• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dit een virus ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel kan op opgelost, wat de vraag betreft denk ik, al tijdje edge nu aan gebruiken, en niks aan de hand, lijkt echt aan browser te liggen. Chrome had zelfde kuren, misschien alleen als naast firefox is geïnstalleerd. Deze browser al zo lang gewend, maar helaas maar op zoek naar vervangende, hoop niet dat edge enige mogelijke blijkt die werkt, dat altijd afwachten natuurlijk.

PS. wist niet dat dit al langer ook niet klopte, maar vloeiend scrollen werkte al tijd niet, viel me op nadat na herinstallatie die het even een paar minuten wel deed, maar ook mee kapte, dan staat weer abrupter stil na stoppen met scrollen, bij andere loopt het wat vloeiender langzaam nog even wat door. Meer problemen dus lijkt het, alsof dit niet genoeg was, maar goehhh. Mooi geweest, wat anders dus toch maar.
 
Chrome nu, en zonder Firefox er naast werkt die prima, met firefox ook op de pc was het zelfde .... gehannes (zawemaar zège) ook in chrome. Wat weinig ram , ........ja maak monoloogje maar van, moet ergens kwijt......... en chrome zware verbruiker daar van lees ik. Maar behalve licht stottertje (hèle andere orde als met firefox had, licht inhouden met snel scrollen over drukke pagina eigenlijk alles). werkt toch best, zelfs op lage ram voor huidige standaarden, hier nog 3 gig op 32 bit systeem. Tenminste zo ver nog, ff afkloppen.

Je kan wel te oud zijn om te leren volgens mij, maar zal wel moeten helaas, als beetje, net iig af en toe op wil of moet nou eenmaal. Doeg.
 
Ik wil niet onaardig doen, maar volgens mij ben je zelf het virus @GeWij je post over het hele forum diverse berichten over een pc, die niet lekker functioneert, dat is vervelend. Maar hou het bij 1 topic, waar je alle problemen meld, en het advies van de raadgevers opvolgt.
 
Kan dicht deze. Mijn part tenminste.
 
Als laatste toch nog maar even, eerder firefox en restbestanden verwijderd, om daarna firefox 52 (laatste xp versie, die hier toevallig nog had) te proberen, daarmee toen zelfde probleem. Toch maar eens geprobeerd zelfde nog eens te doen met wat recentere versie. Het lijkt erop dat dat beter werkt. Misschien dat toch nog de kop op zal steken weer, maar lijkt nu toch goed te gaan. Beetje afwachten maar weer, maar lijkt dus toch echt opgelost zoals had gehoopt. Was nog ff. Ajuus paraplu verder eerst maar weer.

Ps Even in algemeenheid, voor wie dit misschien per ongeluk nog leest.
 
Dit is een plot om mijn hoofd te laten ontploffen, firefox feliciteerd mij heel hartelijk dat ik automatisch ben bijgewerkt nar de laatste versie, ondanks dat ik updates heb uitgeschakeld, en later ook aan de hand van hoe-doe op internet direct in register uit heb gezet. Toch geen succes dus, maar zal 'm krijgen, al is laatste wat ik doe, nu ondertussen.
 
Toen jij Windows in Veilige Modus probeerde (en dat ging volgens jou goed, zie #27 ), heb je toe wel met netwerk geprobeerd, en de browser(s) gebruikt ?
 
Toen jij Windows in Veilige Modus probeerde (en dat ging volgens jou goed, zie #27 ), heb je toe wel met netwerk geprobeerd, en de browser(s) gebruikt ?
Uiteraard, moest nog even apart, in opstart menu met veil.... u/je weet wel, doen met onderste optie aangevinkt.
 
Nog een symptoom, wat misschien op virus duidt, en ook al langer last van. Maar hier een race spelletje dat normaal constant op 75 fps kan draaien. Nu is dat ongeveer steeds tussen 65 en 75 fps dat het schommelt. En volgende ook eerder gehad, dat pc steeds langzamer opstart, nu ook weer, al valt het nog mee, eerder gehad dat leek of kwartier of misschien langer (herinner niet precies meer) dat het apparaat er over deed, in begin scherm komen ging wel, maar vooral voor pictogrammen op bureaublad in herkenbare logootjes waren omgezet, waren er aardig wat minuten verstreken. Cmos 3 minuten er uit en het was weer goed. Maar vooral na volgens mij, crashen van browser, ging opstarten ook weer langzaam maar zeker steeds minder vlotjes. Leg maar even voor, misschien dat iemand er iets uit op kan maken.

Ps Dit nu dus weer, of nog steeds, na van alles te hebben verwijderd, met 5 verschillende virus scanners.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik nieuw topic openen voor volgende, of hier verder voortborduren als al oké wel (of niet ?) is. Maar zonet pc trager en trager, en op gegeven moment één of andere reden wordt hdd niet meer herkent, cmos weer 5 minuten eruit, en opgelost. Alles weer normaal zoals altijd was Kan op zitten wachten nu weer waarschijnlijk dat weer trager en trager wordt tot zelfde kunstje weer doe. daar niet elke keer zin in. Of graag moeite voor over om later eens voor altijd van af te zijn. Hopen dat ander moeite wil doen wat vrijwillig kennis te delen en instructies te geven. Gelukkig tijdperk van één pc per huishouden hoogstens voorbij, bedenk me nu toch wel (bright side of life) , Ik zwam. Ik stop.

PS Nog maar een bedankt Eric den Houter, Enige tot zover die nog wat gedurig lijkt te hebben geprobeerd te helpen (om maar wat te paaien, en me voor mijn karretje gespannen te houden, ........oi oi, grapje. Serieus, bedankt, voor tot zover, voor wat het waard is).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hetgeen in vorige bericht omschreven heeft probleem in bericht daar weer voor verholpen trouwens.
 
Graag gedaan hoor, het is soms wat moeilijk door jouw schrijfstijl het bos te zien, maar dan moeten we het maar met een boom doen 😉

Heb je nu al een tooltje van de fabrikant gebruikt om die schijf te testen ? Want dat batterijtje er uit halen is waarschijnlijk niet wat voor korte tijd de oplossing brengt. Ik denk eerder dat het even moeten uitschakelen (en daarmee afkoelen) de verandering brengt. Niet dat hij te warm wordt, maar dat er een probleem op het moederbord of schijf is wat tevoorschijnt komt op normale bedrijfstemperatuur.
Heb je anders misschien een andere schijf om tijdelijk Window op te proberen ?
Ander SATA kabeltje geprobeerd ? Wisselen met de CD/DVD misschien ?
 
Probleem was ook gelijk na opnieuw opstarten, dus zonder cmos er een tijd uit. Wel kans dat op andere manier met hitte te maken heeft. Gister (of eergister, even terug iig), hield de ventilator op de cpu er mee op, bij er weer opzetten van kast. Daar week of wat geleden de draadjes eens opnieuw van gesoldeerd, Als ergens op regelaar aandruk, daar waar dus had gesoldeerd, dan deed die het wel, dus gewoon een los contactje. Eerder, terwijl dus met problemen van haperen zat, regelaar ventilator omhoog gezet, dan hoorde ik hem echt harder gaan draaien. En dacht dat ook heb zien draaien, kast vaak af geweest, maar herinner niet specifiek. Hoe ook, kans dat los contact misschien toch vaak storing in ventileren heeft veroorzaakt. Nu bezig dat eerst voor elkaar te krijgen. Dus eerst afwachten maar weer leek mij, en misschien dan maar weer eens zien hoe alles zich gedraagt.

PS Extra aandacht besteed aan manier van formuleren, hoop dat wat
minder onnodig onduidelijk zo is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ventilator loopt, bij alles in elkaar zetten, was stroom voorziening hdd
los, misschien zat die ook al niet goed vast . Wel klaar even mee.
 
Voorgaande opgelost, maar probleem nog steeds.
 
.... zonet pc trager en trager, en op gegeven moment één of andere reden wordt hdd niet meer herkent, cmos weer 5 minuten eruit, en opgelost.
stroom voorziening hdd los, misschien zat die ook al niet goed vast.
Vandaar ook dat ik dat SATA kabeltje noemde om te wisselen, want een slechte verbinding kan wel degelijk dit soort klachten veroorzaken. Er zijn een jaar of 10 geleden een aantal slechte SATA kabels geweest.

Ik heb je nog niet gehoord over de SMART uitlezing van die schijf.
 
Even gemist, dat van die uitlezing, moet dan ook even uitzoeken hoe dat te doen.
Vooral de hdd is niet meer je van het, aan nummers gezien van diskmark check disk of zo'n soort programmaatje, ook tweedehands gekocht, maar deed op zich altijd prima, maar nu misschien net wat te slecht geworden ondertussen. Nog een euveltje op pc, weet niet of daar ook wat uit is af te lijden. En op zich praktisch bekeken niet echt probleem voor mij, gebruik het nooit. Maar als ik rechtsklik op een foto, waar je normaal dan opties krijgt als openen, voorbeeld, bestands locatie openen e.t.c. dan geeft die dat venster niet, maar lijkt zowat of pc implodeert om daarna gewoon bureaublad weer te geven, maar verder niks meer wat met de foto te maken heeft. ....... Zal even achteraan wat smart uitlezing dan is..................misschien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan