• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een vraag over gebruik excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkie69

Vaak hier
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
572
Waarderingsscore
0
Ik ben cijfers aan het invoeren in cellen onder elkaar, maar het gaat niet zoals ik wil. Het volgen de gaat fout als ik 09-8432 invoer word het sep-32.

Met lagere getallen gaat het goed, zoals 09-0831 en 09-1731 deze blijven gewoon zo staan. Iemand een idee hoe ik dit bij celeigenschappen moet aanpassen, dat alle getallen blijven staan.

Dijkie
 
Met rechts bovenin op de betreffende kolom klikken en dan via Cel-eigenschappen de juiste instelling voor de cellen kiezen.

09-8432 is overigens geen bekende nummering, maar mogelijk dat als je voor Getal kiest het toch werkt.

Door dit via de kolom te regelen geldt de instelling voor alle cellen daaronder.
 
Dat is het probleem ik heb al van alles zitten proberen, maar het lukt me helaas niet. Als ik 09-8432 met een punt er achter, dan blijft het wel staan. Ik zal nog eens verder gaan zoeken, maar getallen beginnend met 19- of 24- blijft het wel staan. Het gaat volgens mij fout bij het beginnen met 09-, en dan een hoger getal er achter.
 
Ik heb net een en ander in de 2013 versie van Excel geprobeerd, maar ik kom er ook niet uit.
 
ik heb het geprobeerd, 9-8432 wordt ook sep-32.Mezelf maar aanwennen on er een punt achter te zetten denk ik.
 
Het ligt eraan wat je met die getallen wilt doen. Waar staan ze voor? Je zou bij Celeigenschappen kunnen aangeven dat het getal als tekst moet worden gezien. Dan blijft 09-8432 gewoon 09-8432.

598d77e277700-Celeigenschappen-_getal_als_tekst.png


Het plaatje hierboven is van Excel 2010, maar dat maakt verder niets uit.
 
ik zal daar eens mee aan de gang gaan. En het is gelukt.

bedankt voor jullie hulp
 
Leuk dat het gelukt is - want tekst gaf bij mij toch sept.
 
@Abraham54 Dan heb jij na het invoeren van het getal op Enter gedrukt of op een pijltjestoets, voordat je de celeigenschappen van die cel had gewijzigd.
Je kunt natuurlijk ook van tevoren van de hele kolom waarin die getallen komen te staan de celeigenschappen vastleggen op 'getal als tekst'. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan