• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Domeinnaam houders

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gewaardeerd
Lid geworden
28 aug 2008
Waarderingsscore
9
Vraagje voor wie meerdere domeinen beheerd.
Is het slim om je eigen e-mailadres bij de houder gegevens in te vullen? Of moet je dat niet willen?

Dat moet je zelf weten. Het is in elk geval niet verstandig om daar een vals mail adres in te vullen.
Bij sommige registrars kun je kiezen dat onherkenbaar te maken of dat bijv. als je via een hoster registreert, daar de gegevens van de hoster komen te staan.
Ik doe dat ook wel voor m'n klanten indien ze dat vragen.

Je zou er ook een apart mail adres voor kunnen nemen. Ik heb er geen last van dat er op die mail adressen extra ongewenste mails binnen komen of zo.
Behalve misschien zogenaamde aanbiedingen om een domein te "verlengen" of te "kopen" voor een idioot hoog bedrag, van een of ander bedrijf wat niet eens mijn domeinnaam geregistreerd heeft. Oplichters dus, verder niet.

Het slimste is om een apart emailadres te gebruiken, en als het even kan een apart adres per domein, als het niet mogelijk om de provider de gegevens te laten afschermen.

Het ging me er om dat je het dan in eigen hand hebt en niet afhankelijk bent van iemand anders mail adres. Maar volgens mij is dat alleen bij buitenlandse domeinen dat je iets bij verhuizing moet verifiëren.

en als het even kan een apart adres per domein,
Waarom? Als je toch een apart mail adres hebt kun je dat beter voor elk domein gebruiken. Kun je ook geen last krijgen op een x aantal mail adressen als er al last komt.

Ik heb er een stuk of 60 inclusief die van klanten, meesten staan gewoon op mijn mail adres van de zaak, is geen probleem.
Voor .nl domeinen heb je normaliter alleen de verhuiscode nodig. Maar als er iets mis gaat of iemand heeft per ongeluk je domein weten over te nemen of er is iets anders is dat wel je contact adres. Moet officieel van SIDN ook in orde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan