• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dvd Brander Wordt Niet Herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter MHSolo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MHSolo

Gast
Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe dvd brander gekocht. De NEC-2510A. (oem)

Het inbouwen ging (volgens mij) helemaal goed. Hij staat nu als slave ingesteld en is verbonden met dezelfde datakabel als van de harde schijf. Een cd-rom speler is met een andere datakabel verbonden naar de secundaire eide controler. (ik hoop dat ik het goed omschrijf :rolleyes: )

Bij het opstarten werd de dvd brander herkent door XP en genstalleerd. Maar XP ziet de brander als een gewone cd-rom speler. <_<

Ik heb al op internet gezocht om er achter te komen wat ik nu moet doen maar ik kom er niet uit.
Ik geloof dat ik firmware nodig heb en ik heb ook al iets gedownload.

Kan ik dit gewoon installeren? En zijn dan mijn problemen over of zie ik toch iets over het hoofd?

Ik hoop dat iemand me iets meer info kan geven!

Bij mij staat bij deze computer ook cd-rom speler i.p.v. cd-brander op zoiets

Heb je al eens geprobeerd te branden? zo niet probeer eens.

Download anders eens wat drivers of vraag het eens aan de helpdesk van de fabrikant.

hummz bij mij staat er dvd-rw-station. de kabels zijn wel goed aangesloten (heb ik ook zo), heb je de cd-speler wel op masterstaan dan?

gr. ronnietjuh

Heb je bij je brander ook software erbij gekregen, een brandprogramma?

Nee! Ik heb de brander op een beurs gekocht! Zelf heb ik er niet veel verstand van en dus vroeg ik nog aan de verkoper wat het verschil tussen OEM en Retail is! Als antwoord kreeg ik dat om de ne een doos zit en de andere niet!!! ;)

Achteraf ben ik er wel achter dat het om meer gaat dan alleen de doos en dat er dus ook software bij had gezeten! Maar zoals ik al zei... weinig verstand van zaken en dus heb ik de OEM meegenomen. Daar heb ik achteraf wel spijt van want volgens mij had ik met Retail deze problemen niet gehad.

Welke software heb ik nu nodig? Gaat het misschien dan om software waarmee je kunt branden zoals Nero of heb ik nog meer nodig?

Ja je zult in ieder geval iets van software nodig hebben om te branden, nero of iets dergelijks, dacht dat nero een euro of 6 was klik hier

Kun je de brander niet "zien" in je Windows Media Player of in Real Player?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan