• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

een ssd inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcooo4

Gevestigd lid
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
426
Waarderingsscore
0
hoi
ik heb een harde schijf maar wil een ssd inbouwen voor windows
zodat hij sneller draait, moet ik windows opnieuw installeren of kan ik het kopiren ofzo?
en alle drivers? moet ik die weer opnieuw installeren?
 
Als de (inhoud van de) c: partitie op de ssd past, kun je hem in principe naar de ssd klonen. Dat is natuurlijk het minste werk, maar een optimale installatie krijg je dan nooit. Ik zou windows opnieuw installeren op de ssd. Dat houdt inderdaad in dat je alle drivers en software er ook opnieuw op moet zetten.
 
je kan via het configuratiescherm de windows7bestandsherstel opstartern indien je met een win7 of win8 werkt
via de optie windows7bestandsherstel kun je een systeemkopie aanmaken op een externe schijf en gelijktijdig word er je gevraagd om ook de bijhorende opstart cd aan te maken ....
je haald vervolgens de huidige hd los en je plaats de ssd
je start op vanaf de opstart cd met de externe schijf aangesloten en via de optie terug plaatsen van een systeemkopie welke je vind bij het opstarten vanaf de opstart cd kun je de opgeslagen systeemkopie naar de ssd zetten ....
wees er eerst van overtuigd dat je systeemkopie vrij is van vervuiling ...

heb je geen externe schijf om de systeemkopie er op te zetten kun je met Macrium Reflect Free direct de ssd voorzien van een kloon van je windows

Clone a disk met Macrium Reflect Free

Macrium Reflect ™ is in staat om een schijf te klonen naar een andere.
Het is niet noodzakelijk dat de schijven hetzelfde zijn of zelfs van dezelfde grootte zijn .

Opmerking: Wees gewaarschuwd dat alle gegevens op de doelschijf worden gewist in het kloonings proces , gebruik bij voorkeur een nieuwe schijf.

1.Selecteer de schijf die u wilt klonen en klik op de 'Clone a disk ...
52297ef7134fe-Ashampoo_Snap_2013.09.06_08h58m24s_001_.png


2.Wanneer het dialoogvenster kloon verschijnt..
klikt u op de "Selecteer een schijf te klonen naar ... 'schakel de sectie bestemming in.
Dit geeft de schijven weer die beschikbaar zijn om te worden gekloond .
Selecteer de schijf die u nodig heb zoals hier onder weergegeven:

52297fa71c71f-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h08m55s_002_.png


In dit geval werd dus de MBR Disk 2 geselecteerd..

3.Nu klik-en-sleep je alle partities van de bron schijf die u nodig heeft om het doelvolume aan te maken .
Houd er rekening mee dat met het oog op Windows, alle partities (aangeduid door het Windows-symbool) te selecteren om gekopieerd te worden.

Verklaring :
Bron schijf = de HD die je wenst te klonen..
Doel schijf = de HD die je wenst te gebruiken .

52298147e21cc-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h15m01s_003_.png


[B/4.[/B$je kunt zelfs de Doel schijf groter instellen dan deze was voordien op de Bron schijf ..
Daar voor dien je via de optie 'Gekloonde Partition Properties', de schuifknop op de doel schijf de grootte aan te passen..

522982a6278fd-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h21m47s_004_.png


In dit geval, kunt u de grootte slepen en neerzetten, selecteer de maximale of minimale grootte of houd de partitie hetzelfde formaat als het origineel.
Je zal bemerken dat de gecloonde versie een andere drive letter toegewezen kreeg ..
Dit is niets om je ongerust te maken ..
Van het moment je de Bron schijf heb los gekoppeld zal automatisch de letter veranderen naar de letter C welke Windows zich zelf ook toe eigend .
**Wanneer u klaar bent met het instellen van de partitie eigenschappen, klikt u op OK

5.Klik op Volgende en bekijk de samenvatting.
Selecteer Geavanceerde opties om je voorkeuren te veranderen..mocht u niet tevreden zijn .

6..Klik op Finish
7.. als het clonen gedaan is klik u op close
 
ik heb windows 8 en mijn harde schijf hou ik er gewoon in maar clonen word hem niet aangezien ik een 1Tb hdd heb en een 120GB of 250GB ssd ga kopen en de ssd alleen voor windows en belangrijke programmas gebruik.
is voor dat bestand herstel een geformatteerde hdd nodig? ik heb namelijk nog een externe hdd met 200 GB.

btw dit is de 3e keer dat je me goed help emi :)
 
de huidige 1Tb hd is denk ik opgesplitst in meerdere partities ....niet soms !
wel je dient enkel de C te klonen en niet de gehele hd ...
dus als de windows zelf (C) niet groter is dan de externe schijf kun je de windows7bestandsherstel toepassen om een systeemkopie aan te maken ...
maar ook met Macrium Reflect Free kun je enkel de C selecteren om deze naar de SSD te klonen ...
heb je dan de lap tekst niet gelezen !
 
Ik heb nu ff een ander probleem:
Mijn PC heeft net het register gedefragmenteerd en nu blijft hij hangen waar eigenlijk het unlock scherm zou moeten komen maar het beeldscherm krijgt werk signaal want hij is een beetje licht zwart

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app

---------- Bericht toegevoegd op 23:13 ---------- Vorige bericht was op 23:10 ----------

Oh wacht laat maar
Windows pakte het andere beeldscherm die ik had aangesloten maar die had ik uit en ik was ff vergeten dat ik die had aangesloten :D want het deed hij het niet lol

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
herstart de pc en druk op F8 plaats een herstelpunt terug
lukt het opstarten niet vanaf de F8 dan gebruik je best een opstart cd (herstel cd )
bezit je een herstel cd ...
indien niet kun je deze hier downloaden
brand deze dan met imgburn op een cd en start daarvan op ...
plaats een herstelpunt terug ....
je mag nooit het register defragmeteren je mag wel de HD zelf defragmenteren ...

---------- Bericht toegevoegd op 23:19 ---------- Vorige bericht was op 23:18 ----------

vergeet dan de laatste post .
 
Zoals ik al zei het was en domme fout van mij als doet het gewoon :/
Maar hoezo mag je het register niet defragmenteren? er staat dat de PC er sneller en stabieler van wordt.


Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
sinds windows7 is het niet meer nodig om het register te defragmenteren omdat de niet gebruikte registervermeldingen niet geladen worden ...
het defragmenteren van windows zelf is soms wel aanbevolen omdat de fragmenteren er voor zorgt dat de bestanden op de HD aan elkaar gesloten worden wat het zoeken vergemakkelijkt
 
Maar jij zei net: " je mag nooit het register defragmeteren je mag wel de HD zelf defragmenteren"

Dus is het nou "slecht" of heeft het gewoon geen zin?

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
met het fragmenteren van de HD kom je niet aan het register zelf ...
het fragmenteren van de HD heeft enkel nut indien je bemerkt dat het opstarten van een bestand te lang duurt vooralleer deze geladen word ...
de leeskop van de HD moet te ver gaan zoeken ...door een fragmentatie toe te passen op de HD sluit je dus de bestanden die werden weggeschreven dichter op elkaar wat als gevolg heeft dat deze sneller gevonden worden ....
is het nu slecht of heeft het geen zin !
dit maakt ieder voor zich zelf uit ...ik heb deze HD die ik gebruikt nog nooit gefragmenteerd ..
dit zal ik enkel toepassen indien ik de C partitie wenst te verkleinen .
of als ik bemerk dat het laden van programma's te lang duurt.
 
http://ixbtlabs.com/articles/ntfs/index-p3.html

Lol, nmaal ermee begonnen met defragmenteren zul dat moeten blijven doen, NTFS kan gefragmenteerd raken maar dat heeft geen invloed op de snelheid, tis een overgebleven gedachte uit de vorige eeuw toen fat16 en fat32 werden gebruikt, daar had het wel een performance boost mede omdat de toen gebruikte schijven zo traag waren als dikke kippe.......

De huidige schijven en indien ahci met de ncq worden gebruikt kun je beter niet defragmenteren, de bestanden worden toch snel gevonden, euvel met ncq is dat een ssd schijf er nadelig door wordt benvloed, maar de gewone harde schijf heeft er voordeel bij.
 
Ik heb 1TB sata 3 7200rpm 64mb cache NTFS.
Dus het defragmenteren heeft geen zin?

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Voor mij niet maar anderen zweren erbij en roepen dat het helpt, zoals ik al vermelde, ??nmaal gedaan zul je het moeten blijven doen, overigens doet W7/8 het zelf als je het niet uitzet, alleen op de ssd niet.
Lees dat stuk in die link, verhelderend.
 
Het defragmenteren duurt 10 min bij mij dus ik heb er geen last maar het programma die ik gebruik zegt dat er veel gedefragmenteerd kan worden.

En moet ik de ssd wel defragmenteren? En wat is de beste dienst voor en ssd? NTFS of FAT32

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app

---------- Bericht toegevoegd op 11:24 ---------- Vorige bericht was op 11:23 ----------

Srry auto correctie
Ik bedoel format in plaats van dienst

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Je mag de ssd niet defragmenteren en is ook helemaal niet nodig, verkort de levensduur.

Lees die link toch eens, weet je hoe het werkt en waarom het niet nodig is.

Nu heb je de harde schijf al gedefragmenteerd dus die mag je blijven doen, snap nog steeds niet wat mensen er zo belangrijk aan vinden maar ja.

En NTFS uiteraard en bij meerdere partities ook een alignment plegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan