• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

EDIFIER R1280T aansluiten op PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvdv

Vaak hier
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
677
Waarderingsscore
1
Goedenavond allen,

Voor de afgelopen 10 jaar heb ik met alle plezier mijn Logitech speakers gebruikt, maar die zijn onderhand wel toe aan vervanging. Ik ben op sites als Bol en Mediamarkt even rond gaan neuzen om te kijken waar ik aan toe was. Ik ben totaal geen 'audiophile', maar ik wil natuurlijk wel een beetje kunnen genieten.
Al gauw ben ik naast de typische PC speakers ook eens gaan kijken bij de 'normale' speakers. Ik kwam de EDIFIER R1280T tegen, volgens Mediamarkt zijn het PC speakers. Zelf heb ik vrij weinig verstand van de aansluitingen, maar al vrij snel leek het erop dat ik deze speakers niet rechtstreeks op mijn PC (met een ASUS H370M moederbord) aan kon sluiten.

Toen ben ik even na gaan denken, ik heb namelijk een FIIO E10K koptelefoonversterker die ik met alle plezier gebruik. Ik heb hier dan geen RCA aansluitingen voor de speakers op, ik heb wel coaxiaal, maar ook line out en een headphone jack. Mijn Logitech speakers sluit ik hier bijvoorbeeld ook op aan.
Ik ging een beetje rondzoeken en kwam de volgende dingen tegen:

3.5MM naar 2x RCA op Bol.com. Ziet er vrij vanzelfsprekend uit, maar ik heb geen idee of het is gemaakt voor mijn doeleinden.

Ook kwam ik deze kabel tegen op Bol.com. Ook van deze zou ik niet weten of het doet wat ik denk dat het doet.

Ik hoop dat iemand mij iets meer duidelijkheid kan geven over wat de beste optie is, of waarom het niet zou werken. Ik vind het ontzettend interessant, maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

Hartelijk dank!
 
Verloop of kabel heb je idd nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, die kabel werkt. Ik heb zelf de iets uitgebreidere 1280DB versie en ik heb ook wel eens zo'n kabel gebruikt.
 
Inderdaad, die kabel werkt. Ik heb zelf de iets uitgebreidere 1280DB versie en ik heb ook wel eens zo'n kabel gebruikt.
Bedankt voor de reactie! Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben
 

Heeft zo te zien aansluiting van rca naar groen mini jack voor aansluiting op je moederbord.
Ik heb de r1700bt en alle benodigde kabels voor aansluiting op de pc zaten erbij net als bij de unboxing video die ik bijgevoegd heb.
 

Heeft zo te zien aansluiting van rca naar groen mini jack voor aansluiting op je moederbord.
Ik heb de r1700bt en alle benodigde kabels voor aansluiting op de pc zaten erbij net als bij de unboxing video die ik bijgevoegd heb.
Heel erg fijn zo'n reactie, vanaf hier kan ik natuurlijk moeilijk zien wat ik er allemaal bij zou krijgen, maar goed om te horen dat er een aansluitng van RCA naar de groene mini jack (die ik inderdaad op mijn mobo heb) aanwezig is.

Ik heb in andere video's ook gezien dat mensen een aantal kabels meegeleverd kregen, ik hoopte al dat daar ook iets voor mij bij zou zitten!
 
Wat jij in je eerste bericht 'gewone speakers' noemt zijn z.g. passieve speakers. Die bevatten alleen de luidsprekers in beide boxen. Daar heb je een losse stereo eindversterker voor nodig om die aan te sturen.

PC speakers zijn 'actieve speakers', ietsje anders: in één van de boxen zit zo'n stereo eindversterker al ingebouwd, en de andere box sluit je daar met een dubbele draad op aan. De ingang van die box met eindversterker sluit je dan aan (meestal via RCA > 3,5mm) op de line-out van je moederbord. Maar je zou hier ook die jack van je hoofdtelefoonversterker voor kunnen gebruiken, waarschijnlijk net zoals je de Logitech hebt aangesloten (?).
Maar... je kan beter van je hoofdtelefoonversterker de line-out (ook een 3,5mm jack) verbinden met de line-in van de box, en dat is eigenlijk de bedoeling ( line-out > line-in, het zit hem in de gelijke benaming :) ). Het verschil met de hoofdtelefoonjack zit hem in het feit dat de line-out van de hoofdtelefoonversterker een vaste signaalsterkte afgeeft onafhankelijk van de volumeregelaar.
Maar ik neem eigenlijk aan dat dat nu met je Logitech ook al zo zit.

Op de aux ingang van dat speakersetje kan je nog een tweede apparaat (bron) aansluiten. Het is in feite dezelfde soort ingang als de line-in, maar heet alleen anders, 'auxiliary', ofwel vrij vertaald 'extra' of hulpingang.

Als ik het nogmaals doorlees is er voor jou eigenlijk niets nieuws onder de zon, wat je Logitech is volgens mij hetzelfde apparaat als de EDIFIER R1280T, met dezelfde mogelijkheden. Gewoon een kwestie van uitwisselen.
 
Laatst bewerkt:
Dat probeerde ik ook te zeggen. PC speakers (zoals die R1280T) zijn actieve speakers. Passieve speakers hebben geen eindversterker ingebouwd, welke nodig is voor het onversterkte PC geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan