1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Driver hdmi poort

Discussie in 'Windows 10' gestart door brammie2, 27 dec 2016.

Discussie Driver hdmi poort in het Windows 10 forum op nationaalcomputerforum.nl/.

  1. brammie2

    brammie2 Gewaardeerd

    Hallo,
    Ik heb een HDMI->VGA adapter aan mijn laptop hangen voor mijn 2e beeldscherm maar af en toe valt het beeldscherm weg.
    Ik hoor dan soms het geluid van een losgekoppeld apparaat, maar niet altijd. Het beeldscherm valt eigenlijk altijd maar een paar seconde weg.
    Soms dan staat op het 2e beeldscherm "Input not supported", en dan moet ik de hdmi stekker er opnieuw insteken. Ik weet vrij zeker dat dit aan de drivers ligt, maar aangezien ik niet weet waar ik dan moet kijken vraag ik het hier maar even(intel HD graphics en NVIDEA drivers zijn allebei up to date). Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest, en anders moet je maar even vragen.

    Alvast bedankt!
     
  2. aarie25

    aarie25 Moderator

    Je kunt onder apparaat beheer kijken en dan eens zien of je gele driehoekjes ziet.
    Is de kabel wel goed?

    Hier enkele oplossingen voor hdmi in Windows 10
    Ik zou alleen de tool niet gebruiken, eerst kijken of het met de rest lukt.
    Want ik ken dat programma niet en om zo maar iets te downloaden.
    http://windowsreport.com/hdmi-output-problems-windows-10/
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
  3. brammie2

    brammie2 Gewaardeerd

    Nee geen gele driehoekjes, en het kan aan de adapter liggen. Maar hoe test ik dat?
     
  4. aarie25

    aarie25 Moderator

    Heb je een andere computer/laptop in huis?
    Sluit het daar eens aan, mocht het daar ook niet werken dan ligt het toch aan de adapter.
    Maar kijk anders eerst eens in mijn link in mijn vorige bericht.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
  5. Rubensky

    Rubensky Moderator

    Heb je toevallig een andere kabel liggen waarmee je het zou kunnen testen? Eens kijken of het aan de kabel ligt.
     
  6. brammie2

    brammie2 Gewaardeerd

    Kan ik morgen wel eens proberen, het nadeel is dat het willekeurig is. Soms paar keer in 10 minuten, soms niks in paar uur

    --- Update ---

    Nee ik heb niet nog een kabel liggen, het is een adapter dus daar heb ik er maar een van.
    Deze adapter
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
  7. aarie25

    aarie25 Moderator

    Ja dan kun je dingen uitsluiten.
    Beweeg de kabel soms tijdens het computeren?
    Zoja dan kan het de aansluiting of adapter het zijn. Net als bij een kabel breuk, dan is het ook willekeurig, als je de kabel beweegt.

    --- Update ---

    Lijkt mij niet zo snel die adapter, kun je weinig aan verbuigen of kapot maken, of het moet binnen in zitten.
     
  8. brammie2

    brammie2 Gewaardeerd

    Nee dat heb ik al geprobeerd, beetje op en neer bewegen met wat kabels maar hielp niks. Heb al een keer zo'n adapter terug gestuurd omdat de resolutie totaal niks was.
     
  9. Rubensky

    Rubensky Moderator

    Heb je het probleem ook als je het beeldscherm met, de ouderwetse, blauwe kabel aansluit? En heb je het probleem pas sinds kort of heb je er al langer last van?
     
  10. brammie2

    brammie2 Gewaardeerd

    Ik heb dat beeldscherm jaren met de blauwe kabel gebruikt zonder enig probleem. Ik heb deze laptop sinds de zomer en ik weet niet precies hoelang ik dit probleem al heb. Ik heb eerst geen tijd gehad om er naar te kijken, en daarna stelde ik het steeds uit. De laatste tijd heb ik het voor mn gevoel erger, en soms pakt hij ook het geluid over op de HDMI uitgang, waardoor mijn geluid wegvalt tot ik het standaard afspeelapparaat weer terugverander naar aux.
     
  11. Rubensky

    Rubensky Moderator

    Probeer de zaken eens met de kabel. Anders zou ik met de laptop teruggaan voor de garantie. Want als ik het zo lees is die poort niet helemaal lekker.
     
  12. brammie2

    brammie2 Gewaardeerd

    Ik heb gisteravond de webshop gemaild, en die heeft me vanmorgen een nieuwe opgestuurd. Die is waarschijnlijk morgen binnen en dan weet ik snel genoeg of het aan de adapter lag, of toch aan mn laptop
     

Deel Deze Pagina