• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Drive-by exploit,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anissa 1994

Nieuw lid
Lid geworden
17 okt 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Ik heb mij zojuist aangemeld op dit Forum, nadat ik een mail heb gekregen en op internet opzoek ben gegaan naar informatie.
Per toeval checkte ik vanmorgen mijn ongewenste-mail, en zag dat ik deze ochtend een mail heb gekregen van het mail adres. Ik ben hier heel erg van geschrokken.. Het volgende staat in de mail:

Hey, I know your password is: ....... (een wachtwoord die ik voor paar accounts gebruik, maar niet voor mijn mail)

Your computer was infected with my malware, RAT (Remote Administration Tool), your browser wasn't updated / patched, in such case it's enough to just visit some website where my iframe is placed to get automatically infected, if you want to find out more - Google: "Drive-by exploit".

My malware gave me full access and control over your computer, meaning, I got access to all your accounts (see password above) and I can see everything on your screen, turn on your camera or microphone and you won't even notice about it.

I collected all your private data and I was spying on you, I RECORDED (through your webcam) embarrassing moments of you, you know what I mean!

After that I removed my malware to not leave any traces.

I can publish all your private data everywhere and I can send the videos to all your contacts, post it on social network, publish it on the whole web, including the darknet, where the sick people are!

Only you can prevent me from doing this and only I can help you out in this situation.

Transfer exactly 1200$ with the current bitcoin (BTC) price to my bitcoin address.

It's a very good offer, compared to all that horrible shit that will happen if I publish everything!

You can easily buy bitcoin here: www.paxful.com , www.coingate.com , www.coinbase.com , or check for bitcoin ATM near you, or Google for other exchanger.
You can send the bitcoin directly to my address, or create your own wallet first here: www.login.blockchain.com/en/#/signup/ , then receive and send to mine.

My bitcoin address is: 1DKeRSqnY24m6qEBLshJtshhcMjhMmfYot

Copy and paste my address, it's (cAsE-sEnSEtiVE)

I give you 3 days time to transfer the bitcoin!

As I got access to this email account, I will know if this email has already been read.
If you get this email multiple times, it's to make sure you read it and after payment you can ignore it.
After receiving the payment, I will remove everything and you can life your live in peace like before.

Next time update your browser before browsing the web!

Mail-Client-ID: 6024405161

Weet iemand of dit echt is.. Ik heb op internet geprobeerd wijzer te worden, maar ben jammer genoeg niet handig met computers updaten, virussen, hackers etc. Het wachtwoord wat aan wordt gegeven in de mail is een wachtwoord wat ik ook daadwerkelijk gebruik voor een paar accounts. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en weet wat ik het beste kan doen nu om mijn gegevens te beschermen.. Ik gebruik mijn laptop niet eens echt dagelijks meer, met mijn iPhone doe en regel ik eigenlijk alles.

Groett,
Anissa
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Anissa 1994,

Welkom op dit forum.

Ik begrijp dat je erg bent geschrokken. Ik heb zojuist je bericht even aangepast. Ik heb het vermelde E-mailadres uit het bericht en de titel verwijderd. Dit is een openbaar forum dus als we het laten staan dan heeft iedereen je mailadres. Dat kan veel spam opleveren. Vandaar deze actie.

Voor de behandeling van je vraag is er in dit onderdeel een expert die je verder zal helpen.
 
Hallo Anissa, die e-mail is vooral bedoeld om jou bang te maken!

We gaan kijken:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Kreeg deze week nog een soort gelijkaardige mail dat er een bepaald bedrag van mijn bankrekening (van een bank waar ik trouwens geen rekening heb dus hoe kunnen ze het dan afhouden?) af ging.
In de vuilbak gekieperd. Gebeurd meer en meer de laatste tijd.
 
ben geen computer expert maar kennis van mij hackte en van hem geleerd om gewoon systeem kopie te maken, nou doe ik om de paar weken systeem kopie herstellen. verder al me prive documenten op een usb stick. die stop ik alleen in de computer wanneer ik dat nodig heb.

de hacker heeft je ip adres misschien na opnieuw windows installeren een programma nemen die je ip verbergt ? vpn ? wie heeft daar meer verstand van dan ik ?

wachtwoorden niet meer automatisch laten opslaan in google. ( moet ik zelf ook afleren)

ander email adres misschien ook ?

en als hij filmpjes heeft genomen van jou terwijl je met de handkar bezig bent. niet druk om maken is normaalste zaak van de wereld hehe.


groet

eeltje
 
@eeltje74 - op zich niks verkeerd mee, maar aan een IP-adres heeft een hacker niks.
Als je draadloos verbonden bent met jouw modem, zorg er dan dan voor het standaard door de leverancier geleverde wachtwoord door een sterk en lang wachtwoord wordt vervangen en geeft de standaard sid-naam van de WLAN ook een andere en nietszeggende naam!
 
verder al me prive documenten op een usb stick. die stop ik alleen in de computer wanneer ik dat nodig heb.
wachtwoorden niet meer automatisch laten opslaan in google. ( moet ik zelf ook afleren)
en als hij filmpjes heeft genomen van jou terwijl je met de handkar bezig bent. niet druk om maken is normaalste zaak van de wereld hehe.

Prive documenten print ik altijd gelijk uit en verwijder is meteen.
Wachtwoorden opslaan doen ik niet, die staan ergens opgeschreven.
Het enigste wat ik in de cloud opsla zijn foto's, maar daar heeft een hacker weinig aan.
Ook heb ik de camera afgeplakt, zo dat er niemand mee kan kijken, wat er in huis gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan