• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

docx bestanden

jbiggie

Junior lid
Lid geworden
21 jan 2010
Waarderingsscore
4
Dag, ik heb ms 365 aangeschaft. Nu merk ik ineens dat oude bestanden niet worden gelezen, er staat nu docx als extensie en dat leest ie niet. Wat is er aan de hand. Ik heb hier al wat rondgekeken, maar begrijp het eerlijk gezegd niet. Heeft het soms iets met Libre office te maken, dat heb ik geïnstalleerd om oude wdb bestanden te kunnen lezen.

Als het om oude microsoft works database bestanden gaat, kunnen die niet zomaar door exell geopend worden en helemaal niet door acces. De .wdb bestanden dienen om door excel gelezen te kunnen worden geconverteerd of opgeslagen te worden als .csv bestanden.

en àls je dan een csv-bestand hebt kan je dat desgewenst omzetten in een xls- of xlsx-bestand:
67baf738a0fb6-No.001.jpg

en dan

67baf76c41bd7-No.002.jpg

De vraag gaat niet over wdb bestanden, dat is opgelost met libre. De vraag gaat over de docx bestanden. Ik vroeg alleen of er soms samenhang is met libre.

Vroeger werkte MS Word met bestanden die eindigen op ".doc" in latere versies wordt dit ".docx" waar echter de nieuwere versies toch nog compatibel zijn met doc-bestanden. Dit staat volledig los van Libre Office. Het is wel belangrijk dat in Windows het juiste programma staat gekoppeld met het juiste bestand. Dit kan je checken/aanpassing via de startknop linksonder in de taakbalk ... instellingen ... apps ... standaard-apps ... Word. Klik daar rechts op het pijltje om uit te vouwen. Je krijgt daar een lijst met extenties die je dan individueel aan te klikken kan aanpassen naar het juiste programma.
Ik begrijp alleen niet 100% wat je bedoelt met "er staat nu docx als extensie en dat leest ie nie". Welk programma leest die docx niet?

Dag, dank voor je reactie, de koppeling die je beschrijft heb ik nagegaan en is in orde. Ik heb de vraag zojuist opnieuw gesteld in een andere bewoording, wellicht nu wat duidelijker.

Dag, dank voor je reactie, de koppeling die je beschrijft heb ik nagegaan en is in orde. Ik heb de vraag zojuist opnieuw gesteld in een andere bewoording, wellicht nu wat duidelijker

Gebruik gewoon openen met via de eigenschappen van het bestand.
Dat doet ie ook niet, ik krijg dan een lijstje met 4 programma's, waaronder word, die klik is dus aan. Dan gebeurt er niets.

Dat doet ie ook niet, ik krijg dan een lijstje met 4 programma's, waaronder word, die klik is dus aan. Dan gebeurt er niets.
Onderaan staat "meer apps"?
Staat daar iets van Office 365?

Heb je het volgende al geprobeerd?
Open Word (leeg,zonder een bestand te openen)
Klik op het tabblad bestand, ga naar Openen, daarna naar Bladeren.
Kies een bestand dat niet wilt openen.
Ga naar het pijltje rechts onder naast openen kies daar voor Openen en herstellen.

Heb je het volgende al geprobeerd?
Open Word (leeg,zonder een bestand te openen)
Klik op het tabblad bestand, ga naar Openen, daarna naar Bladeren.
Kies een bestand dat niet wilt openen.
Ga naar het pijltje rechts onder naast openen kies daar voor Openen en herstellen.
Gedaan maar helpt niet. Heb zojuist een nieuw word document gemaakt en op buroblad op geslagen, ook dat wordt niet geopend daarna.

Terug
Bovenaan