• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een oude man

Zo zie je maar dat oud worden leuk is.. alleen het zijn wat minder.
 
Ik had ook eens een 'pake'. Die is 91 geworden, met snuiftabak en hard werken. Snuiven ga ik niet, maar dat zal wel geen voorwaarde zijn om 100 te worden.
 
Oud worden. Een van de dingen die we moeten bestrijden en waar we veel meer aandacht voor moet komen is het bestrijden van de eenzaamheid onder ouderen. Niet alleen het rijk en de gemeenten moeten daar vol op inzetten maar ook de burgers. Nog specifieker denk ik hierbij aan de jeugd. Die hebben de toekomst wordt wel eens gezegd. Helaas hebben de meeste niet meer door dat de ouderen voor hen de weg hebben vrijgemaakt.

Het zou zo mooi zijn als we allemaal iets doen om de eenzaamheid onder ouderen te bestrijden door bij hen op bezoek te gaan, te helpen met de kleine dingen. Denk bijvoorbeeld aan het doen van de boodschappen, zelf moet je ook naar de winkel dus neem dan gelijk de boodschappen mee voor de buurvrouw die zelf niet meer kan vanwege de ouderdom.
 
Zelf oud worden met alle gebreken en misnoegens, daar heb ik geen probleem mee. Ik weet dat ik "goed" geleefd heb en waar het kon, heb genoten, ook van de kleine dingen. Het enige wat ik erg vind bij ouder worden is mijn familie en vrienden. Eén voor één zie je ze verdwijnen, meestal veel te vroeg, soms na ook een "goed" leven. Of het idee dat ik op een bepaald moment een last wordt voor iemand anders maakt me soms niet erg vrolijk. Laat mij maar goed 70 of 80 worden in plaats van een verlengd verblijf zonder besef. Maar gelukkig hebben we geen zicht op de toekomst en kunnen we nog altijd hopen op al het moois dat nog gaat komen.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan