• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een van mijn lenovo T480 lijkt overclockt

Nu eerst updates genomen, naar windows 11 via de upgrade tool van Microsoft. De Lenovo updater noch de vintage tool bieden updates aan, maar als ik ga kijken zijn er chipset drivers, waarvan een kritieke die nu geïnstalleerd zijn. Ze worden niet auto aangeboden. Morgenvroeg eerst mijn tanden laten behandelen, morgenochtend ook. Twee maal onder narcose hoop ik. Er komen deze week 5 kronen in de bovenkaak + 2 extractie's en onderaan vier extractie en 12 kronen waarvan 4 op een brug. Ik zie wel wanneer ik verder pruts aan deze.

Sterkte, doe rustig aan . . .
😷

Ik kan nu wel zeggen dat de energiebeheerder Lenovo is, dus de tool zijn aanwezig. In idle met de cpu beperkt op maximaal 70% is alles koel, letterlijk. Maar zodra ik dit verander naar 100% gaat die cpu springen als een kruisspin in haar net wanneer er een vliegje in vast zit. Schudden maar.
In idle valt dat mee, maar de balance van Lenovo is max merformance, en pas kalmer aan doen met een temperatuur van 98°C of 99°C . Daar op regelt die het systeem. Dus een koeltafel om dit toestel op te zetten en die is super performant denk ik. Maar dat geblaas werkt al snel op de zenuwen.
Microsoft regelt de boel zodat die koel blijft. Het zal zo gedaan zijn omdat dit bedrijfslaptops zijn denk ik. Maar op die andere heb ik dat probleem dus veel minder.
Maar daar ga ik nu niets mee doen, eerst naar de prive kliniek.
Ik laat Windows lekker over nemen op dit toestel. Dan moet je het deksel openen om te kijken of de laptop volledig uitgeschakeld is. Je hoort niets. Er is wel een rood ledje voor natuurlijk maar om maar te zeggen hoe koel en stil hij kan. Als hij wil.

De plaatjes zijn niet meegekomen deze ochtend. Ben net aan het bekomen van dat afschuren van mijn tanden. Ze zijn halverwege moeten stoppen, en morgen een half uur eerder afgesproken om de voorziene foto te nemen daarvan. Derde tandarts gehad in mijn stad en opnieuw onkunde. Om een tandarts te vinden die zijn werk deftig doet, loop zo snel je kan ver weg van de stad Aalst. Maar dit even terzijde. Ik moest effe ventileren. En nu hoop ik dat het dit maal goed word afgehandeld. Maar ik moet er voor naar Gent rijden, in Aalst willen ze niet deftig mee denken.

Bijlagen

• IDLE.png
    IDLE.png
    75,7 KB · Weergaven: 4
  • LENOVO INTELLIGENT POWER.png
    LENOVO INTELLIGENT POWER.png
    74,8 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan