• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Driver weerstation

Status
Niet open voor verdere reacties.
De gebruiksaanwijzing geeft geen informatie over eventueel gebruik in combinatie met de computer, dus ik vraag mij af of dat dan überhaupt mogelijk is.
 
Vraag mij ook af of het mogelijk is. Ook ik kan via Google of met behulp van YouTube niets over het verbinden met de computer vinden.
 
De gebruiksaanwijzing geeft geen informatie over eventueel gebruik in combinatie met de computer, dus ik vraag mij af of dat dan überhaupt mogelijk is.
Ik heb wel dingen gelezen over mensen die hem als weerstation voor hun website gebruiken, dus er moet een connectie mogelijk zijn. Dit ging echter wel over Linux, en ik heb 'm nu aangesloten op Windows 10.
 
Heb jij hem al wel aan de computer aangesloten?
Sommige apparaten installeren een stuurprogramma als ze worden aangesloten.
 
Had jij dit compleet met een sensor gekocht?
Want als ik op het type nummer zoek die jij in jou eerste bericht geeft, dan is dit een universele weerstation.
Waar je zelf dan een sensor in kan/moet doen. ->

Deze TFA sensorhut kan gebruikt worden voor héél veel merken en modellen temperatuur/hygrosensoren door de ruime afmetingen in de sensorhut. De sensor is hierdoor volledig afgeschermd van weersinvloeden zoals regen, hagel, sneeuw etc. Tevens is de sensor enigszins beschermd tegen direct zonlicht en zal hierdoor een betere waarde doorgeven als dat de sensor zonder sensorhut geplaatst wordt.
 
Heb jij hem al wel aan de computer aangesloten?
Sommige apparaten installeren een stuurprogramma als ze worden aangesloten.
Ja, Windows had er geen drivers voor.
 
Had jij dit compleet met een sensor gekocht?
Want als ik op het type nummer zoek die jij in jou eerste bericht geeft, dan is dit een universele weerstation.
Waar je zelf dan een sensor in kan/moet doen. ->

Deze TFA sensorhut kan gebruikt worden voor héél veel merken en modellen temperatuur/hygrosensoren door de ruime afmetingen in de sensorhut. De sensor is hierdoor volledig afgeschermd van weersinvloeden zoals regen, hagel, sneeuw etc. Tevens is de sensor enigszins beschermd tegen direct zonlicht en zal hierdoor een betere waarde doorgeven als dat de sensor zonder sensorhut geplaatst wordt.
Het zou inderdaad best kunnen zijn dat dit inderdaad alleen de behuizing is. Ik heb echter geen idee hoe ik verder moet, want er zijn verder ook geen andere handleidingen e.d. meegeleverd.
 
Wat heb jij er voor betaald?
Minder als 25 euro?
 
Waarschijnlijk zal je moeten zoeken naar drivers voor het merk en model sensor dat je er in gemonteerd heb. Want voor een lege behuizing bestaat natuurlijk geen driver.
 
Ik vermoed dat hij geen sensor erbij heeft gekocht.
Dus dat zal dan nog even kunnen doen om het werkend te krijgen.
 
Ik denk dat je hem beter even los kunt halen, dan zie je gelijk of hij compleet met sensor is.
 
Maar zit er ook een sensor in?
Maar we kunnen eens kijken of hier een driver voor de vinden is.
 
Het lijkt wel zo'n systeem wat je kan gebruiken in combinatie met een Raspberry Pi. Je kunt ze dan met elkander verbinden en op die manier gebruiken.

Als je niet weet wat voor ding ik bedoel: Tweakers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan