.
 
Ondertussen achter via forum ergens, dat ccleaner functie heeft om alle add-ons van browsers in scherm weer te geven met opties om uit te schakelen of te verwijderen als dat mogelijk is. Daar nu ook tevoorschijn wat zover alleen bij probleemoplossingsinformatie zag staan Alles wat volgens mij kon missen uitgeschakeld of verwijderd . Nog steeds vastlopertjes, idee dat wel beter is, maar beeld het me in misschien, of toevallig dat wat beter ging. Neh ja. Ben redelijk zat van, proberen op te lossen, en niet enige misschien. Laat het zo maar voorlopig voor wat het is. Bedankt voor het aanhoren en meedenken tot zover.
 
Toch system interupts die boosdoener is, zat in het rood in taakbeheer betrapte ik hem net. Even gegoogled, en daar ook omschreven dat hardware problemen meestal zijn, héle operatie er bij omschreven hoe dat door één voor één uitsluiten van apparaten achter te komen is welke de veroorzaker is. dus ben wel even zoet hiermee. Nog bedankt voor aandacht, doeg eerst maar.
 
Denk opgelost, Toetsenbord laatst eens iets gesoldeerd, als die er af heb lijkt goed te zijn, dus zal iets verkeerd zitten denk ik. Kan op opgelost om mij.
 
.....toch niet (t.bord). Ook beter geschikte grafische driver gevonden, maar voor dit hielp dat dus ook niet.
 
Simpele vraag: in Taakbeheer - Processen', op het moment van het probeem, is de processor dan wel te betrappen op 100% gebruik ?
 
Ja, wat ik zei toch ? Of gaat dit om iets anders. Bij proces genaamd 'system interupts' vliegt alles flink omhoog, weet niet precies verbruik in procent, maar vakjes worden ook roder naarmate het verbruik omhoog gaat, zoals u misschien weet. Die zaten dus in rood of donker oranje iig, volgens mij cpu en ram, allebei, was heel kort dat even zag. Ook ondertussen stuk of vijf gratis antivirussen geprobeerd. Met alleen bitdefender vond ik 8 potentieel gevaarlijke bestanden, of iets , even vergeten wat aanduiding precies was, en ook bestanden (niet beslist potentieel gevaarlijk meteen meende ik) die met paswoord beveiligd waren, volgens google kon dat ook gewoon windows bestand zijn, die laten zitten, misschien dat verwijderen ook niet kon trouwens. De 8 bedrijgingen verwijderd, maar ook geen succes. Niet dat zo storm loopt met tips, maar om maar vooraf te melden maar, avira, avast, malwarebytes, panda, avg, vonden allemaal niks. Ook Ram getest met één stick per keer, en in ander slot, ook geen succes, na ontvetten en schoonmaken ook niet. Houd je wel lekker even weer van de straat zo'n geintje.
 
Een Interrupt is een verzoek van (o.a.) hardware aan de processor om tijd voor die hardware vrij te maken. Dat proces hoort maar een paar procent maximaal te gebruiken. Zoals je zelf al opmerkte zou het een hardwareprobleem kunnen zijn, en gezien het feit dat je Windows al opnieuw installeerde zou ik daar toch beter naar gaan kijken, die hardware dus. Maar het hoeft niet strikt hardware te zijn, er zijn ook software interrupts, echter... je hebt al een herinstallatie gedaan. Het zou bij een eventueel volgend installatie slim zijn om Windows helemaal kaal te proberen.

Hier wordt een lijstje van checkpoints gegeven die wel interessant zijn:

Eentje is het checken van je HDD of SSD. ! Gebruik het liefst een tooltje van de fabrikant om te checken, want alleen de fabrikant weet precies wat elk SMART attribuut inhoudt, daar is geen consensus over 😕
 
Dat niet zelfde geld voor maar elke willekeurige schijf bedoeld u ? Misschien dat eens zal kijken naar de link. Weet niet of hier wat uit op te maken valt. Maar minste last als pc net is opgestart. Alleen browser opnieuw opstarten helpt ook als boel echt is vastgelopen, maar bij hele pc opnieuw opstarten duurt het het langst voor bevriezinkjes weer beginnen. bij virus misschien dat zo werkt, dan weer tijd nodig om op te starten, zelf het idee, misschien dat op nog wat anders duid dat iemand (of u alleen) nog weet misschien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat niet zelfde geld voor maar elke willekeurige schijf bedoeld u ?
SMART monitoring heeft geen standaard die onderling100% uitwisselbaar is. De verschillende attributen stellen verschillende metingen voor, waardoor de ene maar 8 gegevens registreert, en de ander wel 20. SMART betekent alleen dat er 'een vorm van monitoring' is (bepaalde gegevens worden door de schijfhardware onthouden), maar niet dat die ene attribuut hetzelfde gegeven onthoud op elk merk.
Er zullen best programma's zijn, los van de fabrikant, die een heleboel weten over welke attributen bij een fabrikant welk gegeven onthoudt, maar een fabrikant kan dat zo maar veranderen. Simpel gezegd, SMART monitort wel, maar wat het monitort kan je het best aan de fabrikant vragen, met hun tooltje dus.
 
Niet zeker of zelfde artikel al had, waar die link naar verwees, wel de kerel die het schreef, in iig met speuren van hetgeen in dit topic, al eens tegengekomen.
 
Niet zo lang geleden ook gedaan volgens mij, maar ssd nog eens met Ccleaner een soort sector overwrite gedaan, wat soort handmatige trim is, misschien bekent mee. Slijt drive snel(ler) van, maar oké. Lijkt Bijna helemaal weg, net toch nog klein stottertje. recent gekeken of trim staat ingeschakeld, en dat was goed verder. Denk dat syptoom bestrijding is dit. Maar dit maar af en toe, lijkt toch stuk te schelen. snel opstarten uitgeschakeld, wat één van punten op lijstje was, maar hielp niks dus. Voor nu even klaar verder wel er mee. Bedankt maar weer, schuif deze even op lange baan (of doodlopende weg mwah hah). Ik ff pleite, doeg.
 
Was toch niet van lange duur, ssd opschonen.
 
Dit is echt een ramp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan