• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een Tip Voor Ip-adres Veranderingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparty

Gevestigd lid
Lid geworden
1 jul 2004
Waarderingsscore
0
Ik ben vast niet de enige met een laptop die op verschillende netwerken aangesloten is op verschillende tijdstippen. Zelf moest ik constant m'n IP-adres veranderen naar m'n thuisnetwerk-IP, en de dag daarna weer naar Automatisch verkrijgen, enz...
Laatst ben ik er achter gekomen dat je het met een simpel batch bestand kan vereenvoudigen. Maak twee .bat bestanden, in de ene staat het volgende:

netsh interface ip set address "Local Area Connection" static 192.168.0.3 255.255.255.0 10.0.0.0 1

en in de andere:

netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp

Door deze bestanden te runnen kun je zelf een IP-adres geven (in het geval van 1) of het IP-adres automatich te laten verkrijgen (geval 2).

netsh is toch voor ipV6 :blink:

Mischien zou je wat met hardware profielen moeten spelen.

Bij de ene geef je een IP op, en bij de andere laat je um op DHCP staan.. het zou moeten werken denk ik (heb er zelf nog nooit wat mee gedaan, maar zo zou het wel moeten)

Succes :lol:

en als het niet werkt kun je het inderdaad met hardware-profielen voor elkaar krijgen, daar werk ik al jaren mee, lekker makkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan