• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Draadloze usb verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

iamx12

Nieuw lid
Lid geworden
18 jun 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Ik probeer een draadloze usb verbinding op te zetten. Ik heb een USB apparaat (Line 6 Helix) aan de ene kant van de kamer staan welke ik wil verbinden met de laptop. Dit apparaat kan zelf commando's sturen naar Windows zoals start/record etc. in muzieksoftware en kan vanuit de computer via software bedient worden om muziekinstellingen binnen het apparaat te wijzigingen.

De laptop beschikt over bluetooth en het betreffende apparaat ontvangt inmiddels al MIDI-signalen van de computer via bluetooth (via een specifiek daarvoor ingerichte apparatuur CME WIDI).

Wat mij nog niet lukt is om het apparaat voor normale USB draadloos te maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Het USB apparaat heeft zelf een USB B aansluiting. Kan het werken om een verloopstekker te kopen voor USB B > USB A waarbij ik een bluetooth dongle aansluit op de USB A kant?

Welke alternatieven heb ik anders als ik via wifi/ethernet een verbinding wil opzetten? Ik heb de ziggo router al geprobeerd maar hierop zit helaas geen USB port.
Moet ik het dan juist zoeken in de hoek van USB netwerkserver/USB printerserver om die als hub er tussen te plaatsen en dan via ethernetkabel aan te sluiten op de powerline ethernet ingang?
 
Heb jij ergens gelezen dat je hem met internet kunt verbinden?
Kan het niet zijn dat jij hem via een kabel aan de laptop moet verbinden en dan daar jou opnames via internet kunt delen?

Heb jij de laatste Windows driver geïnstalleerd?

Heb jij de handleiding al doorgelezen of je daar een oplossing kunt vinden?
 
Aarie25 hartelijk dank voor je antwoord.

Het apparaat heb ik alweer een aantal jaartjes. Het apparaat zelf heeft geen mogelijkheden tot directe verbinding met wifi of bluetooth zoals bijvoorbeeld een mobiele telefoon of een chromecast dat heeft.

Normale verbinding met de pc komt tot stand door de USB kabel aan te sluiten op de pc. En dit werkt prima enige nadeel is dat er dan een lange kabel dwars door de kamer heen gaat en op het podium moet de laptop relatief dichtbij het apparaat zijn. Vandaar de wens om dit via zogenaamde draadloze usb verbinding te doen.
 
Dan is alleen de vraag ondersteund het apparaat dit wel?
Want een wifi dongle werkt met bijvoorbeeld Windows en Linux, dus ik vraag mij af of dit dan gaat werken met de Line 6.
Want jij geeft zelf aan ->Het apparaat zelf heeft geen mogelijkheden tot directe verbinding met wifi of bluetooth.

Want je misschien beter kunt doen, eventueel vertalen met Google Translate.
Een topic op het Line 6 Helix forum openen, daar zullen ze moeten weten wat voor jou de beste opties zijn. Helix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan