• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

E-mail bestanden overzetten (Windows Live Mail) - Kapotte laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebbis

Nieuw lid
Lid geworden
30 jun 2014
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb reeds even gezocht hier in dit deel van het forum of ik een soortgelijke thread vond die hetzelfde probleem beschreef. Helaas maar bijna ieder probleem is ook weer anders.

De laptop van mijn schoonmoeder is een paar dagen geleden stuk gegaan, waarschijnlijk de videokaart want ik krijg geen beeld meer (ook niet nadat ik een extern scherm had aangesloten, op en neer klappen van het scherm en zonder HDD de laptop opstarten (geen BIOS o.i.d.). Scherm blijft zwart en geeft geen kik).

Ik heb de HDD eruit gehaald en in mijn eigen laptop gezet, naast mijn eigen SSD, d.m.v. een caddy. Alvast de belangrijkste bestanden overgezet zoals documenten en foto's. Het lastigste heb ik tot het laatst bewaard :biggrin: :

Ook wil ik de e-mail database overzetten, alles erop en eraan (mappen en mails). Ze gebruikte altijd Windows Live Mail (geloof ik :wacko:) maar weet niet meer precies waar deze bestanden staan en wat ik precies moet overzetten.

Heb Google al gebruikt maar ik kreeg constant hits over scenario's waarbij de oude laptop het nog doet, zodat je dus back-ups kan maken. Dat gaat in dit geval dus niet lukken.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
De Windowsversie kan waarschijnlijk verschil uitmaken. Ik zit op Win7
Als je er wel in had gekund had je hier de locatie kunnen vinden/wijzigen: Klik links boven op het icon met het pijltje. Ga naar: "opties" "mail" "geavanceerd" "onderhoud" "archiefmap" "wijzig".
Nu dat dus niet meer lukt moet je even de systeemschijf in"

Contacten:
Zie hier het antwoord over de locatie van de contacten in een Mic. forum: http://is.gd/Dv9gxD
"Die staan verstopt en verspreid in meerdere bestanden met de naam Contacts.ebd .
Je vindt die bestanden door vanuit C:\Users\JeNaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts\ verder te gaan. Wl Verborgen bestanden EN Systeembestanden zichtbaar maken via Mapopties - Weergave."

Mails:
http://is.gd/gveTtb
"WLM stores emails as individual .eml files.
They are normally located in C:\Users\<userlogin>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail, but you can move the default location."

Het maakt overigens wel uit of ze Windows Life Mail gebruikte, of Windows Mail, maar dat zie je wel aan de folders.
Ik zou de hele folders overzetten, want je wilt ook haar inlogaccountgegevens bewaren voor de volgende laptop. Als je die niet meeneemt, gaat haar account en daarmee de toegankelijkheid van haar emails ook verloren.

Nog een aanvulling: via mijn eerste opmerking kun je de locatie van de emails wijzigen. De locatie voor de contacten wijzigen is een stuk lastiger: Kijk hier eens : http://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

Succes

VenG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan