• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Download map wordt OneDrive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oakens

Vaak hier
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
874
Waarderingsscore
0
Ik ben nu al een tijdje aan het prutsen om OneDrive gesynchroniseerd te krijgen met mijn pc. Nu heb ik hier ergens een fout in gemaakt door bij mijn PC map Downloads te koppelen aan OneDrive. Mijn map Downloads is nu verdwenen en veranderd in OneDrive. Terwijl het pictogram wel nog het zelfde is als van downloads. Als ik bij de eigenschappen kijk van de andere mappen zoals, afbeeldingen, documenten, muziek dan kan ik in het tabblad locatie de standaardinstellingen herstellen. Echter dit tabblad heb ik nu niet meer in de map die Downloads veranderd heeft in OneDrive. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan herstellen in Windows 10?
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    19,9 KB · Weergaven: 6
Kun je dit ook niet in de map van Onedrive zelf doen?

Ook zou je dit eens kunnen proberen.

tabblad Account, knop Deze pc ontkoppelen wordt het betreffende apparaat ontkoppeld van het OneDrive-account (hierna worden de lokaal opgeslagen bestanden dus niet meer gesynchroniseerd met de online opgeslagen bestanden). Na het ontkoppelen blijft OneDrive wel als icoontje aanwezig in het systeemvak, maar dan met grijze in plaats van witte wolken. De koppeling met de online opslag wordt hersteld door de aanmeldprocedure opnieuw te doorlopen.
https://www.schoonepc.nl/windows10/onedrive.html
 
De PC heb ik al eens ontkoppeld van OneDrive. Ik heb zelfs OneDrive al helemaal verwijderd. Maar als ik alles opnieuw installeer dan blijft de map hetzelfde. Op het forum van microsoft adviseerde ze om registor editor te veranderen in naam. Maar de naam is die van Downloads alleen de gegevens naam vermeld dat het OneDrive is. Dit was dus ook vreemd, want toen wist kennelijk niemand het meer :-(Naamloos2.jpg
 
Vreemd dat het ontkoppelen en verwijderen niet werkt.
Weet jij nog welke dag jij dit hebt veranderd?
Want dan zou je eens kunnen kijken of je een herstelpunt hebt van enkele dagen daarvoor en die dan terugzetten.
 
Kan je via Verkenner het volgende proberen:

klik onder favorieten met rechts op de map Downloads.
Klik in het menu op Eigenschappen.

Vind nu in het Eigenschappenvenster als Bestandsmap One Drive?

Als de locatie eerder in jouw Windows de standaardlocatie was, verander dan de bestandsmap locatie naar C:\Users\oakens\Downloads.

Herstart daarna jouw computer en controleer of de verandering is doorgevoerd.
 
Tenzij ik iets verkeerd begrepen heb, kan ik bij de eigenschappen van de map de naam niet aanpassen. Ik heb ondertussen al eens geprobeerd om een herstelpunt terug te zetten van voor de wijziging. Echter hij blijft aangeven dat een systeemherstel niet mogelijk is. Waarschijnlijk veroorzaakt door de virusscanner. Toch heb ik deze (BitDefender) telkens uitgeschakeld.
 
U zegt: ...dan kan ik in het tabblad Locatie de standaardinstellingen herstellen...

Heeft u al geprobeerd om de Standaardinstellingen te herstellen onder het tabblad Aanpassen?

Bij mij kan het overigens ook onder Locatie, maar ik zit wel bij Windows 7.
 
Echter hij blijft aangeven dat een systeemherstel niet mogelijk is. Waarschijnlijk veroorzaakt door de virusscanner. Toch heb ik deze (BitDefender) telkens uitgeschakeld.

Je zou eventueel Bitdefender kunnen verwijderen en na dat je een herstelpunt hebt terug gezet Bitdefender weer kunnen installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan