• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Door sony recorder beschreven DVD lezen op PC

greimert

Nieuw lid
Lid geworden
8 jan 2010
Waarderingsscore
0
Hallo Allemaal,

Voor mijn zus probeer ik oude VHS banden op PC-formaat (Eigenlijk USB-format op Samsung Smart TV) te zetten.
Daarvoor heb ik een oude VHS recorder kunnen aansluiten op een Sony RDR-711 en dit werkt prima. Echter de PC (windows 10) werpt de DVD weer uit als ik hem probeer te lezen. Een bij komend probleem is dat dit ook blijk te gebeuren bij alle van mijn eigen eerder op deze wijze gemaakte dvd's.
On beschreven DVD's kan ik wel op mijn PC formateren maar dan gaat de recorder deze opnieuw formateren voor ik er video's op kan branden.

Wat is hier de oorzaak van, hoe los ik het probleem op?

Bedankt voor jullie hulp.

Grt Gerard

Zijn de DVD's wel afgesloten? Want als er nog informatie op kan worden toegevoegd dan zijn ze vaak nog niet leesbaar op een computer.

Heb je enig idee, welk formaat het wordt weggeschreven.
Kan de Sony alle soorten schijven lezen en je computer?
Welke Sony recorder is het?

Daar zat vroeger nog weleens verschil in.
Dat een brander alleen DVD+ R/RW of alleen DVD-R/RW kon lezen. Wellicht dat hier de schoen wringt.

Hier van een Sony een handleiding. Op blz 10 meer informatie over disc formaten.

Niet-opneembare discs
• 8-cm discs
• DVD-R's opgenomen in de VR-modus (Video
Recording-indeling)
12
"DVD VIDEO" en "CD" zijn handelsmerken.
Niet-afspeelbare discs
• PHOTO CD's
• CD-ROM's/CD-R's/CD-RW's die niet zijn
opgenomen in muziek-CD- of Video-CD-
indeling, of die geen MP3 tracks of JPEG-
bestanden bevatten
• Datasecties van CD-Extra's
• DVD-ROM's die geen JPEG-bestanden bevatten
of niet van het DVD Video-formaat zijn
• DVD Audio discs
• DVD-RAM's
• HD-laag van Super Audio CD's
• Een DVD VIDEO met een andere regiocode
(pagina 13)
Recording-indeling)

Zijn de DVD's wel afgesloten? Want als er nog informatie op kan worden toegevoegd dan zijn ze vaak nog niet leesbaar op een computer.
Hallo Enigma147,

Dank voor je reactie. Idd bleken enkele van de DVD's niet te zijn gefinaliseerd. Maar helaas, alsnog finaliseren maakte geen verschil.

Grt Gerard

... de PC (windows 10) werpt de DVD weer uit als ik hem probeer te lezen. Een bij komend probleem is dat dit ook blijk te gebeuren bij alle van mijn eigen eerder op deze wijze gemaakte dvd's.
Onbeschreven DVD's kan ik wel op mijn PC formateren maar dan gaat de recorder deze opnieuw formateren voor ik er video's op kan branden.
Andere PC / DVD speler geprobeerd ? Spelen andere DVD's (originele of op andere of dezelfde PC gebrand) wel af op diezelfde speler ?
Oude schijfjes misschien (in licht opgeslagen), dubieus merk ? Dat geeft snel problemen.

Hallo Roxmarie,

Ik heb n.a.v. je bericht weer wat experimenten uitgevoerd. Ik heb diverse formaten en disc types uitgeprobeerd. De DVD's die ik heb uitgeprobeerd kunnen wel door een andere DVD-speler, maar niet op door de (TSSTCorp CDDVDW SH-216BB) speler in mijn PC. Als ik Apparatenbeheer in Window 10 bekijk lijkt alles OK. Ook nadat deze verwijderd is en de driver opnieuw is geïnstalleerd. (wel oud 2006)

Ik loop een beetje uit mijn ideeen.

Als je nog iets weet.

Grt Gerard

Heb je enig idee, welk formaat het wordt weggeschreven.
Kan de Sony alle soorten schijven lezen en je computer?
Welke Sony recorder is het?

Daar zat vroeger nog weleens verschil in.
Dat een brander alleen DVD+ R/RW of alleen DVD-R/RW kon lezen. Wellicht dat hier de schoen wringt.

Hier van een Sony een handleiding. Op blz 10 meer informatie over disc formaten.

Niet-opneembare discs
• 8-cm discs
Recording-indeling)
12
"DVD VIDEO" en "CD" zijn handelsmerken.
Niet-afspeelbare discs
• PHOTO CD's
• CD-ROM's/CD-R's/CD-RW's die niet zijn
opgenomen in muziek-CD- of Video-CD-
indeling, of die geen MP3 tracks of JPEG-
bestanden bevatten
• Datasecties van CD-Extra's
• DVD-ROM's die geen JPEG-bestanden bevatten
of niet van het DVD Video-formaat zijn
• DVD Audio discs
• DVD-RAM's
• HD-laag van Super Audio CD's
• Een DVD VIDEO met een andere regiocode
(pagina 13)
Recording-indeling)

Ooit zij een buurman welke veel met audio deed tegen mij: Sony pakt Géén gekopieerde cd’s

Ooit zij een buurman welke veel met audio deed tegen mij: Sony pakt Géén gekopieerde cd’s
Ik vermoed dat jouw buurman aardig in de buurt komt van het juiste verhaal, maar voor zover ik mij dat kan herinneren is dat niet helemaal het volledige verhaal.
Sony heeft ergens tussen 2000 en 2010 of zo een kopieer beveiliging uitgebracht die beschermt tegen het maken van een kopie van DVD's. Verder kan / weet ik mij geen details meer te herinneren. Wie weet speelt die beveiliging hier ook ergens een rol(letje).

Wat je eens zou kunnen proberen is of het wel lukt om met imgburn een iso te maken van die DVD.
Soms kun je met verkenner een DVD niet lezen, maar doet zo'n programma dat soms wel, althans... ervaringen uit de oudheid. :)
Echter als imgburn een iso ervan kan branden, dan kun je daarna die iso wel openen met de verkenner.

Als ik dit lees:
.... Echter de PC (windows 10) werpt de DVD weer uit als ik hem probeer te lezen. Een bij komend probleem is dat dit ook blijk te gebeuren bij alle van mijn eigen eerder op deze wijze gemaakte dvd's.
... De DVD's die ik heb uitgeprobeerd kunnen wel door een andere DVD-speler, maar niet op door de (TSSTCorp CDDVDW SH-216BB) speler in mijn PC. Als ik Apparatenbeheer in Window 10 bekijk lijkt alles OK. Ook nadat deze verwijderd is en de driver opnieuw is geïnstalleerd. (wel oud 2006)
dan dacht ik dat de speler in de PC defect is.

Daarom vroeg ik:
Andere PC / DVD speler geprobeerd ? Spelen andere DVD's (originele of op andere of dezelfde PC gebrand) wel af op diezelfde speler ?
Oude schijfjes misschien (in licht opgeslagen), dubieus merk ? Dat geeft snel problemen.

Oh dat het ook gebeurde bij eigen eerder gemaakte DVD's had ik gemist. Ja dan ziet het er inderdaad eerder naar uit dat ie stuk is.

Is t geen blu-ray disc?
En vroeger had je een dvd-rom speler nodig voor bepaalde spel cd’s (lees dvd’s / dvd rom) te lezen…
Hoe oud is de cd drive?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan