• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies eenvoudige vraag over Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
van datumprikker heb ik wel eens gehoord. Waar het om gaat (ging): iemand anders probeert te regelen dat er van een groepje vrienden steeds twee met een invalide vriend op stap gaan. Ik denk dat hij - voor wat betreft de komende twee maanden - wil weten wie wanneer wel (of niet kan). Nogmaals: ik organiseer het niet, en die datumprikker zal voor de meeste 75-plussers wat moeilijk zijn. Kortom: er leiden veel (ook digitsale ) wegen naar Rome
 
https://datumprikker.nl/ Is in de huidige opzet helemaal niet moeilijk meer. Er wordt ook een duidelijke uitleg weergegeven. Zelfs een account aanmaken is niet verplicht.
 
Daarom noemde ik het draadje ook "eenvoudige vraag" maar dat was dus maar betrekkelijk. De man ( 80+) die die lijst moet samensteller is directeur geweest van een wereld-concern (juridische litteratuur etc) en daar kan je niet zo maar zeggen: doe dit zus of doe dat zó. Ik merk dat wel vaker.
 
Dan is, en blijft, het natuurlijk erg lastig om een oplossing te vinden.
 
Excel is normaal een rekenblad, dit wordt door velen gebruikt om andere zaken mee te doen, kan natuurlijk, maar dan moet je wel rekening houden met de beperkingen van excel, als je niet wil dat de cellen gebruikt worden om mee te rekenen, dan moet je de celeigenschappen veranderen, als je er tekst wil in verwerken zet hem dan op tekst, dan zal je geen problemen meer hebben met allerlei rekentekens zoals - + x enz.
 
@ fredjeh Welke beperkingen??:grinning::joy::laughing:
Excel is nu eenmaal de meest bereidwillige van de Office familie.:yum
dan moet je wel rekening houden met de beperkingen van Excel,
Valt wel mee, het is natuurlijk zo, hoe meer info van TS hoe beter het helpen (oplossing).
Dan is, en blijft, het natuurlijk erg lastig om een oplossing te vinden.
Ik had eigenlijk andere plannen, maar ik kreeg teveel hagelbollen op mijne knikker, dus dan maar wat aan het prullen geweest.
In bijlage een PDF invulformulier, die kan door TS (of vragende partij van TS) naar het groepje vrienden worden gestuurd. Er is een knop verzenden, die werkt nu niet daar ik niet beschik over het juiste email adres.
Maar het kan, dan drukken de vrienden op het knopje en de ingevulde velden komen netjes in de mailbox van TS (of vragende partij van TS) terecht
Dan heb ik nog een Excel formulier waar TS (of vragende partij van TS) de resultaten (ontvangen van het groepje vrienden) gewoon kan invullen in het Excel bestand via een Userform, volgens mij is het voor een 80+ ook een haalbare kaart.
 

Bijlagen

  • Datumkiezer.zip
    469,9 KB · Weergaven: 1
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan