• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Drivers updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlorisUitLeiderdorp

Bekend gezicht
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een samsung SSD-kaart gekocht, en heb gisteren Windows vista 64bit op de SSD ge?nstalleerd. Ik probeer alles weer up-to-date te krijgen, dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:

- Ik heb drivers van mijn moederbord ge-update vanaf de cd-rom, ik vraag me af in hoeverre dit daadwerkelijk up-to-date is aangezien mijn pc uit 2008/9 komt.

Via: http://www.msi.com/product/mb/X58-Pro-E.html#/?div=Driver&os=Vista 64
- heb ik de Realtek PCI-E Ethernet Drivers gedownload. Hierna werkte mijn niet-draadloze internet direct!
- heb ik de Intel 3/4/5 Chipset Drivers gedownload (vervolgens unzipped en via 'setup' ge?nstalleerd). Ik heb werkelijk geen idee waar ik kan checken wat mijn huidige driver versie is, en wat de nieuwste drivers zijn.

- Catalyst Control Center gedownload in de hoop dat deze de juiste drivers voor me zou kunnen aanwijzen voor de GPU.

- Ik heb Windows update uitgevoerd, waardoor ik ook een update kreeg die Microsoft .NET Framework 4 heette, die ik had nodig om Catalyst Control center op te starten.

- Catalyst Control Center opgestart om vervolgens iets in de trend van 'update drivers' aan te klikken (ik kan niet meer achterhalen hoe of waar ik dat binnen CCC vond), en na doorverwezen te worden naar de AMD site, mijn grafische kaart en OS (HD 7800 Series en Windows Vista 64x) handmatig te selecteren. Hier krijg ik als update te zien een bestand dat heet "Catalyst Software Suite". Dit klinkt mij niet als een driver, maar als een andere 'handige' automatische-detecteer programmatje die me vervolgens toch weer doorstuurt naar een vergelijkbaar 'handig' programmatje. (Ik heb voor mijn moederbord ook al Live Update en DriverTuner gedownload zonder dat ik er ook maar iets mee opschoot ...)

Volgens dat DriverTuner zijn 9 van de 11 drivers verouderd. Misschien dat jullie hier iets aan hebben: DriverTuner onderscheid een aantal categorie?n:
- Human-Interface Apparaten, waarbij verouderd is: HID-Compliant apparaat. (?)
- Systeemapparaten, waarbij verouderd zijn:
Intel(R) 7500/5520/5500/X58 I/O Hub PCI Express Root port 1 - 3408
Intel(R) ''.....................................................'' Root Port 3 - 340A
Intel(R) ICH10R LPC Interface Controller - 3A16
Intel(R) ICH10 Family 2 port Serial ATA Storage Controller 2 - 3A26
- USB-controllers, waarbij er 3 zijn verouderd. Mijn usb-poorten werken prima.
- DVD/CD-rom stations. Niet verouderd en werkt prima.
- Toetsenborden. Niet verouderd en werkt prima.
- Systeemapparaten: HD Audio-besturing. Niet verouderd en werkt prima.

Mijn vraag:
Na al het voorgaande te hebben gedaan, hoe controleer ik of de drivers van mijn moederbord en grafische kaart up-to-date zijn?

Alvast hartelijk bedankt,

Floris

ps.

Ik heb mijn C schijf nog niet geformatteerd, die staat dus nog vol met alle oude bestanden. Wellicht dat het mogelijk is om ergens de drivers te vergelijken, maar waar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, drivers werken of werken niet, soms heb je een nieuwere nodig indien een grafische kaart dan meer mogelijkheden heeft om ze te kunnen benutten maar over het algemeen maakt het geen ... uit of ze oud zijn of niet.

Vind die driver managers maar flauwekul en die meldingen al helemaal, gebruik ze nooit en alles werkt hier perfect.
 
Bedankt voor de reactie (en het opbrengen van een hoop mooie herinneringen, ridder floris en lange pier haha!). Ik krijg nu bij het opstarten van mijn pc een melding die zegt:
"Een ontbrekend stuurprogramma downloaden en installeren

Er ontbreekt een stuurprogramma voor een chipset in uw computer.
-Klik hier om het nieuwe stuurprogramma van de website van Intel Corporation te downloaden en te installeren-"

Als ik de link volg kom ik hier uit: https://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Maar ja, hoe weet ik nu wat er ontbreekt? Intel slaat denk ik op mijn processor, een intel i7 920. Maar ik heb me door iemand laten vertellen dat de processor geen drivers heeft of nodig heeft o.i.d.?

Ik haal toch graag de optimale prestaties uit mijn pc aangezien ik graag game, en ook redelijk veeleisende games speel.

Wat meer hulp zou ik erg waarderen.
 
Bedankt. Ik heb die van Samsung gedownload. Bij het opstarten gaf hij eerst een melding a la "unable to detect connected SSD Device", maar in het programma'tje zelf herkent ie wel degelijk twee schijven. Hij herkent:
- Samsung HD103UJ (935.1 GB)
- Crucial_CT120M500SSD1 (111.79 GB)

Vreemd genoeg heeft het programma de namen dus verwisseld, en zegt onder het tabje performance Benchmark ook dat de Samsung HD103UJ de C schijf is en 'NON OS Disk' en de Crucial de E schijf is en de 'OS Disk' is. Vreemd. Ik kan de andere tabbladen ook niet gebruiken of aanklikken, de OS Optimization bijvoorbeeld.
 
Bedankt. Ik heb die van Samsung gedownload. Bij het opstarten gaf hij eerst een melding a la "unable to detect connected SSD Device", maar in het programma'tje zelf herkent ie wel degelijk twee schijven. Hij herkent:
- Samsung HD103UJ (935.1 GB)
- Crucial_CT120M500SSD1 (111.79 GB)

Vreemd genoeg heeft het programma de namen dus verwisseld, en zegt onder het tabje performance Benchmark ook dat de Samsung HD103UJ de C schijf is en 'NON OS Disk' en de Crucial de E schijf is en de 'OS Disk' is. Vreemd. Ik kan de andere tabbladen ook niet gebruiken of aanklikken, de OS Optimization bijvoorbeeld.
 
Je hebt het in de startpost over een SSD van Samsung maar zo te zien is het een Crucial die niet op de eerste SATA poort zit.
Software voor een Samsung SSD werkt natuurlijk niet op een Crucial.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan