• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dynamische partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo_de_Ripper

Gewaardeerd
Lid geworden
16 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb per ongeluk mijn onder Schijfbeheer mijn partities omgezet van statische- naar dynamische partities. Dus ook mijn C:\Windows partitie en mijn P:\ partitie waar ik mijn programma's en games heb op genstalleerd.
Deze wijziging is helaas onomkeerbaar. :busted:

Maar kan dit kwaad?? Windows 7 64bit heb ik erop draaien.

PS: Kan ik nu nog wel een image van mijn C en P partitie maken op een statische partitie en later weer terug kunnen zetten naar een dynamische partitie?
Ik heb nog meer partities die op dezelfde schijf (van 500GB) dynamisch zijn geworden. Mijn andere schijf van 500GB zijn nog wel statisch.

Groet,

Theo

Hoogstwaarschijnlijk, heb je oorspronkelijk een primaire partitie teveel aangemaakt.

Het zelfde is mij ook overkomen met Windows 7.
Ondanks dat er schijnbaar in de werking van mijn notebook geen verschil te merken was, was ik nie helemal gelukkig met die situatie.

Na een backup gemaakt te hebben, probeerde ik eerst met de onder DOS werkende Paragon Partitiemanager de dynamische partities te verwijderen (500GB HD) - maar het DOS gebaseerde Paragon kon er helemaal niks mee.
Wat nu dan?
Ik besloot te booten van de WIndows XP CD, die ik gemaakt heb voor installatie op SATA HD's met Intel chipset.
En middels de set-up bleek het met XP wel mogelijk te zijn, de dynamische partities te verwijderen.
Sindsdien is mijn HD ingedeeld met 3 Primaire Partities en een Logisch station, waarin 2 partities.

Windows 7 is heel streng - het staat maar maximaal 3 Primaire parties toe.
Op het moment, dat jij een vierde Primaire partitie erbij maakt, worden de stations dynamisch!

De oplossing ligt dus erin na drie Primaire partities te hebben aangemaakt, maak je voor de rest van de HD dan eerst een Logisch station aan, waarbinnen je n of meerdere partities kan aanmaken!

Ja dat klopt. Ik had er 3 en toen ik de vierde maken werden ze idd. omgezet naar dynamisch.

Met mijn Windows 7 CD kan ik ook wel de dynamische partities verwijderen maar dat betekend dat ik alles weer opnieuw zal moeten installeren en het staat er nog maat net 3 dagen erop, dus liever niet. Alles werkt nog wel gewoon tot zover.

Ik heb op mijn dynamische schijf 3 partities nu:
(ik wilde een 4de aanmaken maar dat heb ik later weer ongedaan gemaakt)

?:\ System Reserved (100mb)
C:\ Windows;
F:\ Documents en
P:\ Programs

Ik maakte altijd een image van C:\ en P:\ naar mijn andere schijf (die nu nog wel statisch is).
En van mijn F:\ Documents maakte ik een back-up naar mijn externe HDD.

Kan dat nu nog wel of moet ik nu ook een image van F:\ Documents maken?
Een schijf met dynamische partities wordt hopelijk niet als 1 grote partitie gezien of wel?

Bij voorbaat dank.

Hallo Theo, toen mijn Win7 die dynamische partities had aangemaakt, bleef alles ook normaal werken.
Alleen ikzelf wou terug naar normale partitiies, zodoende dus!

Bovendien is in mijn notebook Win7 allang weer vrleden tijd en race ik nu met Vista!

Een dynamische partitie kan opgenomen worden in een raidschema (mirroring bijvoorbeeld); bovendien kun je dynamische partities samenvoegen tot n partitie, waarbij het diskvolume dan dus over meerdere schijven verdeeld wordt. Grootste nadeel van deze optie is: n schijf kapot, heel je volume kapot...:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan