• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost dvd rippen

hobbygirl

Gevestigd lid
Lid geworden
20 mei 2016
Waarderingsscore
16
Ik ben op zoek na een programma

om mijn muziek-dvd's te rippen na mp3
maar al aantal dagen via Google
gezocht kom heel erg veel programma's tegen
maar op website die ook illegale dingen aan bieden
zo als windows ik vertrouw dat niet en lijk mijn andere ook niet
weet iemand een goed en eerlijk programma die liefst ook Nederlands is
waar ik een dvd kan rippen na mp3
mochten jullie mij niet begrijpen laat het gewoon weten
want dit is toch een forum waar je om hulp kan vragen

Die gebruik ik ook (Mediaplayer) werkt prima. En zit al ingebouwd.
Kunt ook aangeven in welke kwaliteit je wilt rippen en gaat best snel.

Of zijn dat muziek DVD's die bestaan uit gecombineerde film en muziek, dus optredens? Dan is het een ander verhaal.

Ashampoo heeft meestal een eerdere versie gratis. Verder zijn deze apps volledig functioneel.
Deze rippen ook cd's.

Ik zou deze eerder van de Ashampoo website downloaden, zonder adware en mogelijke virussen.

met vlc kan je rippen ik weet alleen niet zeker of je van een muziek dvd ook een mp3 bestand kan maken van een audio cd kan het in iedergeval wel

Ja nog een tevreden ashampoo 2024 gratis versie, gebruiker hier. Met VLC lukt het mij niet om iets te rippen. Met media player kan, maar die tags erg beroerd en zit er vaak naast. Ook iets extra's installeerde loste het niet op.

Untitled 1.jpg

De gratis 2025 versie is pasgeleden nog uitgekomen :)

"De gratis 2025 versie is pasgeleden nog uitgekomen"

Klopt, want ik heb ondertussen de 2026 versie aangeschaft (3 licenties voor 10€ - enkel als upgrade)

Al met Media Player geprobeerd?
Deed dat vrougah met cd's.
ja daar deed ik het eerder mee maar dan kan in windows 11 niet althans niet waar ik het eerden zocht bij windows 11media player

"De gratis 2025 versie is pasgeleden nog uitgekomen"

Klopt, want ik heb ondertussen de 2026 versie aangeschaft (3 licenties voor 10€ - enkel als upgrade)
bedoelt u van windows media player in windows 11

Die gebruik ik ook (Mediaplayer) werkt prima. En zit al ingebouwd.
Kunt ook aangeven in welke kwaliteit je wilt rippen en gaat best snel.

Of zijn dat muziek DVD's die bestaan uit gecombineerde film en muziek, dus optredens? Dan is het een ander verhaal.
sorry dat ik het vraag maar waar kan ik het vinden in media player

AnyBurn kan het ook! 1750164056484.png

zou ik mij kunnen zeggen hoe u dat deed

kan je dit met de gratis versie doen
AnyBurn is gratis ja :) Alleen voor een opstartbare USB stick maken moet je voor betalen (als je voor die optie kiest) maar voor de rest is het gewoon gratis! (ik gebruik het zelf ook)

68516c6815605-2025-06-17_15h22_49.jpg

Dit is hetzelfde voor versie 2025

een muziek dvd is in zijn algemeenheid beeld en geluid en volgens mij niet vergelijkbaar met een muziek cd.

sorry dat ik het vraag maar waar kan ik het vinden in media player
Allereerst het volgende. Geen sorry zeggen voor een vraag!!
Dit is een forum waar gebruikers andere gebruikers helpen, dan is het juist de bedoeling dat mensen vragen stellen. Ook als iets niet duidelijk is of men verdere info wenst. Geen sorry meer zeggen dus als je iets vraagt. Vragen stellen is juist goed! ;)

Dan om terug te komen op je vraag, ik schreef er al bij dat ik niet weet of dat ook kan met muziek DVD's. Wel met muziekcd's.
Als het goed is moet je dan de cd er in stoppen en dan krijg je de lijst met af te spelen nummers en daar zit het boven.
1750199308237.png

Echter als jij muziek DVD's hebt wordt dit vermoedelijk niet herkend en is een van de andere genoemde programma's beter.

Terug
Bovenaan