• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dubbele opslag foto's en bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneke

Bekend gezicht
Lid geworden
27 nov 2009
Berichten
192
Waarderingsscore
0
Ik heb sinds kort WIndows 7 op mijn nieuwe computer.
Nu zie ik in de map Afbeeldingen 2 submapjes; mijn afbeeldingen en openbare afbeeldingen. Dit snap ik, maar wat ik wel heel vreemd vind is dat wat ik in de map mijn afbeeldingen plaats ook automatisch in de map Afbeeldingen terug zie. Zo ook bij Documenten.
Ik vind dit vreemd omdat ik dit bij Vista nooit gezien heb en vraag me ook af of er nu dubbele schijfruimte voor in beslag genomen wordt???
Wie is er al zo thuis in Windows 7 dat hij/zij hier antwoord op kan geven
Alvast bedankt voor de moeite !!!

Groetjes, Janneke
 
openbare afbeeldingen houd in dat als je bestanden en mappen over het thuisnetwerk deelt dus bijvoorbeeld als je in de woonkamer een laptop heb staan en op de eerste etage een destkop kan je dacht ik bij je destkop een afbeelding in openbare afbeeldingen zetten zodat je die beneden in de woonkamer bijvoorbeeld aan je familie en vrienden kan laten zien
ik weet niet of ik het goed hebt dus corect me if I wrong
--- automatische edit ---
en het neemt geen extra schijfruimte in
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben geen kenner van Windows 7, maar las dit onlangs in een beschrijving van windows 7 en misschie heb je hier iets aan:
'Bibliotheken' proberen orde in de chaos van grote harde schijven te brengen. Concreet wil dit zeggen dat je niet langer n folder 'foto's' moet hebben, maar gerust beelden op verschillende plekken kunt bewaren. Toch verschijnen ze allemaal als je in het Startmenu 'Afbeeldingen' kiest.

Ze nemen echter geen extra opslagruimte in beslag. Je kan het een beetje vergelijken met de bibliotheek in Windows mediaplayer.
 
Windows 7 maakt gebruik van bibliotheken. Standaard zit de map Mijn Afbeeldingen en Gedeelde Afbeeldingen in dezelfde bibliotheek en worden dus in beide situaties getoond. De foto's worden echter maar op n locatie opgeslagen.
screenshot.jpg
 
Betekent dit (even voor mijn beeld hoor) dat wanneer ik een foto op zou slaan ergens op mijn c of d schijf, dat windows die toch laat zien in de map Afbeeldingen???
Dan is dit wel heel erg krachtig wat ik in eerdere windows versies niet tegengekomen ben.
Misschien heb ik het ook wel verkeerd, maar wat me wel gerust stelt is dat het geen dubbele schijfruimte kost, want dat zou wel zonde zijn van je grote harde schijf.
Bedankt in elk geval voor jullie reacties zover.
 
Betekent dit (even voor mijn beeld hoor) dat wanneer ik een foto op zou slaan ergens op mijn c of d schijf, dat windows die toch laat zien in de map Afbeeldingen???

Als jij die map toevoegt aan de bibliotheek 'afbeeldingen', ja!
 
Dat is nog eens even handig
Bedankt voor de heldere uitleg en jullie moeite daarvoor
Groetjes, Janneke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan