hotabibber
Gevestigd lid
- Lid geworden
- 25 nov 2015
- Berichten
- 287
- Waarderingsscore
- 17
Hoi,
Zojuist kreeg ik een e-mail binnen van Ziggo dat mijn Ziggo account gehacked is en dat mijn e-mail adres geblokkeerd is.
Maar nu de vraag hoe ze achter het wachtwoord gekomen zijn?
Virus computer ? Geraden (maar dat geloof ik niet)..
Ik heb de volgende beveiliging op mijn Windows 10 pc zitten.
Ziggo Safe Online
Malwarebytes (abonnement)
Windows beveiliging
Neem toch aan dat dit voldoende is. Ik heb met deze programma's ook mijn pc gecontroleerd en niets gevonden. Daarnaast ook een scan gedaan met ADW cleaner en ook die vind niets.
Is het raadzaam om computer toch opnieuw te gaan installeren?
Ik kreeg gisteravond en ook vanochtend wel naar schatting enkele honderden misschien wel duizend e-mails binnen op dit e-mail adres allemaal Meldingen dat mail niet verzonden is. Moest echt giga veel mails verwijderen.
En het is eigenlijk een mail adres wat ik bijna niet meer gebruik.
Nu volgt de tekst van de mail:
Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.
Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies
Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.
- klik onder het 'gegevens' gedeelte op 'bekijk en wijzig gegevens'
- Klik onder het 'Inloggegevens Mijn Ziggo' gedeelte op 'Wijzig wachtwoord'
- Vergeet niet om na het veranderen van uw wachtwoord op 'Wijzigingen opslaan' te drukken
Nadat u uw wachtwoord heeft gewijzigd duurt het deblokkeren tot maximaal een uur. U kunt dan ondertussen al wel inloggen en e-mails lezen, maar nog geen e-mail versturen.
Wat is hacken?
Lees alles over hacken, spam, identiteitsfraude en andere internet risico's op onze website:
Het veiligst doet u dit door rechtstreeks in de zoekbalk van uw browser Internetrisico's | Klantenservice | Ziggo te typen
Heeft u nog een vraag?
Wij staan op Klantenservice | Ziggo dag en nacht voor u klaar. U vindt er handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties. Heeft u daarna nog een vraag of heeft u liever telefonisch contact? Bekijk onze openingstijden op Contact | Klantenservice | Ziggo
Zojuist kreeg ik een e-mail binnen van Ziggo dat mijn Ziggo account gehacked is en dat mijn e-mail adres geblokkeerd is.
Maar nu de vraag hoe ze achter het wachtwoord gekomen zijn?
Virus computer ? Geraden (maar dat geloof ik niet)..
Ik heb de volgende beveiliging op mijn Windows 10 pc zitten.
Ziggo Safe Online
Malwarebytes (abonnement)
Windows beveiliging
Neem toch aan dat dit voldoende is. Ik heb met deze programma's ook mijn pc gecontroleerd en niets gevonden. Daarnaast ook een scan gedaan met ADW cleaner en ook die vind niets.
Is het raadzaam om computer toch opnieuw te gaan installeren?
Ik kreeg gisteravond en ook vanochtend wel naar schatting enkele honderden misschien wel duizend e-mails binnen op dit e-mail adres allemaal Meldingen dat mail niet verzonden is. Moest echt giga veel mails verwijderen.
En het is eigenlijk een mail adres wat ik bijna niet meer gebruik.
Nu volgt de tekst van de mail:
Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.
Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies
Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.
- Het wachtwoord van uw e-mailaccount (via Mijn Ziggo)
- Het wachtwoord van uw Mijn Ziggo (ook via Mijn Ziggo)
- Het wijzigen van uw e-mail wachtwoord
- Het wijzigen van uw Mijn Ziggo wachtwoord
- klik onder het 'gegevens' gedeelte op 'bekijk en wijzig gegevens'
- Klik onder het 'Inloggegevens Mijn Ziggo' gedeelte op 'Wijzig wachtwoord'
- Vergeet niet om na het veranderen van uw wachtwoord op 'Wijzigingen opslaan' te drukken
Nadat u uw wachtwoord heeft gewijzigd duurt het deblokkeren tot maximaal een uur. U kunt dan ondertussen al wel inloggen en e-mails lezen, maar nog geen e-mail versturen.
Wat is hacken?
Lees alles over hacken, spam, identiteitsfraude en andere internet risico's op onze website:
Het veiligst doet u dit door rechtstreeks in de zoekbalk van uw browser Internetrisico's | Klantenservice | Ziggo te typen
Heeft u nog een vraag?
Wij staan op Klantenservice | Ziggo dag en nacht voor u klaar. U vindt er handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties. Heeft u daarna nog een vraag of heeft u liever telefonisch contact? Bekijk onze openingstijden op Contact | Klantenservice | Ziggo