• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Draadloos internet zonder D-link connector?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogstar

Junior lid
Lid geworden
21 dec 2010
Waarderingsscore
0
Beste:biggrin:,

Vorig jaar had ik een laptop aangeschaft, met windows vista, 32 bit op. Ik had toen al een thuisnetwerk. Ik weet niet meer hoe ik het gelapt had, maar blijkbaar kon ik toen via mijn laptop gewoon draadloos op het internet surfen. (Zonder wireless usb adapter, dus ik denk dat er wel een soort netwerkkaart in genstalleerd moet zitten ofzo).

Maar nu is heel mijn draadloos netwerk geherconfigureert, en graak ik er totaal niet meer aan uit, hoe ik dat gelapt had. Ik krijg op m'n laptop enkel nog draadloos internet via zo'n USB adapter van D-link. De router is ook van D-link. Het internet werkt perfect, want m'n andere pc's hebben wel internet (ook met adaptor natuurlijk).:wall:
Als ik de draad rechtstreeks in m'n laptop steekt werkt het internet ook.

Zijn er suggesties wat is zou moeten doen om draadloos internet te krijgen op m'n laptop?:meeting:

En, vraag twee:): bestaat er zoiets als 'uitzendwijdte' van een router? En hoe zou ik dat dan kunnen vergroten, zodat heel mijn huis internet heeft, en niet enkel de plekkies rond de bureau?

Alvast bedankt!:smile:

Merk en type van de laptop kan al wat meer duidelijkheid geven.

Heb je voor de D-link software genstalleerd?

Het is een medion.

Enja, de software is volledig genstalleerd, maar ik begrijp net het punt er niet van. Want aangezien ik zonder D-link adapter wil werken, moet ik toch normaal ook niet de software van D-link adapter installeren?:wacko:

Of bedoel je misschien die van de router zelf? Ja die is ook geinstalleerd.

Maar bestaan er niet gewoon zulke standaard stappen dat je moet ondernemen in vista om dat in orde te krijgen?:stinker:

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Meestal als er software van derden genstalleerd is, wordt de ingebouwde ondersteuning voor draadloos netwerk door Windows uitgeschakeld.

- Heb je wel de driver genstalleerd van de ingebouwde WLAN-adapter?
- Controleer in Services of de service WLAN Auto Config op "Automatisch" staat en opgestart is

Prachtig h mensen, das echt geniaal. Magnifik:)

Wired autoconfig stond bij die instellingen inderdaad dus op handmatig, en was dus niet gestart. Nu hebk dat gestart, maar internet vind hij precies nog altijd niet hoor? Kzal eens een driver update uitvoeren dan! Hopelijk werkt het dan al een beetje beter.:surrender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan