• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Drastische uitleg voor Game PC nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marien401

Nieuw lid
Lid geworden
29 dec 2014
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo!
Binnenkort wordt de zolder mijn nieuwe kamer en ben ik van plan om een Game PC te halen, 100% een Windows.

Ik zit in het 4e jaar van een middelbare laptop school, die Apple producten gebruikt.
Omdat ik vanaf het 1e jaar al op die school zat, kregen alle 1e klassers een gewone MacBook, het jaar daarna kregen ze MacBook Air's en nu krijgen alle eerste klassers iPads.

Na 4 jaar met een MacBook gewerkt te hebben begint mijn "Oude Beestje" slecht te presteren, de oplader is meerdere keren kapot gegaan, meer dan 5 keer ge-reset, meer dan 6 keer ter reparatie gebracht (waarvan ik hem 1 tot 3/4 maanden kwijt was). Ik heb de conclusie getrokken dat ik nooit meer met Apple's wil werken, extreem duur, als hij kapot is kan er niet zomaar een onderdeel uitgehaald worden en moet hij gelijk opgestuurd worden.

Maar nu ik heel graag een eigen Game PC wil, kom ik er achter dat ik nergens verstand van heb, ik weet alleen dat mijn MacBook 2 GB RAM heeft. Ik weet als ik mijn MacBook opstart dat het minstens 4 minuten duurt voordat ik bij mij bureaublad ben, 1 minuut moet wachten totdat alles is geladen (pictogrammen, dock, bovenbalk, etc) en als ik dat Google Chrome aan klik dan zit dat kreng wel 3 tot 6 minuten te stuiteren en dat is hij zo sloom. Laatst heb ik glasvezel gekregen maar ik merk weinig, omdat dit ding veel te traag is geworden.

Nu ben ik op gaan zoeken naar een Game PC maar ik kwam in aanraking met allemaal dingen zoals koeling, Nvidia, SSD, behuizing, moederboard, Processor (CPU) en ga zo maar door met dit hele rijtje.
Ik werd zowat achterover geblazen van alle termen, ik het werkelijk geen idee wat dit is.

Ook weet ik weinig over Windows zelf, na 4 jaar met een Apple gewerkt te hebben, beveiliging enzo.

Dus ik kwam met de vraag als ik hier met wat verduidelijk over kan krijgen, als iemand mij kan uitleggen wat alles betekent en doet en waar het goed voor is.

Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi Marien,
smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Ik heb jouw discussie verplaatst; wil jij datgene wat hier staat kopiren naar jouw nieuwe antwoord en de vragen eerst invullen, zodat onze hardwarekenners een eerste inzicht krijgen in wat jij wil en wat jij er voor wil uitgeven en daardoor iets voor jou kunnen samenstellen.
 
Laatst bewerkt:
Help, ik wil een Game PC en ik snap er niks van!

Hallo!
Binnenkort mag ik een Game PC kopen en ik heb geen idee wat alles betekent, want ik ben begonnen met een MacBook en ik ben zelden in aanraking met Windows geweest.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Minimaal 500 euro, maximaal tot rond de 1.000 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Alleen een muis
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Games die snel geladen zijn (Skyrim, League of Legends)
- Ben je van plan te gaan overklokken?
Wat is dit? Ik snap er niks van.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Draadloos internet sowieso, maar wat betekenen al die andere dingen? Als ze nodig zijn, graag. Ik zou hier ook wel wat meer informatie over willen.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Ik heb al een muis, voor de rest luidspekers, toetsenbord, beeldscherm, etc.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7 minimaal, als hij maar lekker snel is!
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1, misschien 2, maar wat is het nut en wat kan je ermee?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Ik heb zo'n gevoel dat als ik hem zelf in elkaar zet dat ik hij het niet gaat doen. Dus laat maar in elkaar zetten!
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd?
Wat gebeurt als ik dit niet zelf doe? Kan hij dan niet opgestart worden of zit er een oude windows op? Ik snap het niet echt.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Ik heb geen voorkeur.

Vriendelijke groetjes!
 
Wat gebeurt er als je een pc bestelt zonder een besturingsysteem

Kan je er dan helemaal niks mee of vraagt hij dan als je een cd er in moet doen die het er op installeert. Zit er dan ook al gelijk een browser op?
 
Re: Wat gebeurt er als je een pc bestelt zonder een besturingsysteem

Tja, dan zul je er zelf een os op moeten installeren dmv een cd of dvd of usb.
Anders kun je er idd niks mee.
 
Re: Wat gebeurt er als je een pc bestelt zonder een besturingsysteem

Als je een PC zonder besturingssysteem bestelt, zal je dat bsturingssysteem nog moeten aanschaffen indien je het niet hebt - want zonder besturingssysteem kan een PC helemaal niks.
Alleen Linux is gratis, maar de games die jij wil spelen, daar heb je Windows voor nodig.
En Windows kost nu eenmaal geld.

De beste optie voor jou is als de PC die je wil hebben gemaakt is, dat de makers ook meteen Windows met alle drivers kunnen installeren tegen een kleine vergoeding daarvoor.
Dan kan jouw PC meteen getest worden of alles goed werkt en bij ontvangst hoef je dan alleen maar alle toebehoren aan te sluiten en dan de PC opstarten, dan worden jouw apparaten meten genstalleerd en kan je de PC gebruiken.
In Windows is standaard Internet Explorer aanwezig, Firefox of Google Chrome dien je zelf te installeren.

Indien je een officepakket nodig hebt, kijk dan naar Apache Open Office: http://www.openoffice.org/nl/
Er bestaat ook Libre Open Office, maar mijn voorkeur gaat naar Apache Open Office, omdat deze vel schoner in Windows genstalleerd wordt.

En dan de games di jij wil spelen, die zal je ook zelf moeten installeren.

En dan is er nog iets wat je nog niet weet: elke tweede Woensdag van de maand is het Patchday - dan wordt de Windows Update weer wakker want er zijn dan beveiligings- en systeemupdates voor Windows, die geinstalleerd dienen te worden.

En je hebt antivirussoftware nodig, de beste gratis oplossing vindt jij hier: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=116589
 
Help met Game PC nodig, maar ik snap er weinig van!

Hallo!
Binnenkort mag ik een Game PC kopen en ik heb geen idee wat alles betekent, want ik ben begonnen met een MacBook en ik ben zelden in aanraking met Windows geweest.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Minimaal 500 euro, maximaal tot rond de 1.000 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Alleen een muis
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Games die snel geladen zijn (Skyrim, League of Legends)
- Ben je van plan te gaan overklokken?
Wat is dit? Ik snap er niks van.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Draadloos internet sowieso, maar wat betekenen al die andere dingen? Als ze nodig zijn, graag. Ik zou hier ook wel wat meer informatie over willen.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Ik heb al een muis, voor de rest luidspekers, toetsenbord, beeldscherm, etc.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7 minimaal, als hij maar lekker snel is!
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1, misschien 2, maar wat is het nut en wat kan je ermee?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Ik heb zo'n gevoel dat als ik hem zelf in elkaar zet dat ik hij het niet gaat doen. Dus laat maar in elkaar zetten!
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd?
Wat gebeurt als ik dit niet zelf doe? Kan hij dan niet opgestart worden of zit er een oude windows op? Ik snap het niet echt.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Ik heb geen voorkeur.

Vriendelijke groetjes!
 
Ik heb nu al jouw berichten verzameld in jouw eerst aangemaakte topic.
Blijf nu in dit topic en maak niet meer een nieuw topic aan, anders wordt het wel erg verwarrend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je niet beter een cooler master 412s nemen? Die is toch beter?

Ik raad seagate niet aan aangezien ik al van best wat mensen heb gehoord dat ze best snel bij hen kapot zijn.

De processor werkt toch niet op deze chipset?

Ikzelf ben meer fan van de Gelid, omdat mijn PC niet hoger dan 40graden gaat.

Ik heb nu een jaar (zoiets) mijn pc, mijn seagateje is nog nooit kaduuk geweest.

Naar mijn weten past het gewoon, :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan