• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Documenten verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaikhebeenvraag

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
149
Waarderingsscore
1
Hallo,

Ik heb 2 problemen met betrekking tot Openoffice writer.

Probleem 1: Voor het schrijven van documenten gebruik ik altijd een (gratis) versie van Openoffice Writer.
Dit gaat al jaren goed en tot tevredenheid, tot een paar maanden geleden.
Al een tijd had ik problemen om een nieuw document op te slaan.
Of ik nu een nieuw document maakte of wijzigingen aanbracht bij een ander:
Ik kreeg elke keer de melding, bij "opslaan als".

"C:/Users/Monique/documents/het.odt
Kan het bestand niet vinden. Controleer de bestandsnaam en probeer opnieuw. "

Dit vind ik best vreemd, aangezien ik een nieuw document wil opslaan. En niet één wil openen. Ik doe eigenlijk al jaren hetzelfde kunstje hierbij, dus vind ik het apart dat ik deze melding nu al vrij lang krijg.
Dat is één probleem, wat er waarschijnlijk ervoor heeft gezorgd dat ik nu documenten kwijt ben.

Probleem nummer 2.
Ik kan mijn documenten die ik gemaakt heb in 2021 en 2022 nergens meer vinden. Nergens, niet in een andere map, bestand of downloads. Kijk ik ergens overheen?

Als ik nu een document maak, dan kan ik deze niet opslaan. De enige mogelijkheid is om (ik weet, het is niet al te slim) om de computer gewoon af te sluiten en de volgende keer dat ik Openoffice opstart, krijg ik de mogelijkheid om deze te herstellen. Toch is dit geen oplossing. Maar ik weet me nu niet echt raad. Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Hallo,

Misschien moet je de opslag plek eens veranderen.
Dit heb ik wel eens met bepaalde bestanden en een verkeerde map/locatie
Klopt de bestand naam wel, want ik heb nog nooit eerder gezien dat het eindigt op het.odt?


Zelf geen gebruiker van dit programma, maar er zijn wel meerdere topics over het soort gelijke probleem. Misschien staat er een oplossing tussen.

 
Hallo,

Misschien moet je de opslag plek eens veranderen.
Dit heb ik wel eens met bepaalde bestanden en een verkeerde map.
Klopt de bestand naam wel, want ik heb nog nooit eerder gezien dat het eindigt op het.odt?


Zelf geen gebruiker van dit programma, maar er zijn wel meerdere topics over het soort gelijke probleem. Misschien staat er een oplossing tussen.

Hallo, dank je voor je snelle antwoord en het meedenken. Ik heb zelf ook nog nooit een bestand gezien dat eindigt op .odt. Het is apart aangezien ik dit ook niet terugzie in mijn documenten. Ik ga hier eens op onderzoek. Dank je wel voor je aangedragen topics. Ik heb zelf al wel hier en daar lopen snuffelen in verschillende topics, maar nog niet echt een oplossing gevonden waar ik verder mee kon. Morgen ga ik de 2 topics nog eens goed doorlezen, en hopelijk kom ik dan op een antwoord. Nogmaals bedankt, en een mooie dag. :)
 
heb je de computer al eens laten zoeken?
1657472756001.png
zet het geacntueerde vinkje aan en zoek dan op je hele systeem naar *.odt en kijk wat er allemaal tevoorschijnd komt (kan even duren als er veel op staat)
 
Standaard slaat OpenOffice een document op in de map waar OpenOffice geinstalleerd staat . Dus bij ProgramFiles/OpenOfice maar kan aangepast worden bij de instellingen als u ze elders wil opslaan .
Ik denk maar even mee om ook eens te gaan snuffelen bij ProgramFiles/OpenOffice of je documenten daar toevallig niet te vinden zijn .
 
heb je de computer al eens laten zoeken?
Bekijk bijlage 15161
zet het geacntueerde vinkje aan en zoek dan op je hele systeem naar *.odt en kijk wat er allemaal tevoorschijnd komt (kan even duren als er veel op staat)
Hoi,
Dank je voor het meedenken. :) Vind het super dat jullie hier steeds maar klaar staan met advies.
Ik heb je advies opgevolgd en helaas ook via deze manier zijn de bestanden niet te vinden. Het is erg apart.
 
Standaard slaat OpenOffice een document op in de map waar OpenOffice geinstalleerd staat . Dus bij ProgramFiles/OpenOfice maar kan aangepast worden bij de instellingen als u ze elders wil opslaan .
Ik denk maar even mee om ook eens te gaan snuffelen bij ProgramFiles/OpenOffice of je documenten daar toevallig niet te vinden zijn .
Dank je wel voor het meedenken. De documenten zijn ook hier niet te vinden helaas. Ik vind het echt best raar, aangezien mij dit nog nooit is gebeurd in 20 jaar. Maarja....eens moet de eerste keer zijn, zeggen ze. Maar leuk is anders. 🥴
 
Ik heb iets zeer intressants gevonden wat op jouw probleem lijkt .
Lees hier meer .
 
Als je iets kwijt bent in je computer, gebruik dan altijd het programma Everything. Vindt ook verborgen bestanden. Is dus een zoekmachine binnen de computer.

Je kunt een naam van een document intypen of ook bijvoorbeeld .odt.

Overigens: voor gratis Office, gebruik SoftMaker Free Office.

Simply the Best.

Slaat ook op in Office formaten .docx en .xlsx.
 
wat doet die software dan beter dan de zoekfunctie van windows?
 
Eerlijk gezegd ken ik de zoekfunctie van Windows alleen van het zoekveldje naast de Startknop.

Ik gebruik Everything al zeer vele jaren en het werkt perfect.

Dat is alles.
 
Je kunt in Windows ook via de verkenner zoeken.

En ook op b.v. *.odt

En als je verborgen mappen zichtbaar maakt kun je daar ook op zoeken.

Dit gaat via menu opties.
En dan verborgen mappen en bestanden weergeven, aanzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan