• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Doorstuurpagina verwijst steeds naar Hostnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul625

Nieuw lid
Lid geworden
11 nov 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo beste leden , Als ik op de site van het Mariniersmuseum de doorstuurpagina van erelijstmariniers aanklik dan krijg ik steeds het volgende bericht: Ik zie dan een pagina van Hostnet met daarop de vermelding " Helaas de naam erelijstmariniers.nl is al bezet, iemand is U voor geweest" ik kan daar dan voor een andere naam kiezen tegen betaling. duidelijk reclame dus.
Dit gebeurt op alle apparaten die in mijn huis staan , maar als ik bijv mijn werktelefoon pak word ik wel netjes doorgestuurd naar de juiste pagina . Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor .

Alvast bedankt
mvg Paul
 
IK krijg gewoon de database op Chrome en Windows7

Wat gebeurt er als je je in de adresbalk de S uit HTTPS weghaald?

Welke browser heb je en is die up to date?

Heb je de cookies geaccepteerd op de site??
 
Dankjewel voor jullie antwoorden , het maakt niet uit welke browser ik gebruik, nu gebruik ik Chrome maar ook op Firefox en MEdge gebeurt hezelfde. Ik kom ook wel gewoon op de Mariniersmuseum pagina maar alleen als ik op de doorstuurpagina klik krijg ik steeds dat vervelende Hostnet te zien op al mijn apparaten in huis . Ga ik echter naar mijn werktelefoon en schakel de Wifi uit dan lukt het prima
 
Hoi Paul, doe dan nu onderstaande:

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Is op zich mooi, maar jouw probleem is vreemd.
We gaan verder kijken:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 11-11-18
Scantijd: 12:40
Logbestand: a12aa0ea-e5a6-11e8-a21a-001d72dd35b5.json

-Software-informatie-
Versie: 3.6.1.2711
Versie componenten: 1.0.482
Update pakketversie: 1.0.7793
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.376)
Processor: x86
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-N448TDE\pterb

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 174633
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
 
Hey Paul. Ik kwam je bericht tegen via ons webcare-systeem.

De reden dat je op de 'standaard' Hostnet-pagina terecht komt, is dat wij standaard IPv6 toevoegen in de DNS-zone van een domeinnaam. In dit geval is de DNS-zone gewijzigd waarbij wel het IPv4-adres is aangepast, maar niet het IPv6 adres. Ik heb dit zojuist aangepast waardoor nu alle bezoekers via het IPv4 adres naar de website worden geleid, en dus niemand meer terecht komt op de standaard Hostnet-pagina.

Het kan wel maximaal 24 uur duren voordat deze wijziging overal actief is en je via al je apparaten, ook thuis, op de juiste website terecht komt.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Dave Swart
Hostnet Klantenservice
 
Hallo Dave, helemaal Top , het werkt weer prima op alle apparaten ,bedankt !
Ook AnjoZ en Abraham super bedankt voor het meedenken , goede site dit , snel opgelost

Fijne Zondag nog !
mvg Paul
 
Hey Paul, dat is goed om te horen! Geen probleem en jij ook een fijn weekend nog.

Met vriendelijke groet,

Dave Swart
Hostnet Klantenservice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan