• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

donker gekleurde beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Sch

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Ik heb W10 up to date en werkt met twee beeldschermen.
De afbeelding op de schermen zijn wel hetzelfde plaatje maar niet dezelfde kleur, de ene scherm is donkerder van kleur dan de andere, ook komt het voor dat er soms ineens het beeld het scherm verkleurd terwijl de eerste scherm wel intact blijft.
tevergeefs heb ik de kleuren van dat beeldscherm proberen bijtestellen met de knoppen van dat beeld scherm.
Heeft u enig idee wat dit kan zijn?
 
Welk merk en type scherm heeft dit probleem en hoe is hij aan gesloten?
 
Is dat een analoog / VGA scherm ?
Beweeg je datastekker van dat beeldscherm eens een beetje in de connector terwijl je kijkt. Het plots verkeuren kan namelijk een slecht contact zijn.
 
Beide schermen van mij zijn van LG.
Het gaat om scherm 1 volgens windows instelling
Ik heb Specty geinstalleerd het geeft de onderstaande gegeven van Graphics

Monitor 1
Name LG FULL HD on NVIDIA GeForce GT 620
Current Resolution 1536x864 pixels
Work Resolution 1536x864 pixels
State Enabled
Multiple displays Extended, Primary, Enabled
Monitor Width 1920
Monitor Height 1080
Monitor BPP 32 bits per pixel
Monitor Frequency 60 Hz
Device \\.\DISPLAY1\Monitor0

Monitor 2
Name LG FULL HD on Intel HD Graphics
State Enabled
Multiple displays Extended, Secondary, Enabled
Monitor Width 1920
Monitor Height 1080
Monitor BPP 32 bits per pixel
Monitor Frequency 60 Hz
Device \\.\DISPLAY3\Monitor0

Hopelijk heeft u hier meer aan.
vr.gr Jan
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer want we weten nog niets over de grafische kaart.
 
Ik ben erg benieuwd naar uw antwoord
vriendelijke groeten Jan Sch
 
"Sig" wil zeggen "handtekening" zijn signature/onderschrift in zijn topics.
Heb je dit probleem nu recent of is dat altijd al zo geweest? Je gebruikt twee verschillende video-aansturingen (Geforce GT620 en de video van de processor), een aansluiting op de videokaart Geforce en eentje op het moederbord. Dan is het wel gebruikelijk dat daar een kleurverschil op zit ook al zijn het identieke monitors. Heeft ook vaak iets te maken met het type van aansluiting (hdmi, dvi, vga, DP).
 
Je schrijft niet wat het type van de monitor is, maar bij full HD hoort een resolutie van 1920×1080 maar je gebruikt 1536x864, dat is niet de native resolutie van de monitor, dat kan ook vreemde resultaten geven (waarom niet de native resolutie?)
Maar hoofd oorzaak is denk ik toch het gebruik van de 'on-board' en de GT620 videokaart.
 
Ik ben wel benieuwd of dat plotse verkleuren bij het inschakelen van een programma of andere herkenbare gebeurtenis start, of dat het heel willekeurig is in een programma of video. En of het gaat om een flinke kleurverandering (door het verdwijnen van één van de drie hoofdkleuren) of dat het mild is.

Voor Nvidia kan je bij zijn instellingen 'Bureaubladkleurinstellingen aanpassen' kiezen voor 'Gebruik Nvidia instellingen'. Daarmee kan je je volledige scherm aanpassen. Ik laat zelf het liefst mijn monitor op default staan, en pas met die Nvidia instellingen aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan