• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies DVD-CD speler herkent schijven niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lof

Nieuw lid
Lid geworden
29 nov 2018
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Interne DVD-CD speler wordt in aparaatbeheer herkend.
Tevens wordt aangegeven dat aparaat correct werkt.

In verkenner wordt speler ook herkend en als "Dvd-rw-station E:" aangeduid.
Als ik eigenschappen opvraag opent schermpje met de eigenschappen van de speler, maar de inliggende schijf wordt niet herkend en aantal bytes = 0.

Als ik met dubbel klik schijf wil lezen / openen , gaat schuif open en wordt een schijf gevraagd (dus schijf wordt niet herkend).
Onder WindowsPowershell krijg ik de melding (zie afbeelding) als ik E: wil openen.

Foutmelding.jpg


Werk onder Windows 10 op desktop pc.
Speler functioneerde oorspronkelijk onder Windows 10.
Tijdens kopiëren van dvd-schijf naar vaste schijf pc, trad fout op en sindsdien bovenstaand probleem.
Heb de lens van speler gereinigd , maar was geen oplossing.
Heb ook de op internet (bekende) aangegeven oplossingen geprobeerd (driver verwijderd, upper filters lower filters enzovoort), geen resultaat.

Is de speler misschien toch defect ondanks dat wordt aangegeven "werkt correct" of is er toch een software probleem ?
 
Het nut van de actie met Powershell ontgaat mij volledig.

Heb je al eens andere schijven geprobeerd? Ander merk en dergelijke.
 
ja verscheiden schijven gebruikt.
 
ik zou graag eens een prinscreen zien van de drive E via de verkenner en via schijfbeheer alsook van apparaatbeheer en waarom dit ..omdat powershell de drive E:\ niet kan vinden
* het \ hoort daar niet te staan !
 
Als je de schijf wilt laden via het command prompt moet je een commando er zo uitzien:

Optie 1 E:
optie 2 cd E:
 
Als je de schijf wilt laden via het command prompt moet je een commando er zo uitzien:

Optie 1 E:
optie 2 cd E:

Bekijk mijn afbeelding even goed , dan zie je optie 1 staan , E:
E: (in geel ) is mijn commando.
De tektst in rood is de foutmelding
 
Het nut van de actie met Powershell ontgaat mij volledig.

Heb je al eens andere schijven geprobeerd? Ander merk en dergelijke.
Het nut van de powershell is : op een andere wijze proberen de schijf te benaderen (bij wijze van test /uitproberen en informatie krijgen in de zin van een foutmelding.

Dit soort reacties zijn van weinig toegevoegde waarde.
 
ik zou graag eens een prinscreen zien van de drive E via de verkenner en via schijfbeheer alsook van apparaatbeheer en waarom dit ..omdat powershell de drive E:\ niet kan vinden
* het \ hoort daar niet te staan !

foto apparaatbeheer en verkenner toe gevoegd. Schijfbeheer herkent geen E:
Ik denk dat de apparaatbeheer enkel de fysieke speler herkent en dat doet de verkenner ook (en daaraan wort automatisch E: gekoppeld)
 
alles staat zoals het moet zijn …. via powershell geeft deze dan ook hier een foutmelding jij dient de opdrachtprompt(administrator ) te gebruiken ...
Ashampoo_Snap_vrijdag 30 november 2018_18h22m38s_005_.pngAshampoo_Snap_vrijdag 30 november 2018_18h25m58s_006_.png
 
Ik denk dat de apparaatbeheer enkel de fysieke speler herkent en dat doet de verkenner ook (en daaraan wort automatisch E: gekoppeld)

Ashampoo_Snap_vrijdag 30 november 2018_18h32m24s_007_.png

**in apparaatbeheer worden deze virtuele drive's inderdaad niet vermeld ..
 
Ding in een andere PC proberen, ook daar niet........
En ook de DVD in een andere testen, die kunnen het ook hebben begeven.

Voor nog geen €20,= heb je er al eentje mocht het aan het apparaat liggen.

Zelf gebruik ik ze al niet eens meer, alles via of externe schijven of USB sticks.
 
Was al gedaan onder powershel adm.
commando C: en D: worden gewoon geaccepteerd omdat de schijven er zijn.
E: niet omdat (volgens mij ) schijf niet gelezen wordt
Je ziet ook dat dezelfde foutmelding gegeven wordt op usb poorten waarin géén usb zit. (dus ook geen inhoud gevonden wordt)
Zie afbeeldingNaamloos.jpg

nb DVD-speler kan ik wel krijgen, Maar ik wilde achterhalen of er soms software-gebreken zijn. Op internet lees je veel problemen over dvd met win 10. Overigens waren dat bij mij niet de euvels zoals ik al eerder aangaf.
 
opdrachtprompt via uitvoeren levert hetzelfde op. Alleen iets andere foutomschrijving
apparaat is niet klaar (omdat schijf niet gelezen wordt g en hetzelfde omdat geen usb is ingebracht)

Naamloos 2.jpg
 
alles staat zoals het moet zijn …. via powershell geeft deze dan ook hier een foutmelding jij dient de opdrachtprompt(administrator ) te gebruiken ...
Bekijk bijlage 10754Bekijk bijlage 10755

Helaas staat niet alles zo als t zou moeten zijn : de bytes staan op 0 !!! dus schijf wordt niet gelezen
Overigens is er volgens mij weinig inhoudelijk verschil tussen promptshell en opdrachtprompt .
Ik vind overigens vreemd dat jij onder shell een foutmelding krijgt met "path is niet juist." Dat heeft niets maken met shell of opdrachtprompt . Had je een schijf erin ?
 
Eerst maar eens dit: het steeds quoten van berichten is onzinnig en overbodig. Iedereen kan teruglezen wat er is geschreven. Stop daar dus mee!

Reacties zijn zeker van toegevoegde waarde! Misschien was je bezig een script uit te voeren? Normaal gezien worden acties zoals die jij probeerde namelijk met de command prompt gedaan en niet met powershell, wat weer voor andere zaken wordt gebruikt.
 
in onderstaande afbeelding krijg ik geen foutmelding in de powershel omdat er nu wel een cd aanwezig is wat eerder niet het geval was ...
Ashampoo_Snap_vrijdag 30 november 2018_23h38m51s_008_.png
 
1. Ik quote niets. Dat doet het systeem hier automatisch en als nieuwe gebruiker weet je dat niet (heb het nu gewist) . Als de beheerders en de meeste gebruikers dat vervelend vinden , dan zou ik zeggen pas het systeem aan zodat dit niet automatisch gebeurt en dat er alleen een quote komt als degene die reageert dat expliciet wil.
2. Pas nu geef je aan wat volgens jou ook een mogelijke aanpak zou zijn. Stel dan niet eerst een vraag ,waarom ik iets doe. En pas nadat ik weer reageer, kom je met een relevante reactie.
Ik plaats mijn vraag niet om te keuvelen, dan kies ik andere rubriek.
Inmiddels heb ik n.a.v. mijn vraag "2500" reacties die niet "to the point zijn" of zelfs overbodig zijn ( zie jou reactie in zake E:) . Dit maakt de hele thread ondoorzichtig. Maar dat is helaas op heel veel forums zo.
 
Ten eerste kun je gewoon invullen wat je wilt, dien je niet de "reageer" pijl te gebruiken waar gewoon bijstaat dat er dan wordt geciteerd.

Ook krijg je veel reacties die er in jouw ogen niet toe doen omdat je gewoon geen echte antwoorden geeft op de gestelde vragen, dus geen relevante reacties van jouw kant.

En als je op andere fora hetzelfde ondervind........
Oftewel, voordat je kritiek levert op de hier goedbedoelende helpers, kijk eens in een spiegel.
Succes met je probleem, zal geen niet relevante vragen meer stellen.:cool:
 
Hoi Lof

Probeer het station eens te herstellen met Tweaking.com Windows Repair:
Download, unzip en open als administrator: http://www.tweaking.com/files/setups/tweaking.com_windows_repair_aio.zip

Vervolgens ga je naar het derde tabblad 'Repairs - Main'.
Haal daar het vinkje weg bij Automatically make a registry backup en klik op het knopje Open Repairs.
Bij de warning die je vervolgens krijgt, klik je de bovenste optie I understand risks (Close this warning)
Vervolgens zorg je dat enkel optie 17 is aangevinkt en kies je voor 'Start Repairs'.
Dit zal niet erg lang duren. Wanneer deze is afgerond herstart je de computer en probeer je het opnieuw.

Succes!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan