• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Door recovery Windows 7 terug en Win 10 verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
TS, niemand in de buurt met verstand van zaken die jou kan helpen?
 
JA, we hebben een afspraak voor aanstaande maandag
 
Mijn avatar was van mijn vorige Berner die ik helaas in november 2018 heb moeten laten inslapen.

Maar heb sinds afgelopen zondag weer een nieuwe pup in huis.
 
Dat is toeval hoor, je avatar lijkt mij gewoon een vrolijke pub ! En je hulpaanbod net zo.
 
Wow, ik ben vanaf 13.00 uur even naar de makelaar geweest (enkele meelezers, die ook op een ander forum actief zijn, weten waarom :D ) en we zijn in dit topic al bij pagina 3 aanbeland.

Idd. het voorgestelde huisbezoekje lijkt mij niet verkeerd.

Daar het nu toch een regelrechte puinzooi is, zou je nog kunnen overwegen om in apparaatbeheer ALLE netwerkadapters te verwijderen -dat doe je door een rechtse muisklik op de hardware- en dan te kiezen voor de installatie ongedaan maken (ook de onbekende apparaten) en dan de machine opnieuw op te starten. Wie weet...…………. worden de juiste stuurprogrammaatjes dan weer vanuit de Windows cabs opgepikt.
 
Laatst bewerkt:
Beste aardige lieve mensen. Met name anjoZ. Met tranen in mijn ogen en de kriebel in mn keel. Wil ik even zeggen dat het mij zelf, ik in mijn gehele eentje is gelukt om de pc weer terug te krijgen naar zn oude vertrouwde Windows. Met de functies geheel werkend!!!
Zonder jullie advies had ik dit niet kunnen verwezenlijken.
Ik heb een USB stick aangeschaft . En heb de Windows tien gedownload .
Zijn er nog adviezen die ik mee kan nemen om in het vervolg dit probleem te voorkomen. Denk aan apps. Beveiliging. Of iets wat ik nu nog moet ondernemen om het zo gladjes mogelijk te doen laten werken??

Ik hoor het graag.
 
We weten misschien niet wat je allemaal aan oorspronkelijke problemen had, maar wat ik zelf wel zie is dat je meerdere stappen hebt gelopen om uit de problemen te komen en dat dat je soms verder van huis bracht. Daarom is mijn advies: open een Kladblokje, en schrijf zo precies mogelijk op wat je gedaan hebt om er uit te komen (en print dat eventueel uit), zodat je snel een methode bij de hand hebt. Vaak gaat het lang goed, en mis je de ervaring om je na een langere periode te herinneren wat je precies moest doen. Nu ligt het nog vers in herinnering.

Toppie dat het je gelukt is trouwens.
 
We weten misschien niet wat je allemaal aan oorspronkelijke problemen had, maar wat ik zelf wel zie is dat je meerdere stappen hebt gelopen om uit de problemen te komen en dat dat je soms verder van huis bracht. Daarom is mijn advies: open een Kladblokje, en schrijf zo precies mogelijk op wat je gedaan hebt om er uit te komen (en print dat eventueel uit), zodat je snel een methode bij de hand hebt. Vaak gaat het lang goed, en mis je de ervaring om je na een langere periode te herinneren wat je precies moest doen. Nu ligt het nog vers in herinnering.


Thanks!! Ik schrijf het meteen op allemaal
Want zie namelijk dat ik nog meerdere stappen ondernemen moet
Voordat ik echt klaar ben.
Liefs
 
Hartstikke goed , Noobie !

Nu kun je alleen geen kennis meken met de pup......

Maar, je had geen netwerk, hoe ben je aan die Windows 10 gekomen??
 
@AnjoZ of topic.
Mijn avatar was van mijn vorige Berner
Hoe komt het dat jouw avatar op piep veel blijer lijkt te zijn met een zwaaiend staartje en hier op NCF niet. Dat komt toch vast niet door dat die alle reclame hier niet zo fijn vind ?
 
Daar wordt aan gewerkt, maar Abe heeft even tijd nodig.
 
Ik heb nog wat tips naar aanleiding van je eerste post, want daaruit lijkt het dat jouw systeemherstel misschien niet aan heeft gestaan, waardoor je maar één punt had om naar terug te gaan, een downgrade naar Windows 7. Het is de bedoeling dat systeemherstel aan staat, en dat Windows regelmatig herstelpunten maakt, waardoor je b.v. ook terug kan naar de dag voor een laatste update, of software installatie. Je kan ook eventueel zelf op belangrijke momenten handmatig herstelpunten maken.

1) check en zet Systeemherstel eventueel aan via 'Configuratiescherm - Herstel - Systeemherstel configureren'. Daar kan je voor je Windows partitie of schijf het systeemherstel configureren.
2) Zorg dat Windows een herstelschijf voor je brandt (CD/DVD). Met een herstelschijf kan je buiten Windows om ook herstelpunten terugzetten door (net als met de USB stick bij installatie) met de CD of DVD schijf op te starten. Een extra kans dus bij grote problemen.
3) Zodra over een paar dagen het systeem naar je zin is, en de updates gedaan zijn, en als je de ruimte op een (externe) harde schijf of eventueel stick hebt (tot zo'n 20 GB), start dan Windows backup, en maak een backup van de systeemschijf ('systeemkopie'). Je bewaart (spaart) zo en herinstallatie, welke in twee uur terug te plaatsen is.
 
Fijn dat het jou is gelukt het zelf op te lossen.
Ik zal dit topic dan op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan