• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Document voor iedereen toegankelijk maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Ik wil b.v. een WORD document toegankelijk maken via een URL adres, hoe ? Ik werk nog wel met WIN7.

Kan ik een vorm van CLOUD gebruiken of via een hyperlink,of andere oplossing ?

Dank voor elke tip.
 
Moeten mensen het alleen kunnen lezen of ook bewerken? Moet dat echt voor iedereen of alleen mensen binnen een bepaalde kring?
 
Enkel lezen en voor iedereen.
 
1. maak een google accountje aan. (als je Gmail of een Android telefoon hebt, dan heb je al zo'n account)
2. ga in je webbrowser naar google drive (Maak kennis met Google Drive: één plek voor al je bestanden)
3 upload het word bestand. (sleep het bestand naar het browser venster)
4 rechtsklik het Word bestand en kies: "link ophalen"
5 kopieer de link en wijzig de optie: "Beperkt" naar "Iedereen met de link." Laat de rechten op "Lezer" staan.
6, maak de link bekend aan iedereen die het bestand moet hebben.

Voor Onedrive, en dropbox werkt het precies hetzelfde al zitten die opties op andere plaatsen en moet je zelf even zoeken, maar moeilijk is dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Als het alleen lezen is dan zou ik er sowieso een PDF bestand van maken. Dat kan iedereen op elk willekeurig device openen.
 
Heel erg bedankt Rubenski, opgelost. Ik begrijp niet echt get verschil tussen Google drive, Google Mydrive en Google Onedrive ?
 
Heel erg bedankt Rubenski, opgelost. Ik begrijp niet echt get verschil tussen Google drive, Google Mydrive en Google Onedrive ?
Je haalt nu echt wat dingen door elkaar.
Alle 3 zijn online opslagmedia. Google drive is van Google, OneDrive is de tegenhanger van Microsoft.
 
Bedankt, dezelfde functionaliteit ?
 
Min of meer. Google drive kun je direct bepaalde bestanden bewerken etc.
Google maar eens voor de verschillen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan