• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DVD Decrypter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans365

Junior lid
Lid geworden
5 mrt 2018
Berichten
32
Waarderingsscore
3
Ik heb tot nu toe altijd succesvol rewritable DVD’s (+RW) op mijn computer kunnen zetten via DVD Decrypter. De laatste maanden lukt het steeds minder. Op de dvd’s heb ik tv-fragmenten opgenomen.

Ik krijg na het inleggen van een dvd zoals altijd tot nu toe na de melding “Searching for SCSI / ATAPI devices”, maar de laatste maanden vrijwel steeds erna de melding “Device Not Ready (Medium Not Present - Tray Closed)”.

Ik heb allerlei dingen geprobeerd:
- ik heb DVD Decrypter gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Dit hielp niet;
- de dvd in de computer doen op het moment dat de computer opstart. Dat werkte in het begin wel, maar nu ook niet meer, ongeacht op welk moment de dvd in de computer stop;
- ook het merk dvd maakt niet uit, ik heb diverse merken die vroeger wel werkten en nu niet meer (Philips, Platinum, Memorex);
- onlangs heeft iemand het venster waardoor de dvd wordt gelezen gereinigd, maar dat heeft ook niet geholpen.

Ik vraag mij af of het een hardware- of een softwareprobleem is en hoe het is op te lossen.

Frans
 
Voor mij klinkt dit als een speler waarvan de laserdiode aan het einde van zijn levensduur is gekomen.
Dit kun je alleen zeker stellen door bv. via Windows zelf een DVD te branden.
Of omgekeerd, een andere speler te nemen en te kijken of het dan wel goed gaat.

Voor de zekerheid kun je Windows eens controleren door de volgende regels in de cmd in te geven.:

sfc /scannow /f (want die zoekt naar fouten in Windows)

Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (The /RestoreHealth parameter runs a scan for corruption and attempts to repair any issues that it finds automatically.)

(En doe weer een sfc /scannow).
 
Vroeger gebruikte ik ook DVD Decrypter, maar tegenwoordig bijna alleen nog MakeMKV of als het kleiner moet Handbrake.
DVD-Decrypter staat wel nog op het systeem maar wordt eigenlijk niet meer gebruikt.

Echter in jouw geval lijkt mij ook iets anders aan de hand, even de tips van @Veng volgen is dan het beste.
 
Ik heb in een grijs verleden ook dvd descrypter gebruikt. Maar gebruik nu ashampoo burning free om mee te rippen en over te zetten.

Probeer eens een ander programma?

Maar het zou zoals eerder geschreven om aan de hardware kunnen liggen.
 
Waarschijnlijk is je speler overleden.
een nieuwe kost 20-40 euro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan