Ik ben vast niet de enige met een laptop die op verschillende netwerken aangesloten is op verschillende tijdstippen. Zelf moest ik constant m'n IP-adres veranderen naar m'n thuisnetwerk-IP, en de dag daarna weer naar Automatisch verkrijgen, enz...
Laatst ben ik er achter gekomen dat je het met een simpel batch bestand kan vereenvoudigen. Maak twee .bat bestanden, in de ene staat het volgende:
netsh interface ip set address "Local Area Connection" static 192.168.0.3 255.255.255.0 10.0.0.0 1
en in de andere:
netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp
Door deze bestanden te runnen kun je zelf een IP-adres geven (in het geval van 1) of het IP-adres automatich te laten verkrijgen (geval 2).
Laatst ben ik er achter gekomen dat je het met een simpel batch bestand kan vereenvoudigen. Maak twee .bat bestanden, in de ene staat het volgende:
netsh interface ip set address "Local Area Connection" static 192.168.0.3 255.255.255.0 10.0.0.0 1
en in de andere:
netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp
Door deze bestanden te runnen kun je zelf een IP-adres geven (in het geval van 1) of het IP-adres automatich te laten verkrijgen (geval 2).