• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Draadloze muis werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurina3

Vaak hier
Lid geworden
29 nov 2015
Berichten
620
Waarderingsscore
1
Mijn draadloze muis doet het niet meer, alleen als ik op Caps Lock druk kan ik ermee werken en stopt na 1 minuut als ik hem niet blijf bewegen. Help.
 
Je zou het stuurprogramma eens kunnen verwijderen in apparaat beheer en de computer herstarten.
 
Was niet interessant voor de ts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar zit mijn stuurprogramma ?
Heb een Dell pc en Muis van Microsoft
 
zoek naar apparaatbeheer en dan naar muizen en andere aanwijsapparaten en kijk of die correct werkt. Een bijna lege batterij kan ook een oorzaak zijn.
 
Al gedaan en muis werk correct. Zit nieuwe batterij in.
 
Te proberen als je een tweede muis hebt. Sluit die dan voor de zekerheid even aan, en koppel de oude af. Dan:

* In Apparaatbeheer onder het menu 'Beeld' kan je een vinkje zetten bij 'Verborgen apparaten weergeven'. Als je dat doet zie je de installatie van die oude muis meerdere malen uitgegrijsd staan, typisch 1 tot 5 keer.
* Rechtsklik elke (behalve de niet-uitgegrijsde werkende muis), en kies 'Apparaat verwijderen'.
* Schakel de PC uit, maar doe dat met het indrukken van Shift als je op 'Uitschakelen' klikt.
* Met de PC uit wissel je de muis weer.
* Herstart.

Lukt waarschijnlijk ook wel zonder tweede muis, maar dan moet je allen, ook de niet uitgegrijsde muis, verwijderen.
Let op: geen vinkje zetten om de software ook van je PC te verwijderen.
 
Heb je de batterij al eens vervangen?
 
Als er staat: "zit nieuwe batterij in" dan is het niet helemaal duidelijk of die nieuwe batterij er al eerder in zat, of dat die nu (op advies van Forum?) vervangen is.
 
Je schrijft Microsoft muis, dat is te algemeen, er hoort ook een type bij.
MS maakt bijvoorbeeld muizen die zichzelf na één minuut uitzetten om energie te besparen, het maakt ook nog wel uit of het een RF of BLe versie is, zonder type blijft het dus een beetje algemeen.
 
Ik heb een Microsoft Wireless Transceiver muis
 
'Microsoft Wireless Transceiver muis' zo heten ongeveer alle draadloze muizen van MS, als het goed is staat onderop de muis nog een type nummer vermeld.

Behoord de muis toe aan een set (toetsenbord en muis)?
Want wat heeft CapsLock met je muis te maken.
Volgende vraag is dan natuurlijk, als het een BlueTooth versie is, maak je gebruik van een los ontvangertje of gebruik je de BlueTooth van de pc.
Hoe staan dan de energie instellingen van de BlueTooth?
Als het een RF muis is hoe staan daar de energie instellingen van.

Het zou al een stuk helpen als je zoveel mogelijk informatie geeft, zoals type, is het een set enz.
Liever teveel informatie dan te weinig, nu loop je de kans dat je onnodige dingen geadviseerd krijgt vanwege te weinig informatie.
 
Het is me eindelijk gelukt en mijn muis doet het weer.
Heb hem verwijderd als instelling en opnieuw opgestart.
Daarna opnieuw er in gedaan en geinstalleert.
Dank voor jullie steun.
Fijne avond Laurina3
 
Fijn dat het is opgelost en jij ook een fijne avond!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan