• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een app programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olivier van L.

Nieuw lid
Lid geworden
14 aug 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Geachte leden,

Via Fisherland - Leer zelf apps maken las ik een artikel waarin staat dat een app programmeren één van de manieren is waarop jezelf een app maken kunt. Ze noemen daar verschillende cursussen, maar is er ook een manieren waarop je gratis kunt leren programmeren? Android, iOS het maakt niet uit, als het maar gratis is ;)
 
Welkom op het forum.

Voor het leren programmeren heb je aanleg nodig. Daarnaast is Google je grootste vriend. Daar kan je bijna alles vinden.

Tip: Google in het Engels!
 
Wat je in ieder geval moet hebben is geduld. Niet alleen het maken van apps/software kan tijd kosten, maar het leren zelf ook. Ik ben begonnen met programmeren op mijn 11e, toen ben ik begonnen met basic. Na een paar jaar andere programmeer talen leren kennen ben ik op mijn 13e aan een veel te enthousiast, maar veel te leuk, project begonnen.

Voor het maken van apps kan je op Google veel opzoeken, je kan video's kijken. Zo zijn op Youtube Derek Banas en thenewboston een hele goeie start om programmeer talen zelf te leren, beide Engels. Ik raad je aan om niet zomaar dingen over te schrijven van andere mensen, maar vooral zelf uitproberen. Van zelf uitproberen leer je meer dan als je dingen overschrijft. Dat is ook de rede waarom je op school nooit het nakijkboekje mocht gebruiken bij het maken van de opdrachten... :p

Voor Android wordt vooral Java gebruikt (C is geloof ik ook compatible) en voor IOS gebruikt Swift (en oudere apps gebruiken objective-C). Je moet eigenlijk gewoon kijken naar welke taal je fijn/leuk vindt en welk doel je ermee hebt.

Misschien zeg ik dingen die al bekend zijn, maar ik wilde ze even kwijt. :D
 
Op zowel edx als coursera staan er verschillende cursussen om te leren apps maken in android over het algemeen door gebruik te maken van java... Die op edx van GalileoX zijn vrij goed trouwens. En als je geen certificaten ambieert zijn de cursussen gratis te volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan