• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

e-mailbericht terughalen office outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankw

Slumdog millionaire
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
60.341
Waarderingsscore
307
In Office Outlook zit een handige mogelijkheid om een verstuurd e-mail bericht alsnog terug te halen cq te verwijderen van de ontvanger zijn computer.

De volgende optie om een verstuurde e-mail alsnog te annuleren / cancellen werkt het beste als dit direct na de versturing gebeurt en de mail nog neit is geopend door de ontvanger.

Hoe ga je te werk?

Ga na het verzenden van de mail naar de map " verzonden items" dubbelklik op het verzonden bericht zodat deze opent. Ga nu bovenaan in de balk naar "acties" en klik daarna op de optie "recall this message" of in het nederlands " dit bericht intrekken" en het bericht wordt bij de ontvanger verwijdert.
 
Gelijk even getest, heb via het emailaccount van mijn vader in outlook een mail naar mijn hotmail gestuurd, en voor het te openen ingetrokken.

Toen kreeg ik op mijn hotmail een mailtje van mijn vader dat die het bericht in wou trekken met een bijgevoegt .dat bestand, maar het bericht wordt niet daadwerkelijk uit mijn hotmail verwijdert.
Ik kreeg alleen een mail dat die dat wou.
 
Het kan zijn dat dit niet mogelijk is bij jouw omdat jij jouw e-mail via een externe (hotmail gebruikt ipv een e-mail programma zoals outlook express / office outlook. Kan je het anders ook eens proberen vanaf jouw vaders office outlook naar bij jou Outlook express account?
 
Ik heb helaas geen outlook express, van office naar office is proberen? :lol:
 
doe eens gek. Kan zijn dat deze tip alleen werkt in een microsoft exchange netwerk (kantoor / email) heb deze tip vandaag toevallig op mijn werk moeten toepassen. (moest ff 130 mails terughalen)
 
Heb even gek gedaan en je suggestie toegepast : van Outlook 2003 naar OE. Maar helaas ... werkt niet. Of toch niet helemaal. Het originele bericht wordt wel degelijk getoond in "Postvak IN" van OE, maar onmiddellijk daarna verschijnt een tweede bericht met de vermelding "Afzender (= naam) wil bericht intrekken". That's it.
 
Danw erkt het vermodelijk alleen of tussen outlook en outlook of tussen outlook met een exchange server ertussen (bedrijfsnetwerk)
 
dus dit is alleen mogelijk als de ontvanger het bericht nog niet heeft geopend? werkt dit ook hetzelfde met de vergaderverzoeken in outlook?

groetjes anneke
 
bij vergaderverzoeken kan je wel een andere datum opgeven + andere tekst die dan de oude verving meende ik.

dus dit is alleen mogelijk als de ontvanger het bericht nog niet heeft geopend?
klopt.
 
dus dit is alleen mogelijk als de ontvanger het bericht nog niet heeft geopend?
Neen, de ontvanger krijgt het bericht gewoon als elk ander bericht en kan het ook openen naar believen. Het tweede bericht wordt enkel nagestuurd om aan te duiden dat de afzender het vorige wil intrekken en kan ook gewoon geopend worden naar believen. Of de ontvanger de berichten opent of niet heeft geen invloed. Althans in de gewone situatie tussen O en OE (zonder Exchange Server).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In een bedrijfsnetwerk dat werkt met een microsoft exchange server en je mail tussen office outlook en office outlook wordt bij een verwijder / intrek verzoek indien ongelezen hij verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan