• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een nieuwe stille computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton123

Nieuw lid
Lid geworden
21 dec 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Windows 11 komt eraan. Ik heb bij Azerty met behulp van de info op deze website een pc laten bouwen. Ik maak gebruik van Windows 10, maar deze 7 jaar oude pc voldoet niet meer aan de eisen voor Windows 11.
De door Azerty gebouwde pc heeft steeds prima voldaan! Hij is gebouwd met onderdelen van BeQuiet. (De pc staat in de kamer en maakt nagenoeg geen lawaai.) Wat adviseren jullie? (Prijsniveau tussen €600 en €1000 euro, beeldscherm, toetsenbord en muis niet inbegrepen.)
Hartelijk dank voor de info,

A.
 
Je zou ook kunnen wachten tot de ondersteuning voor W10 gaat vervallen.

Anders een moederbord met een Intel CPU van de 11 generatie en DDR4 geheugen als je nu DDR3 hebt, voor AMD als je die wilt is wel op te zoeken.

Indien je nu een W10 retail hebt kun je die key gebruiken voor de nieuwe W11, indien een oem versie zul je een nieuwe key aan moeten schaffen, zijn goedkoop aan te schaffen, overigens.
 
Ik zou lekker wachten tot Windows 10 ondersteuning vervalt. Ik zie nog niets in windows 11 waarbij ik denk, ik moet overstappen, zeker als ik daarvoor een nieuwe computer zou moeten aanschaffen terwijl dat niet echt nodig is. (ik heb hem wel draaien in een Virtuele Machine, maar draai primair nog steeds op W10).

Momenteel is hardware door allerlei factoren nog steeds aan de dure kant

Als je het toch wil gaan doen dan kan je proberen om je OEM key gewoon te gebruiken voor de nieuwe machine, soms wil hij gewoon activeren. Als de activatie toch niet lukt kan je altijd nog ergens een goedkope key vandaan toveren.
 
Mijn mening ,zolang de computer bevalt niets veranderen .
Sluit mij volledig aan bij Lange Pier en Enigma 147 met name de opmerking over de prijzen van de hardware .
Zelf heb ik een vier jaar oude pc voor dagelijks werk ,welke ik kan upgraden door een nieuwere
socket 1151 i5 processor. Kost mij dan wel 200 euro .vind dit niet rendabel
 
Misschien ook even aangeven waarvoor de pc gebruikt wordt, zo weten we of we een zware of iets lichtere pc moeten zoeken. Vooral de videokaart is voor het budget belangrijk, zijn momenteel nogal duur afhankelijk van het model. Wens je iets over te bouwen van de oude of gaat die integraal op tweedehands?
 
Zelf heb ik een vier jaar oude pc voor dagelijks werk ,welke ik kan upgraden door een nieuwere
socket 1151 i5 processor. Kost mij dan wel 200 euro .vind dit niet rendabel
4 jaar oud pas? in een socket 1151 van de 2e generatie past een Coffee Lake processor in die geschikt is bevonden voor W11 maar vermoedelijk is de PC wat ouder met een socket 1151 van de 1e generatie en die wil de Coffee Lake niet.
 
Moederbord Gigabyte Z270 hd3p
Processor Kaby lake I5 7500
De vraag die mij rest is een processor van de 9e generatie compatible met het moederbord ?
Het verschijnsel 1151 eerste generatie en tweede generatie is nieuw voor mij.
Ik wacht gewoon af ,misschien stelt MS haar eisen bij.
Ik heb nog een andere PC welke wel W11 geschikt is.
 
Lange Pier je hebt gelijk eea uitgezocht op internet blijkt dat moederbord niet geschikt is voor de Coffee Lake.
Bedankt voor de hint
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan