• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies DVD-CD speler herkent schijven niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de link en toelichting. Heeft helaas geen oplossing gebracht. Ik begin toch steeds meer te denken dat de dvd-speler een hardware defect heeft.
Overigens ik zag dat de tool heel veel repair-opties heeft : interessant.
nb. waarom eigenlijk de vink weghalen bij Automatically make a registry backup. Een backup is toch altijd zinvol om te hebben
 
Deze fix bracht geen wijzigingen aan in het register die schadelijk konden zijn in je configuratie. Een registerbackup zou daardoor overbodig zijn. Een backup op hetzelfde opslagmedium noem ik trouwens geen backup. Dan kan je nog beter een systeem herstelpunt aanmaken.

Jammer dat het niet geholpen heeft. Windows Repair - tool zet alles terug naar standaard voor wat betreft de software. Zoals je zelf al aangaf kan je er hier dan wel vanuit gaan dat er een hardware-defect is. De speler wordt herkend en als correct werkend component opgemerkt. Mogelijk is binnenin wat defect geraakt, waardoor mediums niet meer correct uitgelezen kunnen worden. Beter maar kijken voor een nieuwe dvd speler. Gelukkig behoren deze nog steeds tot goedkoopste onderdelen van een desktop computer.
 
Ik heb nu genoeg geprobeerd om hem weer aan de gang te krijgen. Ga nu voor een nieuwe speler. Misschien gewoon een externe dvd speler die via usb wordt aangesloten. Of heeft zo'n externe dvd via usb andere nadelen? (eigenlijk ander topic).
 
Misschien gewoon een externe dvd speler die via usb wordt aangesloten. Of heeft zo'n externe dvd via usb andere nadelen? (eigenlijk ander topic).

Wat mij betreft ga je hier gewoon verder, heeft met het zelfde probleem te maken.
Dus hoef je van mij geen nieuw topic te starten.
 
Ik heb nu genoeg geprobeerd om hem weer aan de gang te krijgen. Ga nu voor een nieuwe speler. Misschien gewoon een externe dvd speler die via usb wordt aangesloten. Of heeft zo'n externe dvd via usb andere nadelen? (eigenlijk ander topic).

Ik heb een externe dvd speler en tot nog toe geen problemen. Je kan er gewoon films, software installaties, muziek, noem maar op mee runnen.

Het enige dat er niet mee werkt zijn besturingssysteem installaties, omdat de schijf dan moet worden opgestart via BIOS of UEFI en dat soort apparaten begrijpen ze niet. Maar voor de rest werkt het prima.
 
@maarten70 ook vanaf een usb drive kan men opstarten en is dit in te stellen in het bios..heb dit al meermaals dienen te doen met een verloop stekkertje zodat de usb drive te gebruiken via een micro usb .
 
Een externe kost wat meer. Ik zou hem gewoon vervangen in de computer met een interne speler. Tenzij je de externe nog op een ander systeem wil gebruiken.
 
Een externe speler is gemakkelijker te vervangen. Op die manier hoef je niet aan de binnenkant van je computer te zijn. Dit maakt een en ander een stuk eenvoudiger.
 
Prijsverschil extern/intern is te verwaarlozen, zo'n 5€
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan