• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een groene streep in mijn beeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je je gedachten al laten gaan over het simpelweg kapot zijn van die ene monitor?
misschien wel ja :p maar de grote vraag die ik dan nog heb kan iemand het fixen bij zo een computer winkel
 
Alles heeft een eerste keer.
Ik hoop dat Emi dit ook leest en jou kan helpen.
 
Heb je je gedachten al laten gaan over het simpelweg kapot kunnen zijn van die ene monitor?

@quandor - Windows 10 kan de gekste dingen veroorzaken.
Via Google vind honderden meldingen van Windows 10 computers met één of meerdere strepen op de monitor.
Daat was dan ook de eerste aanloop voor mij om te vragen of er een Intel onboard videokaart in het notebook zit en dat is ook zo.

Vermoedelijk is de Acer versie van die kaart niet meer goed compatibel en daarom ook dat ik een schone installatie aanbeveel om de originele Intel driver te verkrijgen.
 
@quandor - Windows 10 kan de gekste dingen veroorzaken.
Via Google vind honderden meldingen van Windows 10 computers met één of meerdere strepen op de monitor.
Daat was dan ook de eerste aanloop voor mij om te vragen of er een Intel onboard videokaart in het notebook zit en dat is ook zo.

Vermoedelijk is de Acer versie van die kaart niet meer goed compatibel en daarom ook dat ik een schone installatie aanbeveel om de originele Intel driver te verkrijgen.
wow allemaal moeilijke woorden :p
 
Jouw opmerking dat de streep ook zichtbaar is wanneer er alleen maar spanning op het scherm wordt gezet (zonder dat Windows is gestart) doet vermoeden dat het scherm gewoon defect is.
 
Jouw opmerking dat de streep ook zichtbaar is wanneer er alleen maar spanning op het scherm wordt gezet (zonder dat Windows is gestart) doet vermoeden dat het scherm gewoon defect is.

Waar heb jij gelezen dat het de interne monitor is, terwijl de TS schrijft dat het om één van de twee externe monitoren gaat.

Speccy geeft overigens aan dat er maar één externe monitor is aangesloten.....

Indien jij inderdaad twee externe monitoren gebruikt - op welke wijze verbind jij die dan met het notebook?
 
Of gewoon die externe monitor even aan een andere pc/laptop hangen ... nog steeds groene streep = kapot. En helaas, nee dat wordt niet hersteld in een pc-winkel. Daar gaan ze sowieso geen tijd insteken, tenzij het nog in waarborg is. Dan wordt ie opgestuurd naar de fabrikant en krijg je waarschijnlijk een refurbished (hersteld) exemplaar terug. Als het probleem echt de GraKa (grafische kaart) is, dan zou het op elke montor moeten voorkomen. Eerst uitsluiten wat het niet is om zo bij de oplossing te komen.
 
Waar heb jij gelezen dat het de interne monitor is, terwijl de TS schrijft dat het om één van de twee externe monitoren gaat.
Nergens, maar ik begrijp je vraag niet echt, waar schrijf ik dat ik zou denken het om een interne monitor gaat?
 
Bij de les blijven, jongens, we dwalen af !!! :(;)
 
Inderdaad, on-topic blijven en wachten op een bericht van de TS en niet blijven voortborduren op een gegeven dat de TS niet heeft geschreven.
 
Waar heb jij gelezen dat het de interne monitor is, terwijl de TS schrijft dat het om één van de twee externe monitoren gaat.

Speccy geeft overigens aan dat er maar één externe monitor is aangesloten.....

Indien jij inderdaad twee externe monitoren gebruikt - op welke wijze verbind jij die dan met het notebook?
ik heb 2 losse monitoren maar ik gebruik er maar 1 omdat mijn bureau te klein is en 1 van die losse monitoren heeft dus een streep dus die gebruik ik niet meer D:
 
Dan denk ik dat jij dit topic begonnen bent, om te kijken of je het probleem van die groene streep in de niet meer gebruikte monitor kon oplossen.
Klopt dat?
 
Dan denk ik dat jij dit topic begonnen bent, om te kijken of je het probleem van die groene streep in de niet meer gebruikte monitor kon oplossen.
Klopt dat?
maar ik wilde het ook weten omdat ik een nieuw bureau krijg en dan wel 2 monitoren kan hebben en daarom wilde ik weten of hij nog te redden was
 
Mij is het nu helemaal duidelijk en ik denk de anderen ook.
Ik zet alleen vraagtekens erbij, waarom je twee externe monitoren wil aansluiten op die eenvoudige laptop van jou.
Want behalve het probleem van aansluiten, zal de Intel onboard videokaart dat denk ik ook niet behappen.
 
Mij is het nu helemaal duidelijk en ik denk de anderen ook.
Ik zet alleen vraagtekens erbij, waarom je twee externe monitoren wil aansluiten op die eenvoudige laptop van jou.
Want behalve het probleem van aansluiten, zal de Intel onboard videokaart dat denk ik ook niet behappen.
:( oh maar kan het altijd proberen :)
 
Heb je al geprobeerd om een laptopje van een familielid / buurman etc. etc. even met die 'probleem' monitor te verbinden? Da's een relatief weinig 'belastende' / inspanning kostende actie en je weet dan eigenlijk gelijk al waar je aan toe bent.
 
Heb je al geprobeerd om een laptopje van een familielid / buurman etc. etc. even met die 'probleem' monitor te verbinden? Da's een relatief weinig 'belastende' / inspanning kostende actie en je weet dan eigenlijk gelijk al waar je aan toe bent.
nee, ik heb wel al geprobeerd alleen op netstroom
 
Even doen dan. Als op een ander laptopje hetzelfde euvel zich voordoet, dan ben je voor 99,99% zeker van het feit dat de monitor is 'overleden'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan