• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

dit_exemplaar_van_windows_is_niet_legitiem!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobody

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Waarderingsscore
0
hallo,

ik had een tijdje terug een fout gemaakt en daardoor een systeembestand beschadigd. aangezien ik zo stom was om niet van tevoren een back-up te maken moest ik een windows reparatie uitvoeren.

het gaat hier om mijn laptop, een acer aspire 5741G, met voor-genstalleerde windows 7.
ik heb de reparatie uitgevoerd met de windows 7 cd die ik bij mijn desktop meegeleverd kreeg, en de code van de sticker van mijn laptop gebruikt.
oftwel, allemaal legaal en met de juiste code.

tenminste volgens mij dan, volgens windows niet! ik krijg nu de melding dat mijn versie van windows illegaal/niet legitiem is...

ik heb het nagevraagd in de winkel waar ik mijn laptop heb gekocht (mediam.) en daar zeiden 3 personen het volgende: ..."ik weet het niet"... bij het servicepunt nog gevraagd, daar werd mij het volgende verteld: .."je moet een crack installeren, dan heb je er geen last meer van"..

dus na die uitstekende hulp... vraag ik het hier.

hoe kan het dat mijn windows na reparatie niet meer legitiem is?
hoe los ik het op?

mvg,
nobody

(ik heb software genstalleerd staan die wel legaal is maar waar ik geen code van heb. daar zitten progs tussen die ik niet kwijt wil!)

Je kan die code nogmaals ingegeven!

Maar waarom je niet van de aanwezige recovery gebruik hebt gemaakt is mij niet duidelijk uit jouw verhaal.
Ik vermoed eerder dat je nog nooit de gebruiksaanwijzing van je notebook goed hebt doorgekenen!

Klik met rechts op "Computer" en kies "Eigenschappen".

In het nieuwe venster scroll je naar beneden en daar tref je dan de mogelijkheid aan om de "key" nogmaals in te voeren!
En daarna proberen te aktiveren!

je zei ik heb het nagevraagd in de winkel waar ik mijn laptop heb gekocht (mediam.) en daar zeiden 3 personen het volgende: ..."ik weet het niet"... bij het servicepunt nog gevraagd, daar werd mij het volgende verteld: .."je moet een crack installeren, dan heb je er geen last meer van"..

dan heb je waarschijnlijk wel degelijk een niet legaalle versie gekocht terwijl je zelf overtuigd was , een legaalle aangekocht te hebben ...
met andere woorden diegene waarvan dat je deze aangekocht heb wisten ervan ! anders gaven ze u nu niet de raad om een crack te gebruiken !!
**Alhoewel ik verbaasd ben dat een winkel zulke risico's durft te nemen ,wat ik dan ook betwijfelt !

Mediamarkt.

Ik ben niet gek inderdaad en daar zal ik dan ook nooit een notebook kopen!

je zei ik heb het nagevraagd in de winkel waar ik mijn laptop heb gekocht (mediam.) en daar zeiden 3 personen het volgende: ..."ik weet het niet"... bij het servicepunt nog gevraagd, daar werd mij het volgende verteld: .."je moet een crack installeren, dan heb je er geen last meer van"..

dan heb je waarschijnlijk wel degelijk een niet legaalle versie gekocht terwijl je zelf overtuigd was , een legaalle aangekocht te hebben ...
met andere woorden diegene waarvan dat je deze aangekocht heb wisten ervan ! anders gaven ze u nu niet de raad om een crack te gebruiken !!
**Alhoewel ik verbaasd ben dat een winkel zulke risico's durft te nemen ,wat ik dan ook betwijfelt !

als ik bij de mediamarkt een laptop koop dan ga ik er inderdaad vanuit dat het legaal is. in dit geval is het ook legaal aangezien ik een sticker heb van windows. (geplakt aan de onderkant van laptop bij aankoop)
de opmerking van die medewerker over die crack is dus puur uit onwetendheid en daarbij mogen ze zoiets (volgens mij) niet zeggen.

in ieder geval heb ik gedaan wat abraham zei: de code opnieuw invoeren (ik wist niet waar dat moest)
de code die ik heb ingevoerd komt 100% overeen met degene die ik tijdens(!) de reparatie heb ingevoerd.

hoe dan ook, ik zal ergens een fout hebben gemaakt maar het is nu in ieder geval opgelost!

dus abraham, bedankt (ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met: Maar waarom je niet van de aanwezige recovery gebruik hebt gemaakt is mij niet duidelijk uit jouw verhaal.)

in ieder geval, dit forum is beter dan de mediamarkt:rules: (en vele andere winkels):biggrin:

en sorry voor mijn verhaal, die was niet heel duidelijk. ik zal de volgende keer proberen iets duidelijker te zijn. :)

hartelijk dank allemaal!!! (vooral abraham dan:P)

groeten nobody

Hoi Nobody, ieder notebook, ieder PC welke je in de winkel koopt heeft een recoverygedeelte op de harde schijf staan, om Windows opnieuw te installeren!

Dat is al sinds 1999\2000 het geval.

Had je de gebruiksaanwijzing doorgekeken - dan had je dit vermoedelijk geweten!

Maar heb je nu de key opnieuw ingegeven?
En zo ja, was is het resultaat dan nu?

Hoi Nobody, ieder notebook, ieder PC welke je in de winkel koopt heeft een recoverygedeelte op de harde schijf staan, om Windows opnieuw te installeren!

:mellow:volgens mij moet ik toch echt die gebruiksaanwijzing eens gaan lezen...:idea:

ja ik heb mijn key opnieuw ingegeven, het resultaat nu is dat ik na opnieuw opgestart te hebben weer een achtergrond heb:)
ik ben weer volledig beveiligd en mijn windows is legitiem!
:zipped:..

ben ik weer onduidelijk geloof ik..
in ieder geval, ik krijg geen meldingen meer en alles werkt weer naar behoren.

super dankjewel!!

Hoi Abraham,bij mij is dit volgens mij niet het geval.Ik moest 3 recovery dvd's maken.Dat lijkt me niet nodig als het van de harde schijf ook zou kunnen.Ook op mijn netbookje wat ik in 2008 gekocht heb zit gewoon een installatie cd (linux) en geen aparte recoverypartitie.

Hoi Abraham,bij mij is dit volgens mij niet het geval.Ik moest 3 recovery dvd's maken.Dat lijkt me niet nodig als het van de harde schijf ook zou kunnen.Ook op mijn netbookje wat ik in 2008 gekocht heb zit gewoon een installatie cd (linux) en geen aparte recoverypartitie.

Ik weet niet hoe lang jij al mee loopt, maar eind 1999 verschenen de eerste PC's met een recovery-partitie voor Windows ME!

En vanaf dat XP beschikbaar kwam, waren merk-PC's enkel met een recovery-partitie uitgevoerd.
Alles op last van Microsoft, om piraterij tegen te gaan.
Jammer alleen, dat er geen universele afspraak is gemaakt, hoe de recovery op te starten!

Wel is het al tijden mogelijk bij Dell tegen een kleine vergoeding extra de installatiemedia op CD en DVD mee te bestellen.

Hoi Abraham.Je zegt dat dit bij alle pc's en notebooks zo is.Bij mijn asus eee wat toch wel een merk netbook is is dit niet het geval.Ook bij mijn nieuwe notebook is dit (volgens mij) niet het geval.Op mijn netbook draait ook geen windows maar linux.

Geen vensters met pinguns gaan vergelijken!

Netbooks met Windows hebben doorgaans wel een recovery-partitie!

@ ronnies : de methode om bij de asus eee de recovery op te halen ..

1.disable boot booster in BIOS.
2.press F9 key during the bootup
3.this will make your EEE to boot into recovery console
4.you will given the warning that the recovery process will delete all the data
5.click on tick button to start the recovery process. It should take about 5 minutes to complete the recovery process

commentary: this is a great step by ASUS to let the users to recover back to factory settings when they do not have access to the external DVD drives. Also, it is a faster way to get back to a working system in case something went horribly wrong with the OS.

Hey Rope,denk dat dat voor een ander model is.Ik heb de eerste serie met 7" scherm en 4 gig flash hdd.Ik weet 100% zeker dat er geen aparte (verborgen) partitie op zit.Maar wil er verder geen discussie van maken want wou alleen aangeven aan Abraham dat in mijn geval afgeweken is van iets wat inderdaad wel de standaard lijkt te zijn.Aangezien linux een gratis os is,is het dus niet nodig om piraterij tegen te gaan.Wat ik zo niet kan verklaren is waarom ik bij mijn packard bell recovery dvd's aan moet/kan maken.Denk dat het zal zijn omdat die alleen maar werken op deze specifieke laptop.

vermeld effe spicifiek je serie nummer en model nummer ben zelf 125% overtuigdt dat ook jij deze optie heb , mocht het dan blijken dat ik me toch hierin vergist heb bied ik je mijn welgemeende exuus aan ;)
aanvulling jouw versie 7" werd uitgebracht in het jaar 2007 (dan is deze ook niet nieuw ! )

lees hier er meer over volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC
ook werd deze uitgebracht met windows xp pre-instalted

conclusie : je kocht een kat in de zak

Okay is een asus eee pc 4g bk054
Sn:84OAAQ280902
Vn:3107

Ben trouwens dol op dat ding.Heeft geen batterij meer,toetsenbord is kapot,en harde schijf is kapot.Kan dus alleen via usb opstarten.Dat ding heeft tenminste karakter Xd
--- automatische edit ---
aanvulling jouw versie 7" werd uitgebracht op in het jaar 2007 (dan is deze ook niet nieuw ! )

lees hier er meer over volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC[/QUOTE]

Nee heb die in 2008 gekocht,maar Abraham zei dat sinds xp beschikbaar kwam het de standaard geworden is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay is een asus eee pc 4g bk054
Sn:84OAAQ280902
Vn:3107

Ben trouwens dol op dat ding.Heeft geen batterij meer,toetsenbord is kapot,en harde schijf is kapot.Kan dus alleen via usb opstarten.Dat ding heeft tenminste karakter Xd

ik wilde je bijna vragen om naast je serienummer ook je rekeningnummer en pincode te geven maar als ik dat zo lees laat ik dat maar achterwege..:huh:
als je daarmee kan werken... dan ben je of blut of :wacko:
:biggrin:

maar dan heb jezelf er linux opgezet of dit laten doen ,met gevolg dat de orgineelle xp verwijderdt werd alsook de aanwezige recovery

dan moet ik hier niet achter gaan zoeken !
@ nobody ; een beetje sarcastisch doen !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan