• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

E-Mail meeverhuizen met domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gewaardeerd
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
1.315
Waarderingsscore
6
Heb even de stappen opgeschreven om de mail met een domein mee te verhuizen.


- Met imap alles downloaden naar Thunderbird.
- Dan een pop3 account maken.
- De mappen verslepen van imap naar pop3. (pop3 download geen mappen)
- Dan de site verhuizen en nieuwe lege mail accounts aanmaken.
- Als het goed is is nu de lokale imap ook leeg.
- Dan alles verslepen van pop3 naar imap.

De vraag is of dit zo klopt zodat ik geen mails kwijtraak.
 
Waarom zou je POP3 willen gebruiken en niet de voordelen van IMAP? Wanneer je de mail ingesteld laat staan als IMAP dan blijft de mail ook op de server staan waardoor je deze overal kan lezen. Wanneer je de mail in POP3 zet dan komt het alleen maar op de computer terecht waar je het account op hebt ingesteld. Als dan de computer crasht ben je al de mail kwijt. Waarom zou je dat willen?
 
Als je imap gebruikt en daarna de domein en site verhuist en op een andere server nieuwe lege accounts maakt dan synchroniseert hij met een lege mailaccount. Hij delete dan dus al je mails in Thunderbird. Dan ben je ze echt kwijt en dat probeer ik te voorkomen met pop3.
 
Wanneer je de mail ingesteld laat staan als IMAP dan blijft de mail ook op de server staan
Niet na de verhuizing naar een andere hoster. Zo te lezen gaat het om het tijdelijk overzetten naar pop3 om alle berichten van de oude server af te halen, en na de verhuizing op de nieuwe server te plaatsen (en dan weer als imap instellen).
 
In Direct Admin zit de Create/Restore Backups optie, waarmee je op de oude server een backup kan maken (aanvinken wat je wilt back-uppen) en op de nieuwe server kan restoren.

Select Items to include in Backup
Website Data
Domains Directory: Backs up all user files for all domains
Subdomain Lists: Backs up the list of subdomains for each domain
E-Mail
E-Mail Accounts List for all domains (names and passwords)
E-Mail Data: Includes the messages from the Inbox, IMAP Folders, and webmail data.
E-Mail Settings: Includes the filters and the catchall address.
Forwarders: Includes all forwarding addresses.
Autoresponders: Includes all autoresponders and messages.
Vacation Messages: Includes all vacation messages and times.
Mailing Lists: Includes the list, digest-list and archives.
Ftp
Ftp Accounts
Ftp Settings
Databases
Database Settings: Backs up all DB Users and DB Settings
Database Data: If 'Databases' is selected, include the actual DB data
 
Dank je, dat zou soms wel een optie kunnen zijn behalve als de oude server geen DA heeft.

DA kan zo te zien alleen alle domeinen backuppen.
Als ik 4 domeinen heb neemt ie dus 4x de mail en dan moet ik 4x mail terugzetten op 1 domein.
Raar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De niet dikgedrukte zaken in de quote uit mijn vorige post staan op mijn domein automatisch aangevinkt, maar ik kan ze ook uit vinken.
Dus zowel "Domains Directory: Backs up all user files for all domains" als "E-Mail Accounts List for all domains (names and passwords)" kan ik uit vinken.
Het is dus ook mogelijk om alleen de optie "E-Mail Data: Includes the messages from the Inbox, IMAP Folders, and webmail data." aan te vinken.
Echter kan je beter teveel back-ups hebben dan 1 te weinig. Meerdere back-ups maken (waarvan 1 met alle opties aangevinkt) zal ik wel aanraden.
 
Maar je kan het nog gemakkelijker doen. Je maakt van je huidige mail een export via Thunderbird voeg je nieuwe account ook toe aan Thunderbird en import de mail dan in je nieuwe account. Klaar is Kees.
 
Ben nooit zo'n fan van backuppen met DA want dat kost een hoop schijfruimte.
Maar de mail gzip backup en restore werkt gelukkig goed hiermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan