• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

E-mail naar Kpnmail en xs4all komt niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiepie

Nieuw lid
Lid geworden
30 jun 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Vanuit mijn windows 10 met outlook 2019 stuur ik e-mailberichten naar accounts bij kpnmail en xs4all.
Deze berichten komen vaak niet aan.
Ik krijg dan onderstaande melding
host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]

SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:

550 5.0.0 Mail rejected.

Alle instellingen bij mijn account (ziggo) staan goed. Via telefoon kan ik wel e-mailen naar kpn en komt het wel aan.
 
Er staan wat dingen op het internet dat de mail van de verzender (jij dus) wordt geweigerd door de spamfilters van KPN.

Dit kan talloze oorzaken hebben.
Om te beginnen:

1. Check je server voor uitgaande post (SMTP)
  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
2. Verstuur een e-mail met alleen tekst erin

Kennelijk stuur je dingen mee in de mail waardoor de servers je mail triggeren als spam. Daarom even testen met enkel een beetje tekst. Dus geen handtekeningen en andere fancy en onnodige zaken.
 
Je hoeft alleen 2.) te proberen, want 1.) staat goed anders kwam je niets een naar buiten toe.

Als je op je telefoon test waar het wel werkt, gebruik je dan wifi op je telefoon of niet?
 
Ik heb 2.) geprobeerd, maar dat helpt niet.
Als ik via mijn telefoon mail gebruik ik wifi
 
Zou een e-mail gaan sturen naar de KPN
Ziggo forum zei:
Via Google zie ik verschillende topics op de KPN Community die over dezelfde foutmelding gaan, bijvoorbeeld deze. Zo te zien wordt jouw e-mail geweigerd door de spamfilter van KPN.

Gebruik je een standaard handtekening of staan er hyperlinks in je berichten? Probeer eens als test een heel simpel mailtje te sturen met alleen het woordt test als onderwerp en tekst.
In feite kun je dezelfde stappen doorlopen als wanneer je een 550 probleem bij ons zou melden, alleen stuur je je mail dan naar abuse@kpn.com.
Volledig bericht

Als je dat draadje verder leest zie je dat het dan opgelost wordt.
Zeer waarschijnlijk heb je nu een IP adres thuis wat bij KPN op de blacklist staat.
 
Dankjewel voor jullie antwoorden.
We stonden inderdaad op een blacklist bij kpn en zijn nu weer vrijgegeven.
We kunnen weer mailen.
 
Dan vraag ik mij af waar zij het criteria vandaan halen vanachter één IP van de router ? Niet via de PC, wel via de telefoon. Of heb je met je telefoon soms verbinding met een andere router of een Ziggo hotspot zonder dat je dat door hebt ?
 
Ook dezelfde e-mail account gebruikt naar ik aanneem. Dan zou het enige verschil zijn wat zij kunnen maken tussen PC en phone het MAC adres van de netwerkadapters zijn. En dan zou je kunnen denken dat er malware op jouw PC zit of zat wat voor die KPN blokkade heeft gezorgd. Maar dat is mijn speculatie.
 
Ik heb werkelijk geen idee, maar voor mij is het belangrijkste dat mijn mail weer aankomt.
Overigens was dat precies hetzelfde met de pc van mijn vrouw.
 
Twee PC's dus, en allebei bekabeld of wifi ?
 
wifi of bekabeld maakt niets uit dat is alleen wat er in jouw huis gebeurd.

via je telefoon misschien gmail als uitgaande server of toch via date in je telefoon abo zonder dat je het in de gaten had.

zou de instellingen op je telefoon eens nalopen
 
We zoeken onderscheid tussen telefoon en PC.
. . . of toch via date in je telefoon abo zonder dat je het in de gaten had.
Je bedoelt: ". . . of toch via data ( = via gsm datalijn ) in je telefoon abo zonder dat je het in de gaten had"
Zoiets zou inderdaad ook kunnen.
 
Ik denk dat je toch snel weet of je wifi wel of niet aan hebt, makkelijk te zien. Zal volgens mij dus eerder een andere uitgaande mailserver zijn geweest op de gsm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan